AndroidHealthClinic

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Steks goes Breaking Bad?
Waarom begin je niet voor jezelf?
Zo’n 10 jaar geleden heb ik een tijdje een bedrijfje naast mijn werk gehad, maar klantcontact is niet aan mij besteed, daarnaast vind ik het eigenlijk wel fijn om een werkgever te hebben. Overal verantwoordelijk voor moeten zijn trekt me niet echt.

De energieprijzen hier zijn gewoon te hoog.
Welvaart hangt samen met de beschikbaarheid van betaalbare energie.

In Nederland is energie steeds minder betaalbaar en nog minder beschikbaar, we worden het Californië van Europa.

Welvaart hangt samen met de beschikbaarheid van betaalbare energie.

In Nederland is energie steeds minder betaalbaar en nog minder beschikbaar, we worden het Californië van Europa.

Wereldwijde energiecrisis?

1742946545399.png

Energie is wel echt een van onze grootste uitdagingen.

Wat zien jullie als oplossing?

Ik ben al jaren voorstander van grote investeringen in kernenergie, maar dat is ook geen magic pill.

Stoppen met de energietransitie.
Oke maar wat lossen we daar precies mee op?

Stel dat we allemaal besluiten dat we volledig moeten stoppen met de energietransitie. Hoe zorgt dat er voor dat we als Nederland onze huidige energieproblemen oplossen?

Of laat ik een andere belangrijke vraag stellen, wat zie jij als de problemen die de hoge prijs veroorzaken?

Ik zie namelijk vooral de afhangkelijkeheid van niet democratische landen en beperkte oprakende bronnen voor de import van onze energie.

Het afstappen van de energietransitie lost dat niet ineens op.

Energie is wel echt een van onze grootste uitdagingen.

Wat zien jullie als oplossing?

Ik ben al jaren voorstander van grote investeringen in kernenergie, maar dat is ook geen magic pill.
Ik durf rustig toe te geven dat ik niet intelligent genoeg ben om zelf met de oplossing te komen. Echter, als wij als Nederland zo een beetje de grootste problemen hebben, is het dan niet raadzaam om voor de oplossing te kijken naar vergelijkbare landen die deze problemen schijnbaar niet hebben?

Mijn simpele brein denkt dat een groot deel van onze problemen te herleiden is naar het feit dat wij overvol aan het raken zijn en misschien moeten stoppen met het massaal importeren van kanslozen. Maar dat mag niet gezegd worden.

Ik durf rustig toe te geven dat ik niet intelligent genoeg ben om zelf met de oplossing te komen. Echter, als wij als Nederland zo een beetje de grootste problemen hebben, is het dan niet raadzaam om voor de oplossing te kijken naar vergelijkbare landen die deze problemen schijnbaar niet hebben?
Welke landen hebben we het dan over?

Goed idee trouwens, niks mis met leren van anderen.

Mijn simpele brein denkt dat een groot deel van onze problemen te herleiden is naar het feit dat wij overvol aan het raken zijn en misschien moeten stoppen met het massaal importeren van kanslozen. Maar dat mag niet gezegd worden.
Overbevolking speelt een rol in elk probleem, maar dat lossen we niet even op. Ook als we een streep zetten door migratie is dit niet ineens opgelost.

Terug
Naar boven