Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

Het terechte punt is denk ik dat door de veelheid aan merkwaardige regels een gezin waar op het eerste gezicht een redelijk salaris binnenkomt minder vrij te besteden heeft dan een gezin in een bijstand situatie. Nu ben ik er niet tegen dat een gezin in de bijstand ook een beetje normaal kan leven, zodat ook die kinderen enig toekomstperspectief hebben, maar ergens wringt het wel.
Klopt, maar is dit alleen in dit unieke geval zo? Er moet haast wel een reden zijn dat ze twee verschillende gezinssamenstellingen vergelijken.

Klopt, maar is dit alleen in dit unieke geval zo? Er moet haast wel een reden zijn dat ze twee verschillende gezinssamenstellingen vergelijken.
Ze vergelijken deze gezinnen, met kostwinner model en hoogte salaris om de bijzondere uitkomsten zo scherp mogelijk te stellen.

Bij iets andere samenstellingen zal het verschil minder zijn.

Het hele verhaal van marginale druk, armoedeval en het niet lonen van meer werken ken je natuurlijk wel.

Het hele verhaal van marginale druk, armoedeval en het niet lonen van meer werken ken je natuurlijk wel.
Ja en nee, ik kom altijd vergelijkingen tegen die imo precies zo gekozen zijn dat om zoals jij mooi verwoord, de bijzondere uitkomsten zo scherp mogelijk te stellen.

Ik ben benieuwd naar andere samenstellingen en of dat dan ook zo’n vreemde uitkomst oplevert.

Ja en nee, ik kom altijd vergelijkingen tegen die imo precies zo gekozen zijn dat om zoals jij mooi verwoord, de bijzondere uitkomsten zo scherp mogelijk te stellen.

Ik ben benieuwd naar andere samenstellingen en of dat dan ook zo’n vreemde uitkomst oplevert.
Het is al langer bekend dat het hele toeslagencircus met scherpe grenzen en de doorschuifmolen niet naar behoren werkt. Je zadelt de zwaksten in de samenleving op met een systeem gebassed op wantrouwen met ingewikkelde formulieren en procedures, daarnaast straf je kleine (mogelijke) foutjes genadeloos en keihard af en in procedures is de zwakke burger kansloos.

Ondertussen blijkt dat een Minister voor Rechtsbescherming in een vorige functie aan de lopende band de dienstauto oneigenlijk heeft gebruikt...

Het hele idee dat geld eerst naar de burger moet en dat de burger dan vervolgens de volledige rekening moet betalen is een zelfde onnozele pesterij om vast te houden aan afval gescheiden inzamelen als je weet dat nascheiding efficiënter en beter voor het milieu is.

Het systeem veranderen, het is een wonder dat de IT bij de BD nog werkt. Achteraf is de vraag of de Toeslagen ooit bij de BD heparkeerd hadden moeten worden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.428
Dit is dus de discussie die ik al met @apfelstrudel gehad heb waarbij hij moest toegeven dat het bewijs er wel is. Nadeel is dat ik niet meer weet welk topic dit was.

Ik heb nog wel een aantal van de tabellen in mijn downloads staan zie ik, misschien helpt dat het geheugen.

temperature_download2_2022.png

temperature_figure1_2022.png

CO2--tojpeg_1574948025926_x2-1.jpg

Annual-World-Population-since-10-thousand-BCE.png

wg1figspm-1s.gif

36m3FnquTTKXIWrk5MCaLzKYk1A7bS8Q3aTrFUu7kxw.png

Mass extinction event zitten we al in.

Maar dat planten er goed door groeien staat los van het effect van temperatuur... Het is vrij logisch dat planten er goed op groeien, het is hun voeding. Maar nogmaals, wat je nu stuurt heeft echt vrij weinig te maken met de discussie van het effect van de mens op het klimaat en de temperatuur van de aarde.
Je neemt een chart tot 800k jaar geleden en dan lijkt het nu alsof we gevaarlijk hard stijgen. Neem deze chart die je post bijvoorbeeld.

1678180085347.jpg

Gaat tot 800k jaar terug, maar wat opvalt is het CO2 niveau (in ppm). De hoogste concentratie CO2 de afgelopen 800k jaar is 300 ppm. Nu zitten we op 400 pp.

Maar als je goed kijkt zie je dat we best vaak richting de 150 ppm zijn gegaan. De afgelopen 800 duizend jaar zijn we best vaak op het punt geweest waarop een mass extinction event kon plaatsvinden omdat planten onder de 150 ppm CO2 massaal sterven. Linkse klimaatdrammers willen het CO2 niveau terugdringen naar 200 ppm CO2, terwijl uit onderzoek blijkt dat planten optimaal groeien bij 1000-1200 ppm CO2, stoppen met groeien rond de 150-180 ppm en sterven onder de 150 ppm.

De 800.000 jaar chart zie je wel vaker omdat het CO2 niveau de afgelopen 800.000 jaar ontzettend laag is. Als we wat verder terugkijken in de geschiedenis krijgen we een heel ander beeld.

