XXL Nutrition

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Dus eigenlijk zeg je, "The Allies were literally Nazi's!"?
:trollfacex:

In lijn met het gedachtegoed van Rutger Bregman zou ik zeggen omarm je vijand want de geschiedenis leert ons dat we er uiteindelijk vredig samen uit kunnen komen.

Althans volgens de winnende partij die de geschiedenis schrijft.

Wat heeft Palestina gedaan waardoor zij ook de schuld zouden hebben waarom Israël ze weg wilt hebben?
Om de vraag waarom eventueel te kunnen beantwoorden moet ik eerst zoeken naar waar ik dat gelezen en gehoord heb. Ik heb een ontzettende opeenstapeling van agressie van beide kanten voorbij zien komen dat het onmogelijk om de schuld overwegend bij één partij te leggen.

Hij heeft 5 punten bij elkaar gespaard.

Jij denkt dat dat op DBB goed zal gaan?
Don't think so.

Zo’n mededelingen topic is dan gewoon gesloten voor iedereen behalve de mods. En verder zou je de regel kunnen opstellen dat het bespreken van bans etc verboden is, dan heb je daar geen gezeik mee.

Nu is het gewoon stom dat wanneer je niet actief bent in al die reltopics etc je er pas een maand later achterkomt dat iemand geband is ofzo…

Zo’n mededelingen topic is dan gewoon gesloten voor iedereen behalve de mods. En verder zou je de regel kunnen opstellen dat het bespreken van bans etc verboden is, dan heb je daar geen gezeik mee.

Nu is het gewoon stom dat wanneer je niet actief bent in al die reltopics etc je er pas een maand later achterkomt dat iemand geband is ofzo…
Ik heb al het wat forums versleten door mijn veranderende interesses. Maar zoveel bans als hier hadden die forums bij elkaar opgeteld niet eens.

Ik heb al het wat forums versleten door mijn veranderende interesses. Maar zoveel bans als hier hadden die forums bij elkaar opgeteld niet eens.

Roid rage, minderwaardigheidscomplexen en internet gaan niet goed samen.

Overigens wel benieuwd op wat voor andere fora jij zoal actief bent geweest.

Vind het wel altijd spannend hoor, je weet immers nooit of jijzelf de volgende bent!

Heeft wel wat

Het bespreken van punten is ook verboden. Doen ze hier alsnog, zelfs na meermaals herhalen dat het niet mag.
Als zo'n topic gesloten is gaan ze wel in een ander topic janken of naar de arena. Dat zie ik op andere fora niet gebeuren.

Kunnen wel allerlei zaken continu gaan aanpassen, maar DBB bewijst keer op keer dat hier een stel kleine kinderen zitten die toch niet normaal kunnen doen.

Het bespreken van punten is ook verboden. Doen ze hier alsnog, zelfs na meermaals herhalen dat het niet mag.
Als zo'n topic gesloten is gaan ze wel in een ander topic janken of naar de arena. Dat zie ik op andere fora niet gebeuren.

Kunnen wel allerlei zaken continu gaan aanpassen, maar DBB bewijst keer op keer dat hier een stel kleine kinderen zitten die toch niet normaal kunnen doen.

Jij bent in dat geval onze moeder Teresa :heart:

Roid rage, minderwaardigheidscomplexen en internet gaan niet goed samen.

Overigens wel benieuwd op wat voor andere fora jij zoal actief bent geweest.
Computer, car-tuning, audiofiel, zelfbouwaudio, mountainbike, zee-aquaria, motor, fotografie en zal nog wel wat vergeten zijn.

Om de vraag waarom eventueel te kunnen beantwoorden moet ik eerst zoeken naar waar ik dat gelezen en gehoord heb. Ik heb een ontzettende opeenstapeling van agressie van beide kanten voorbij zien komen dat het onmogelijk om de schuld overwegend bij één partij te leggen.

Ik denk dat je nog heel veel moet onderzoeken en lezen, voordat je verder gaat met de discussie.

