XXL Nutrition

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Israël gijzelaars:
"As of February 14, 2024, 134 hostages remain in captivity in the Gaza Strip"

Palestijnse gijzelaars:
"Hamas has offered to release all hostages in exchange for Israel releasing all Palestinian prisoners.[29] By October 2023, Israel held 5,200 Palestinians (including 170 juveniles) in its prisons."
1 onschuldige burger ruilen tegen 40 mensen waar allerlei terroristen en moordenaars tussen zitten, wat een goede deal.

Een ding waar ik wel een beetje moeite mee heb met al die Gaza berichtgeving is eindeloze 'kinderen dit kinderen dat'

De bevolking is een extreem onderontwikkeld en extreem gelovig. Wat maakt dat uit? Nou dat is een recept voor enorm hoge geboortecijfers van kinderen die om te beginnen al een zeer lage overlevingskans hebben.

Zowat de helft van de bevolking in Gaza zijn kinderen.

Ja elk dood kind is er een te veel, ja er moet meer gedaan worden om de onschuldige mensen te beschermen(mijn mening). Maar Hamas mag ook echt wel meer verantwoordelijkheid nemen voor het veroorzaken van zowel de armoede, de extreem hoge geboortecijfers van kinderen die al bijna geen kans hadden en de uiteindelijk sterfgevallen.

1 onschuldige burger ruilen tegen 40 mensen waar allerlei terroristen en moordenaars tussen zitten, wat een goede deal.

Sinds wanneer zijn kinderen moordenaars en terroristen?

Probeer je nou echt te negeren dat Israël constant onschuldige burgers dood maakt?..

Een ding waar ik wel een beetje moeite mee heb met al die Gaza berichtgeving is eindeloze 'kinderen dit kinderen dat'

De bevolking is een extreem onderontwikkeld en extreem gelovig. Wat maakt dat uit? Nou dat is een recept voor enorm hoge geboortecijfers van kinderen die om te beginnen al een zeer lage overlevingskans hebben.

Zowat de helft van de bevolking in Gaza zijn kinderen.

Ja elk dood kind is er een te veel, ja er moet meer gedaan worden om de onschuldige mensen te beschermen(mijn mening). Maar Hamas mag ook echt wel meer verantwoordelijkheid nemen voor het veroorzaken van zowel de armoede, de extreem hoge geboortecijfers van kinderen die al bijna geen kans hadden en de uiteindelijk sterfgevallen.

En Israël hoeft geen verantwoordelijkheid te nemen voor het onwettig in beslag nemen van een land en het constant proberen uit te roeien van het volk.. aka genocide..??

En Israël hoeft geen verantwoordelijkheid te nemen voor het onwettig in beslag nemen van een land en het constant proberen uit te roeien van het volk.. aka genocide..??
Ik zeg nergens dat het een het ander uit sluit.

Ik zeg ook bewust.

Maar Hamas mag ook echt wel meer verantwoordelijkheid nemen

Sinds wanneer zijn kinderen moordenaars en terroristen?

Probeer je nou echt te negeren dat Israël constant onschuldige burgers dood maakt?..
Helaas is de relaliteit wel dat kinderen ook meegetrokken worden door dit soort groeperingen (Hamas) en ook mee doen aan het geweld.

Dus ja, soms zijn kinderen dat wel.

"Palestijnse onschuldige mensen worden constant kapot gebombardeerd en kapot geschoten door Israël en bijna 95% van de Palestijnen zijn hun huis verloren door Israël"

- JA MAAR HAMAS...!!

Ilhan Omar Israel GIF by GIPHY News

Ik zeg nergens dat het een het ander uit sluit.

Ik zeg ook bewust.

Helaas is de relaliteit wel dat kinderen ook meegetrokken worden door dit soort groeperingen (Hamas) en ook mee doen aan het geweld.

Dus ja, soms zijn kinderen dat wel.

-maar Hamas-

Het feit is dat Israël al decennia lang Palestijnse gebieden en mensen kapot maakt.. Hamas begon terug te vechten.

En dan is alles ineens Hamas' schuld.

-maar Hamas-

Het feit is dat Israël al decennia lang Palestijnse gebieden en mensen kapot maakt.. Hamas begon terug te vechten.

En dan is alles ineens Hamas' schuld.

Als je de acties van Hamas 'terugvechten' noemt moet je de acties van Israel in Gaza als reactie op de acties van Hamas ook als 'terugvechten' accepteren.

Sterker nog, Israel kan nog zeggen dat er burgerdoden vallen omdat ze doelwitten aanvallen. Hamas viel aan met als enige doel het maken van brugerslachtoffers.

