XXL Nutrition

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.461
Hij had voorrang, voerde zijn advocaat aan.
Geldt voorrang nog als je met 150km per uur een kruispunt benadert waar je 50 kan?
Al kijk je goed, je verwacht niet dat iemand met 150km per uur aan komt rijden.

Daarnaast zie je een object met die snelheid ook bijna niet, tenzij je er bewust van uitgaat dat iemand met die snelheid aan kan komen rijden.

In mijn optiek is dit 4 maal doodslag met voorbedachte rade. Je kan er vergif op innemen dat het vroeg of laat goed fout gaat als je met zulke snelheden kruispunten oversteekt.

Geldt voorrang nog als je met 150km per uur een kruispunt benadert waar je 50 kan?
Al kijk je goed, je verwacht niet dat iemand met 150km per uur aan komt rijden.

Daarnaast zie je een object met die snelheid ook bijna niet, tenzij je er bewust van uitgaat dat iemand met die snelheid aan kan komen rijden.

In mijn optiek is dit 4 maal doodslag met voorbedachte rade. Je kan er vergif op innemen dat het vroeg of laat goed fout gaat als je met zulke snelheden kruispunten oversteekt.
Waarschijnlijk is ons rechtssysteem zo rot en traag dat de zaak niet eerder inhoudelijk kan worden behandeld en hij automatisch tijdelijk weer op vrije voeten komt.

• #1.463
Waarschijnlijk is ons rechtssysteem zo rot en traag dat de zaak niet eerder inhoudelijk kan worden behandeld en hij automatisch tijdelijk weer op vrije voeten komt.
Zou me niks verbazen.

T zou me ook niks verbazen als die gast het land ontvlucht. Je hebt geen paspoort nodig om naar Spanje te reizen. Bootje huren en je zit zo in Marokko.

Zou me niks verbazen.

T zou me ook niks verbazen als die gast het land ontvlucht. Je hebt geen paspoort nodig om naar Spanje te reizen. Bootje huren en je zit zo in Marokko.
Ik lees dat er in mei nog getuigen moeten worden gehoord. Als je boosheid wilt uiten kan je dat beter dat richting het rechtssysteem of de politiek dan i.p.v. de individu die zich misdragen heeft in het verkeer.

BREDA - Omar E. uit Roosendaal komt woensdag weer op vrije voeten. De hardrijder die op 2 september vorig jaar in Oud Gastel een ongeluk veroorzaakte waarbij vier doden vielen mag onder voorwaarden vrij, bepaalde de rechtbank in Breda dinsdag.
Geloof mij. Ik zag die man zitten, hij was zwaar in shock. Hij liep naar de personenauto en zag ze zitten en is naar zn auto gelopen en hij zat in shock achter zn stuur.
Hij was iig niet zo stoer als dat ie nu overkomt in de berichtgeving, en vermoed dat het een beetje gedramatiseerd word door hem zo onverschillig af te schilderen.

Blijft een ter***lijer, met 155 waar je 50 mag en waar de stoplichten eruit liggen

Zou me niks verbazen.

Zijn hele familie woont hier, ken hem van vroeger uit de dopehandel. Die heeft daar niks, behalve op vakantie gaan

Waar trekken jullie de streep?

Te hard is altijd fout toch? Ongeacht waar je vandaan komt.
Ik reed ook te hard bij mijn ongeluk.

Maar hij verleende geen voorrang, en dus was hij juridisch gewoon fout in de letselschade zaak.

Heb wel een artikel 5 boete gehad van het OM

• #1.474
Waar trekken jullie de streep?
Meer dan 3x de toegestane snelheid over een kruispunt waarvan de verkeerslichten niet meer werken is voor mij wel over de streep :roflol:.

Maar, er is niet echt een standaard waar ik de streep trek qua snelheid.
30 te hard door een woonwijk is natuurlijk niet hetzelfde als 30 te hard op een verlaten 5 baans snelweg. Of relatief gezien, 30 te hard tov 60 te hard op de snelweg.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #1.475
Normaal als de lichten van een kruispunt niet werken minder je aanzienlijk vaart om de situatie goed te kunnen overzien en inschatten. Als je ipv dat, je gaspedaal intrapt en met 150 erover sjeest, dan is het 4x doodslag (op zijn minst dood door schuld).
In Amerika zou dit 4x moord zijn. En terecht.

4 mensen dood, gezinnen ontwricht, door 1 r*tard die blijkbaar niet kan functioneren in de samenleving. Opsluiten en sleutel weggooien.

Ben jij dan een gezagsgetrouwe burger?

Nee, nooit geweest ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet realiseer waar de (juridische) streep ligt en derhalve de consequenties van mijn eigen handelen zal aanvaarden, mocht dat van toepassing zijn.

Wat als auto's o.b.v. gps begrensd werden om niet sneller dan de ergens geldende limiet te kunnen?

Wat als auto's o.b.v. gps begrensd werden om niet sneller dan de ergens geldende limiet te kunnen?
Veel succes dit idee te verkondigen aan de auto industrie en de daaraan hangende lobbyisten die de politiek manipuleren.

Maw: onbegonnen zaak

Nee, nooit geweest ook. Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet realiseer waar de (juridische) streep ligt en derhalve de consequenties van mijn eigen handelen zal aanvaarden, mocht dat van toepassing zijn.
Maar dan vind ik te hard niet per definitie altijd fout. Als de wegbeheerder een verkeerde keuze maakt wat betreft de snelheid die bij een bepaalde weg past valt hem ook wel wat te verwijten.

Als straks op een deel van de van de huidige 80km wegen 60km/u de maximum snelheid wordt zonder en fysieke aanpassing aan de weg vind ik het te makkelijk om bij een ongeval de hardrijder als schuldige aan te wijzen.

De Abram van Rijckevorselweg ken je denk ik nog wel, die is over een heel groot deel nu een 50km weg geworden ipv 80, volgens mijn vanwege uitstoot, maar de weg is niet aangepast, dat werkt gewoon niet.

Terug
Naar boven