MuscleMeat

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Maar als er als sprake is van hun eigen land , dan omvat dat net zo goed delen van die landen.

Maar dan ga je weer andere zaken erbij halen. 'Waarom dit wel en dat niet'.

Dat verandert helemaal niks aan het feit dat de zionisten de Palestijnen eruit werken met veel geweld.

Dat verandert helemaal niks aan het feit dat de zionisten de Palestijnen eruit werken met veel geweld.
Mensen praten wel altijd over de Joden enzo, maar de Duitsers Palestijnen waren ook geen lieverdjes hoor!

Ik haal er geen andere zaken bij, ik heb in oktober vorig jaar al gezegd dat het een te verwachte actie was van de Palestijnen en dat Israel daar medeverantwoordelijk voor is door wat er de afgelopen decennia is gebeurd.

Jij claimt dat dat land historisch aan de Palestijnen toebehoort en dat ze verdreven zijn/worden, iets wat ik tot voor kort ook van mening was. Door veel te lezen en te luisteren ben ik op dat vlak van mening veranderd.

The population of Palestine in 1860 was 411,000 of which 94% were Arabs.
The estimated 24,000 Jews in Palestine in 1882

The total population in 2019 was 9,140,473.
Israeli population consists of 7,221,442 "Jews and others"
Arab population consists of 1,919,031 almost all of which Palestinians

Om even simpeler te zeggen:

rond 1860-1880 was 94% van de bevolking Palestijns en rond 6% Joods
Pakweg 150 jaar later is dit 21% Palestijns en 79% Joods.

Serieuze vraag: als Nederland over 150 jaar ineens van 94% NLers naar 21% NLers gaat, omdat de andere groep de NLers hebben verjaagd, vermoord, vergiftigd..Zouden jullie het dan prima vinden als jullie kinderen + hun kinderen deze uitzetting al beginnen te ervaren over een kleine 80 jaar?

Prima toch? Schrijf maar alvast brieven; mocht je je eigen land uitgejaagd worden door niet-Nederlanders, verzet je niet hoor, ga gewoon weg. Moesten Palestijnen van mij ook gewoon doen.

Jij claimt dat dat land historisch aan de Palestijnen toebehoort en dat ze verdreven zijn/worden, iets wat ik tot voor kort ook van mening was. Door veel te lezen en te luisteren ben ik op dat vlak van mening veranderd.

Dan zou het fijn zijn als je heel goed zoekt naar bronnen daarvan, want zie mijn laatste post. Palestijnen waren altijd al de meerderheid, ookal zou het land niet áltijd al Palestina hebben geheten. Voordat zionisten binnendrongen en de Joodse immigratie begon (dus vóórdat alle ellende begon) werd het al Ottoman-Palestina genoemd, daarna Mandatory Palestina.

Serieuze vraag: als Nederland over 150 jaar ineens van 94% NLers naar 21% NLers gaat, omdat de andere groep de NLers hebben verjaagd, vermoord, vergiftigd..Zouden jullie het dan prima vinden als jullie kinderen + hun kinderen deze uitzetting al beginnen te ervaren over een kleine 80 jaar?

Prima toch? Schrijf maar alvast brieven; mocht je je eigen land uitgejaagd worden door niet-Nederlanders, verzet je niet hoor, ga gewoon weg. Moesten Palestijnen van mij ook gewoon doen.
Waarom klaag je niet gelijk ook over de VS, Canada, Australië, India, Pakistan, Bangladesh enz.

Van 411k naar bijna 2 miljoen: genocide!

Boehoeiend. Deze hele gare discussie begon omdat ik het had over hoe Palestijnse mensen (vooral kinderen, in mijn originele post) worden uitgemoord.
Ja, jij moest er zo nodig weer pagina's discussie van maken, vast ook de schuld van Israël...
:p

Het feit dat menig mens hier in dit topic in discussie gaat, over dat het geen Palestina heet, over wie de schuld heeft van de aanvallen, of het wel of geen genocide genoemd kan worden..allemaal om maar niet stil te hoeven staan bij het feit dat gehele dorpen, steden, bevolkingen worden uitgemoord, uitgehongerd en vergiftigd omdat anderen hen niet in dat gebied willen hebben...
Dat is ook een 'I don't want to live on this planet anymore' post waard..

Ilhan Omar Israel GIF by GIPHY News

Doe geen moeite, ik reageer niet meer op/over dit onderwerp.
Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en ik ben waarschijnlijk de enige hier die letterlijk kan huilen bij het horen of lezen van nieuws waarin massamoord van kindjes wordt besproken.. Tja, dan ben ik maar een emotionele freak, liever dat dan een harteloze zak aardappelen die liever een discussie begint dan mee treurt om het nieuws.