1678180388283.jpg

Als je naar deze grafiek kijkt zitten we op een CO2 minimum. De concentratie CO2 is gedurende de afgelopen 600 miljoen jaar vrijwel altijd boven de 1000 ppm geweest.

Ongeveer 330 tot 270 miljoen jaar geleden zat het CO2 niveau ongeveer op ons niveau waarna het plots hard steeg. Is de wereld ten einde gegaan? Nee. Zijn we een soort Venus geworden? Nee.

Waren er mensen verantwoordelijk voor deze stijging....? ;)

Daarnaast vergeet je nog een ding, tijdens de superlage CO2 niveau's zaten we in (mini) ijstijden. Enig idee in wat voor shit we raken als er weer een ijstijd komt en gletsjers opnieuw oprukken tot de Utrechtse heuvelrug? Doei Europa, doei Noord Amerika, doei Rusland. Miljarden doden, veel dierven zulken uitsterven.

Maar zelfs dan, zelfs dan zal de cyclus uiteindelijk weer veranderen en komen er weer andere diersoorten en begint alles weer opnieuw, tot we innde volgende ijstijd of volgende warme periode komen. Zoals al honderden miljoenen jaren gebeurt.

Ik heb het dan liever warm dan koud, al heeft de mens helemaal niet zoveel invloed op dit process, als dat er überhaupt al is, als sommige doemdenkers ons willen doen geloven.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Je neemt een chart tot 800k jaar geleden en dan lijkt het nu alsof we gevaarlijk hard stijgen. Neem deze chart die je post bijvoorbeeld.

1678180085347.jpg

Gaat tot 800k jaar terug, maar wat opvalt is het CO2 niveau (in ppm). De hoogste co centeatie CO2 de afgelopen 800k jaar is 300 ppm. Nu zitten we op 400 pp.

Maar als je goed kijkt zie je dat we best vaak richtinf de 150k zijn gegaan. De afgelopen 800 duizend jaar zijn we best vaak op het punt geweest waarop een mass extinction event kon plaatsvinden omsat planten onder de 150 ppm CO2 massaal sterven. Linkse hippies willen het CO2 niveau terugdringen naar 200 ppm CO2, terwijl uit onderzoek blijkt dat planten optimaal groeien bij 1000-1200 ppm CO2.

De 800.000 jaar chart zie je wel waker omdat het sinds 800.000 jaar ontzettend laag is. Als we wat verder terugkijken in de geschiedenis krijgen we een heel ander beeld.

1678180388283.jpg

Als je naar deze grafiek kijkt zitten we op een CO2 minimum. De concentratie CO2 is gedruende de afgelopen 600 miljoen jaar vrijwel altijd boven de 1000 ppm geweest.

Ongeveer 330 tot 270 miljoen jaar geleden zat het CO2 niveau ongeveer op ons niveau waarna het plots hard steeg. Is de wereld ten einde gegaan? Nee. Zijn we een soort Venus geworden? Nee.

Waren er mensen verantwoordelijk voor deze stijging....? ;)

Je haalt echt tijdlijnen door elkaar, of lijkt niet echt te zien hoe lang miljonen jaren zijn.

Als je in 300 jaar (loopt direct gelijk met de industriele revolutie en overbevolking) van 250 naar 407 gaat kan je dat niet vergelijken met een grafiek van honderden miljoenen jaren.

Je hebt het over 'waarna het plots hard steeg' 270 miljoen jaar geleden omdat totaal geen besef hebt van tijd.

Je hebt het over een stijging van +-500 PPM naar 2000 PPM in 30 MIlJOEN jaar. Dat is dus ongeveer 0.00005 PPM per jaar. Momenteel zitten we op 0.5 PPM per jaar. We hebben in een mensenleven nu meer stijging dan toen in 1 miljon jaar.

De kaart van 800.000 jaar laat zien hoe we de huidige cyclus totaal doorbroken zijn op een ongekende manier.

En om even terug te komen op of de wereld ten einde is gegaan na die co2 stijging die begon 270 miljoen jaar geleden. Ooit gehoord van the permian extinction? Ookwel bekend als 'the great dying' ofwel de grootste massasterfte van leven op aarde en het dichtsbij we zijn geweest bij het volledig verliezen van al het meercellig leven op aarde sinds dit is ontstaan.

• #1.430
Je kiest selectief 800.000 jaar. Ik neem een veel grotere tijdspan voor een veel groter overzicht. 400 ppm CO2 is een CO2 minimum dar niet optimaal is voor plantleven, wat snap je hier niet aan?

Als je in 300 jaar (loopt direct gelijk met de industriele revolutie en overbevolking) van 250 naar 407 gaat kan je dat niet vergelijken met een grafiek van honderden miljoenen jaren.
Je hebt helemaal geen weet ervan in hoeverre dit soort, volgens jouw 'extreme,' minifluctuaties er zijn geweest de afgelopen 600 miljoen jaar. Zo precies luistert dat namelijk niet als je zo ver terugkijkt. Misschien is het wel heel normaal.

