Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

IMG_6122.jpeg
Kan je heel raar over doen maar er zit wel wat in.
Vanuit eliminatie communicatie (of baby zindelijkheidscommunicatie) zijn er ook best wat onderbouwingen voor, maar dan vraag je niet zomaar om de luier te vervangen, dan weet je wanneer je kindje moet. Moet je wel wat achtergrond weten en observatief zijn. Probleem is vaak dat juist in de sensitieve periode de signalen van baby's hierover door ouders niet worden opgepakt en dan is het daarna zinloos om dan wel te vragen of je de luier mag vervangen.
Baby's willen zich van nature ook niet bevuilen, ze geven ook echt wel signalen af.

Vanuit Montessori worden ook al heel gauw aan jonge kinderen keuzes voorgelegd voor dit soort zaken en je zal verbaasd staan hoe erg wij jonge kinderen onderschatten als je er goed op let.

/End rant

Je kan dit ook opvatten alsof jij als ouder beter weet wanneer je baby moet en mag poepen of plassen dan de baby zelf.
Bedoel je dat wat ik schrijf zo overkomt? Dat is juist niet wat ik bedoelde, als je je kindje observeert en ook ritme een beetje kent weet je waar je ongeveer op moet letten. Net als bij borstvoeding.

Bedoel je dat wat ik schrijf zo overkomt? Dat is juist niet wat ik bedoelde, als je je kindje observeert en ook ritme een beetje kent weet je waar je ongeveer op moet letten. Net als bij borstvoeding.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat je het opvoeden van (zeer jonge) kinderen in de ogen van buitenstaanders over het algemeen nooit goed kan doen. Alles wat je zegt of doet kan namelijk op ontzettend vee manieren verdraaid worden.

Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat je het opvoeden van (zeer jonge) kinderen in de ogen van buitenstaanders over het algemeen nooit goed kan doen. Alles wat je zegt of doet kan namelijk op ontzettend vee manieren verdraaid worden.
Klopt... En dan kom je al snel op de ondertitel in je handtekening 😉

Maar dat is toch niet meer dan logisch? In de babytijd ben je zo intensief met je kindje bezig, dat je zelf signalen gaat herkennen en/of weet wat het ritme van jouw kindje is. Dat is toch heel iets anders dan toestemming vragen aan een baby of je zijn/haar luier mag verwisselen?

"Hey baby, kan je toestemming aan mij geven om je aan te raken en je luier te verschonen? Voor de zekerheid film ik dit voor archiveringsdoeleinden, ihkv van logging en traceability."

Maar dat is toch niet meer dan logisch? In de babytijd ben je zo intensief met je kindje bezig, dat je zelf signalen gaat herkennen en/of weet wat het ritme van jouw kindje is. Dat is toch heel iets anders dan toestemming vragen aan een baby of je zijn/haar luier mag verwisselen?

"Hey baby, kan je toestemming aan mij geven om je aan te raken en je luier te verschonen? Voor de zekerheid film ik dit voor archiveringsdoeleinden, ihkv van logging en traceability."
Grinnik ...en toch zie je vaak de beruchte snuffel aan de ass van de kroost of kinderen die gewoon al een tijd in vervuilde luier zitten...

Wij werden al vreemd aangekeken toen onze kinderen zindelijk naar psz gingen, laat staan toen de laatste met vier maanden oud kon gebaren dat ze moest plassen en dan konden wij de luier uitdoen en haar boven een potje houden.

ik realiseer me echt wel dat dat niet voor iedereen is en ik een geitenwollensokkenmama ben in de eerste levensjaren van mijn kids, ook omdat er een stuk beroepsdeformatie bij zit

Zodra je dat paarse haar ziet weet je eigenlijk al genoeg.

Hier wordt weer iets wat eigenlijk normaal is heel problematisch en ingewikkeld gemaakt zodat iemand weer gesubsidieerd "kwalitatief" onderzoek kan doen. Dat kwalitatieve onderzoek bestaat dan meeestal uit de eigen "lived experience" en het bevragen daarvan wordt beantwoord met "argumenten" die eindigen in "-isme" of "-fobisch".

Montessori-onderwijs en/of -methoden schijnen best goed te zijn en voor best wel wat kinderen te werken, dat is een andere discussie.

Grinnik ...en toch zie je vaak de beruchte snuffel aan de ass van de kroost of kinderen die gewoon al een tijd in vervuilde luier zitten...

Wij werden al vreemd aangekeken toen onze kinderen zindelijk naar psz gingen, laat staan toen de laatste met vier maanden oud kon gebaren dat ze moest plassen en dan konden wij de luier uitdoen en haar boven een potje houden.

ik realiseer me echt wel dat dat niet voor iedereen is en ik een geitenwollensokkenmama ben in de eerste levensjaren van mijn kids, ook omdat er een stuk beroepsdeformatie bij zit
Maar als andere ouders en baby’s die synergie niet ontwikkelen is dat niet automatisch te wijten aan hun inzet, aandacht, opmerkzaamheid of wat dan ook. Het kan ook gewoon zo zijn dat het buiten hun mogelijkheden ligt.

Maar als andere ouders en baby’s die synergie niet ontwikkelen is dat niet automatisch te wijten aan hun inzet, aandacht, opmerkzaamheid of wat dan ook. Het kan ook gewoon zo zijn dat het buiten hun mogelijkheden ligt.
True. Ik denk dat het merendeel het meest mogelijke doet met de kennis en kunde die zij op dat moment hebben.
Dergelijke afko's zijn ontoegankelijk.

Je bedoelt peuterspeelzaal en de bloedjes zijn dan 3?
2

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.393

kijk: https://x.com/janzand/status/1896923764807639434

geenstijl zei:
En dat is dus gebeurd in een zaak tegen De Telegraaf om (onder meer) de volgende zin: "Zondag wordt er ook geschreeuwd op de Dam tijdens een ‘solidariteitsdemonstratie met Gaza’ georganiseerd door aan Hamas gelieerde organisaties, Milli Görus en de moskeekoepel FIO." Daar staat een komma. Geen dubbele punt. De demonstratie wordt dus georganiseerd door aan Hamas gelieerde organisaties (dit soort lui), én door Mili Görus, én door FIO. Maar ja, misschien leest u wel een dubbele punt waar een komma staat.

Hierop terugkomend.

Is er dedain van de rechter voor lezers van de T.?

Bovendien is die club wel heel positief over allerlei aan Hamas gelieerde clubs.

Terug
Naar boven