Je bent nu echt te hypocriet bezig.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik de acties van enige kant steun, because i don't. Maar jij lijkt dat wel te doen.

Dat zeg ik niet en door "juveniles" te vertalen als kinderen ben je lekker je propaganda aan het voeren.

Nee.

Juveniles zijn kinderen.

Als je de acties van Hamas 'terugvechten' noemt moet je de acties van Israel in Gaza als reactie op de acties van Hamas ook als 'terugvechten' accepteren.

Sterker nog, Israel kan nog zeggen dat er burgerdoden vallen omdat ze doelwitten aanvallen. Hamas viel aan met als enige doel het maken van brugerslachtoffers.

Je bent nu echt te hypocriet bezig.

Israël kan dat zeggen ja, maar wat ze in werkelijkheid doen (letterlijk alles als doelwit zien, oa ziekenhuizen, biddende mensen (gebeurt ook al jaren) en mensen die afkomen op voedselpakketten) laat echt iets anders zien.

Hoe ben ik hypocriet bezig?

Als ik jou een klap op je kop geef, is het dan begrijpelijk als jij daardoor mij vermoord en gelijk heel Engeland bombardeerd, zegt dat burgers naar het noorden moeten want 'daar is het veilig' om vervolgens het noorden kapot te bombarderen? Is dat logisch?

Het zijn minderjarigen in het strafrecht, veelal zullen ze net geen 18 zijn. Dat heeft een heel andere nuance dan "kinderen".

17 en jonger = kind.

Anyway, ik geef op.

'ja maar Hamas-' is gewoon hetzelfde als 'ja ik weet wat er gebeurt in Palestina, of ik weet het niet, maar het boeit me niet dat er massamoord wordt gepleegd en genocide, want Hamas is ermee begonnen'.

Wat ook niet klopt mja..als je blind wilt blijven, kan ik daar weinig aan veranderen.

Social Justice Peace GIF by INTO ACTION

17 en jonger = kind.

Anyway, ik geef op.

'ja maar Hamas-' is gewoon hetzelfde als 'ja ik weet wat er gebeurt in Palestina, of ik weet het niet, maar het boeit me niet dat er massamoord wordt gepleegd en genocide, want Hamas is ermee begonnen'.

Wat ook niet klopt mja..als je blind wilt blijven, kan ik daar weinig aan veranderen.

Social Justice Peace GIF by INTO ACTION

Kan dit ook? Maar het boeit me niet PUNT

Wat heeft een staakt het vuren voor zin?

Ik vraag mij wel af als de moslims het toch zo erg vinden wat er met de Palestijnen gebeurt waarom Egypte de grens toehoudt?
En waarom er voor die 2mil Palestijnen in die gigantische islamitische wereld geen plaatsje is?
Of is het voeden van de haat tegen Israel toch belangrijker dan het helpen van de arme palestijn?
Als Egypte zijn grens opendoet kunnen al die kindjes en onschuldigen weg en kan Israel het uitvechten met Hamas.
Maar het gebeurt niet? Waarom?

Maar het gebeurt niet? Waarom?
Omdat de Palestijnen dan nooit meer terug mogen keren van Israel en Egypte daarmee de uitdijing van de staat Israel fasciliteert en de verdrijving van de Palestijnen legitimeert.

Verder zijn de Palestijnen sowieso niet geliefd in de Arabische wereld.

Veel mensen die alles wat Hamas doet als "daad van verzet" zien noemen alles wat Israël doet "genocide". Daar zitten (partijdige) waardeoordelen en pogingen tot (onjuiste) juridische kwalificaties in.
Dit soort perceptie is wat mij betreft een kern-oorzaak voor het ontstaan en voortduren van dit soort problemen en conflicten:

De "partijdigheidsbril" die het perspectief en daarmee de waardeoordelen bepaald, van waaruit men vind dat dood en geweld wel of niet terecht/geoorloofd is en daarmee een gegrond excuus vormt om hiermee te beginnen cq.voort te zetten

Wraak roept om wraak en leidt slechts tot wederzijdse vergelding binnen alle betrokken kampen.
Wie daar uiteindelijk altijd het slachtoffer van worden zijn onschuldige burgers en hun kinderen.

Dit fenomeen geldt niet alleen sinds anno afgelopen oktober, maar ook sinds anno 1948 en zelfs anno sinds begin van de mensheid.
We hebben als mensheid nog maar weinig (af)geleerd in dit opzicht, laat staan de vraag of we dit soort wanstaltig apen-gedrag ooit gaan ontstijgen.

Terug
Naar boven