Dit hele CO2 gelul is een storm in een glas water om geld uit je zak te kloppen en allerlei vrijheidsontnemede maatregelen in te voeren zoals CBDC's die verbonden zullen zijn aan je CO2 krediet, waardoor elke aankoop die je doet invloed heeft op je CO2 krediet. Banken kunnen aankopen dan weigeren, jouw geld is jouw geld dan niet meer. Totalitaire controle. China 2.0.

Het hele CO2 verhaal wordt keihard misbruikt om ons binnenkort keihard tot slaaf te maken.

Uit onderzoek, zelfs volgens de rijksoverheid, is de aarde ontzettend aan het vergroenen door deze kleine toename van CO2. Jij claimde eerst dat dit niet zo was, ik druk je op de feiten, vervolgens negeer je dit gewoon want past niet in je straatje en je gaat weer verder met je klimaathysterische tirade die kant noch wal slaat.

• #1.431
En om even terug te komen op of de wereld ten einde is gegaan na die co2 stijging die begon 270 miljoen jaar geleden. Ooit gehoord van the permian extinction? Ookwel bekend als 'the great dying' ofwel de grootste massasterfte van leven op aarde en het dichtsbij we zijn geweest bij het volledig verliezen van al het meercellig leven op aarde sinds dit is ontstaan.
"The scientific consensus is that the main cause of extinction was the large amount of carbon dioxide emitted by the volcanic eruptions that created the Siberian Traps,"

Dit kwam dus door de uitbarsting van meerdere super vulkanen die de aarde hebben verduistert en vervolgens in een dikke aslaag hebben gehuld.

1678182334263.jpg

Die dikke zwarte aslaag komt door die super vulkanen.

Dit is je argument? Wat een grap.
"Ja maar, er was ook een hoge CO2 concentratie"
:roflol:

Jesus gast jij bent zo dense holy shit :roflol:

Koop een emmer met zand, je hoofd past er vast goed in.

• #1.433
Bij die permian extinction 270 miljoen jaar geleden steeg het CO2 niveau tot circa 2000 ppm CO2. 580 tot 380 miljoen jaar geleden is het CO2 niveau nooit onder de 3500 ppm geweest en was de aarde groen.

• #1.434
Jesus gast jij bent zo dense holy shit :roflol:

Koop een emmer met zand, je hoofd past er vast goed in.
Jij doet uitspraken, ik weerleg het met argumenten dat je verkeerde conclusies trekt en dan kom je vervolgens met dit soort kinderlijke uitspraken die de discussie doodmaken.

Goede discussie man. Goede argumenten ook. Had jij het laatst niet over dat mensen niet kunnen debateren? Die emmer met zand uitspraak verdient wel een prijsje bij de GroenLinks debateer club.

Je hebt het over 'waarna het plots hard steeg' 270 miljoen jaar geleden omdat totaal geen besef hebt van tijd.

Je hebt het over een stijging van +-500 PPM naar 2000 PPM in 30 MIlJOEN jaar. Dat is dus ongeveer 0.00005 PPM per jaar. Momenteel zitten we op 0.5 PPM per jaar. We hebben in een mensenleven nu meer stijging dan toen in 1 miljon jaar.
Geen idee of die met zekerheid te zeggen is, maar ik geef je het voordeel van de twijfel, waarom zou zo’n snelle stijging een probleem zijn?

De jaarlijkse fluctuaties zorgen toch ook niet voor problemen.
4C8125F2-18E0-46F3-8EA2-B54995988C8B.png

Jij doet uitspraken, ik weerleg het met argumenten dat je verkeerde conclusies trekt en dan kom je vervolgens met dit soort kinderlijke uitspraken.

Goede discussie man. Goede argumenten ook.

Gast letterlijk niks.

Je kan hier gewoon niet omheen en jij roept 'hurdur ja maar planten vinden het leuk dus het is gewoon een conspiracy om ons allemaal te slaaf te maken'

Geen idee of die met zekerheid te zeggen is, maar ik geef je het voordeel van de twijfel, waarom zou zo’n snelle stijging een probleem zijn?

De jaarlijkse fluctuaties zorgen toch ook niet voor problemen.
4C8125F2-18E0-46F3-8EA2-B54995988C8B.png

Omdat het in het verleden direct gelinkt is aan temperatuur, en dat zien we nu ook terug.

Het is nu ook op een dusdanig hoge snelheid aan het veranderen dat een trend als deze gewoon enorm gevaarlijk is, stel dat dit nog eens 300 jaar doorzet, dan zit je dus binnen 1000 jaar op een verdrievoudiging.n

36m3FnquTTKXIWrk5MCaLzKYk1A7bS8Q3aTrFUu7kxw.png

wg1figspm-1s.gif

Terug
Naar boven