Hoe zouden we ons daartegen moeten/kunnen verzetten?

edit: noooo geen antwoord voor mij :treuren:

Laatst bewerkt:
Het feit dat menig mens hier in dit topic in discussie gaat, over dat het geen Palestina heet, over wie de schuld heeft van de aanvallen, of het wel of geen genocide genoemd kan worden..allemaal om maar niet stil te hoeven staan bij het feit dat gehele dorpen, steden, bevolkingen worden uitgemoord, uitgehongerd en vergiftigd omdat anderen hen niet in dat gebied willen hebben...
Dat is ook een 'I don't want to live on this planet anymore' post waard..

Ilhan Omar Israel GIF by GIPHY News

Doe geen moeite, ik reageer niet meer op/over dit onderwerp.
Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en ik ben waarschijnlijk de enige hier die letterlijk kan huilen bij het horen of lezen van nieuws waarin massamoord van kindjes wordt besproken.. Tja, dan ben ik maar een emotionele freak, liever dat dan een harteloze zak aardappelen die liever een discussie begint dan mee treurt om het nieuws.
En dan plaatjes blijven posten van een Somalische (Amerikaans Congreslid) die haar eigen land wil "zuiveren".

Ironisch.

EDIT: die uitspraak van Ilhan Omar lijkt mogelijk iets genuanceerder te liggen. Een verbinder is ze in ieder geval niet en aan Israël en Joden heeft ze een hekel

Laatst bewerkt:
As of 5 March 2024, over 31,000 people (30,228 Palestinian and 1,410 Israeli) have been reported as killed in the Israel–Hamas war, including 94 journalists (89 Palestinian, 2 Israeli and 3 Lebanese) and over 136 UNRWA aid workers.

30.228 Palestijnen
1.410 Israeli
Weet je wat dit ook gewoon is?

De realilteit van een domme aanval op een veel sterkere vijand.

Of naja, een gigantische massa slachtpartij van burgers om je sterkere vijand uit te lokken.

Jij bent zo enorm blind gemaakt door indotrinatie van je religie dat je totaal niet in staat bent om ook maar enigsinds neutraal en objectief naar dit conflict en de huidige situatie te kijken.

Laatst bewerkt:
Dit soort perceptie is wat mij betreft een kern-oorzaak voor het ontstaan en voortduren van dit soort problemen en conflicten:

De "partijdigheidsbril" die het perspectief en daarmee de waardeoordelen bepaald, van waaruit men vind dat dood en geweld wel of niet terecht/geoorloofd is en daarmee een gegrond excuus vormt om hiermee te beginnen cq.voort te zetten

Wraak roept om wraak en leidt slechts tot wederzijdse vergelding binnen alle betrokken kampen.
Wie daar uiteindelijk altijd het slachtoffer van worden zijn onschuldige burgers en hun kinderen.

Dit fenomeen geldt niet alleen sinds anno afgelopen oktober, maar ook sinds anno 1948 en zelfs anno sinds begin van de mensheid.
We hebben als mensheid nog maar weinig (af)geleerd in dit opzicht, laat staan de vraag of we dit soort wanstaltig apen-gedrag ooit gaan ontstijgen.
Zou dit te maken hebben met Empatie boven Eerlijkheid? En wellicht omdat het in complexe situaties makkelijker is (of een menselijke neiging) om een kant te kiezen? Helemaal in het dader/slachtoffer denken van woke?

Weet je wat dit ook gewoon is?

De realilteit van een domme aanval op een veel sterkere vijand.

Of naja, een gigantische massa slachtpartij van burgers om je sterkere vijand uit te lokken.

Jij bent zo enorm blind gemaakt door indotrinatie van je religie dat je totaal niet in staat bent om ook maar enigsinds neutraal en objectief naar dit conflict en de huidige situatie te kijken.

Roepen dat Israel veel slechter is dan Nazi Duitsland... Read a fucking book.

Ok hier moet ik wel op reageren omdat je Nazi Duitsland benoemd.
Ik heb NERGENS gezegd dat Israël veel slechter is dan Nazi Duitsland!!!!!!
Als je dat zo leest, moet je even citeren waar jij denkt dat ik het zei, dan kan ik het uitleggen, want ik zeg het namelijk nergens.

Ook heeft mijn religie hier helemaal niks mee te maken.

Terug
Naar boven