Palestina is altijd van Palestina geweest, totdat zionisten ervoor zorgde dat (eind 1800s/begin1900s) Joden van, veelal, Rusland naar Palestina gingen. Prima, maar dit zorgde al voor wat moeilijkheden (vergelijk het maar met de asielzoekers in Nederland, onenigheid over land en dergelijke).
VK probeerde te bemiddelen door een tijd de 'macht' te hebben, maar uiteindelijk doordat VK weg is gegaan, is de oorlog begonnen (we hebben het dan over iets vóór 1948). Plan Dalet werd ingezet door de zionisten om zo Palestijnen eruit te werken, een Joodse Staat op te starten.
Meer dan 700K Palestijnen moesten vluchten of werden weggejaagt door zionisten. Uiteindelijk is hiervan het Israëlische leger gekomen die tientallen massamoorden heeft gepleegd om zo dorpen en steden te vernietigen en waterputten werden vergiftigd voor het geval vluchtelingen terugkwamen.

Sinds die tijd zijn er meerdere oorlogen geweest vanuit Israël om Palestijnen steeds verder te drijven naar andere gebieden. Het gehele gebied was van Palestina (voorheen Ottoman Palestine, toen Mandatory Palestine, toen 'Israël').

Jaar na jaar na jaar na jaar proberen Israëlis en het Israëlische leger land af te pakken door moord, vernietiging, vergiftiging en angst zaaien, van de Palestijnen. Nu hebben ze het voor elkaar dat meerendeel in Gaza zit. Hamas (Gaza) doet iets terug, waardoor Israël niet alleen doorgaat met waar ze al decennia mee bezig waren, maar ze doen er scheppen bovenop, want zij hebben 1 doel: 100% Israël. Hun doel is niet 'bescherm ons volk tegen Hamas'.. Nee. Nooit geweest.

In 1516 wordt Palestina in het Ottomaanse Rijk opgenomen en vanuit Constantinopel bestuurd. In 1799 verovert Napoleon kortstondig de kuststreek. Tussen 1832 en 1840 bestuurt Pasha Mohammed Ali (Egypte) tijdelijk Palestina, daarna nemen de Ottomanen het weer over. In 1871 wordt Jeruzalem een autonome sandjak.

In Palestina wonen in 1900 95% Palestijnen, 1% Christenen en 4% Joden. Zoals in de rest van het Ottomaanse rijk leven zij al honderden jaren vreedzaam samen.

Het eerste zionistische congres in Zwitserland geeft in 1897 het Programma van Bazel uit "waarin ze vragen om een thuis voor de Joden in Palestina" en vestigt er de WZO (Zionistische Wereld Organisatie). Theodor Herzl, de oprichter van de WZO, realiaeert zich dat het streven naar een thuis voor de Joden in een overwegend Palestijnse land (95% van de bevolking zijn Palestijnse moslims) een probleem met zich mee brengt: in zijn dagboeken tekent hij daarover op: "de oorspronkelijke bevolking zullen we ongemerkt over de grens moeten zetten". In de Jaren 30 van de 20e eeuw oppert David Ben Gurion dat de Palestijnen naar Irak kunnen worden gedeporteerd.

In 1901 wordt door het vijfde zionistische congres het Joods Nationaal Fonds opgezet om land in Palestina te verwerven en te ontginnen, onder andere door de aanleg van bossen om erosie tegen te gaan en wegenbouw om gebieden voor stedelijke bevolking te ontsluiten. Van 1904 tot 1914 spreekt men van de tweede golf (rond de 40.000) van Joodse immigranten uit voornamelijk Rusland en Polen die het totaal aantal Joden op 85.000 brengt (dat is 5% van de bevolking).

Nog verder terug in de tijd is niet echt relevant.

In 1516 wordt Palestina in het Ottomaanse Rijk opgenomen en vanuit Constantinopel bestuurd. In 1799 verovert Napoleon kortstondig de kuststreek. Tussen 1832 en 1840 bestuurt Pasha Mohammed Ali (Egypte) tijdelijk Palestina, daarna nemen de Ottomanen het weer over. In 1871 wordt Jeruzalem een autonome sandjak.

In Palestina wonen in 1900 95% Palestijnen, 1% Christenen en 4% Joden. Zoals in de rest van het Ottomaanse rijk leven zij al honderden jaren vreedzaam samen.

Het eerste zionistische congres in Zwitserland geeft in 1897 het Programma van Bazel uit "waarin ze vragen om een thuis voor de Joden in Palestina" en vestigt er de WZO (Zionistische Wereld Organisatie). Theodor Herzl, de oprichter van de WZO, realiaeert zich dat het streven naar een thuis voor de Joden in een overwegend Palestijnse land (95% van de bevolking zijn Palestijnse moslims) een probleem met zich mee brengt: in zijn dagboeken tekent hij daarover op: "de oorspronkelijke bevolking zullen we ongemerkt over de grens moeten zetten". In de Jaren 30 van de 20e eeuw oppert David Ben Gurion dat de Palestijnen naar Irak kunnen worden gedeporteerd.

In 1901 wordt door het vijfde zionistische congres het Joods Nationaal Fonds opgezet om land in Palestina te verwerven en te ontginnen, onder andere door de aanleg van bossen om erosie tegen te gaan en wegenbouw om gebieden voor stedelijke bevolking te ontsluiten. Van 1904 tot 1914 spreekt men van de tweede golf (rond de 40.000) van Joodse immigranten uit voornamelijk Rusland en Polen die het totaal aantal Joden op 85.000 brengt (dat is 5% van de bevolking).

Wordt Palestina -
In Palestina -
in Palestina -
overwegend Palestijnse land -

Je bewijst mijn punt.

Ottoman-Palestina was er voordat de zionisten de immigranten binnen haalden, voordat ze met geweld proberen Palestijnen eruit te zetten.
95% van de bevolking wilden zij al eruit gooien om dit te vervangen door Joden.

In je eigen quote staat het zelfs:
'in zijn dagboeken tekent hij daarover op: "de oorspronkelijke bevolking zullen we ongemerkt over de grens moeten zetten". In de Jaren 30 van de 20e eeuw oppert David Ben Gurion dat de Palestijnen naar Irak kunnen worden gedeporteerd.'

Lees mijn tekst nog eens en hou je niet eens zo hardnekkig vast aan 'maar de naam'.. 95% van de landbewoners waren Palestijnen. Het land kreeg de naam Ottoman-Palestina, daarna Mandatory-Palestina.

Zionisten komen en doen er alles aan om Palestijnen eruit te werken.

WAT hieraan is hun schuld? Dat ze niet als makke lammetjes de grens overgingen of zichzelf kapot lieten schieten?

Wordt Palestina -
In Palestina -
in Palestina -
overwegend Palestijnse land -

Je bewijst mijn punt.

Ottoman-Palestina was er voordat de zionisten de immigranten binnen haalden, voordat ze met geweld proberen Palestijnen eruit te zetten.
95% van de bevolking wilden zij al eruit gooien om dit te vervangen door Joden.

In je eigen quote staat het zelfs:
'in zijn dagboeken tekent hij daarover op: "de oorspronkelijke bevolking zullen we ongemerkt over de grens moeten zetten". In de Jaren 30 van de 20e eeuw oppert David Ben Gurion dat de Palestijnen naar Irak kunnen worden gedeporteerd.'

Lees mijn tekst nog eens en hou je niet eens zo hardnekkig vast aan 'maar de naam'.. 95% van de landbewoners waren Palestijnen. Het land kreeg de naam Ottoman-Palestina, daarna Mandatory-Palestina.

Zionisten komen en doen er alles aan om Palestijnen eruit te werken.

WAT hieraan is hun schuld? Dat ze niet als makke lammetjes de grens overgingen of zichzelf kapot lieten schieten?
De "Palestijnen" en de omliggende landen hadden ook het VN-plan ter verdeling kunnen accepteren, maar keer op keer kozen ze voor geweld.

Goeie bron.

Volgens wikipedia zijn Donetsk en Zaporozh’e ook nog steeds Oekraïens grondgebied terwijl er toch echt voor de Russische presidentsverkiezingen wordt gestemd dit weekend en al 1,5 jaar betaald wordt in roebels ???

OTTOMAN PALESTINE

Wat snappen jullie niet? Palestijnse mensen waren er eerst, DAARNA pas zionisten, joden en toen Israël en hun leger.
Zoveel mensen woonden er niet, de bevolking nam pas toe toen de kindersterfte daaldde door de medische kennis die deze immigranten meebrachten. Ironisch, nietwaar.

Waarom mochten deze Joden niet terugkeren, maar zouden Palestijnse vluchtelingen dat na generaties wel moeten mogen?

Terug
Naar boven