Fitness Seller

Sticky Het grote I don't want to live on this planet anymore topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.482
Waren nieuwe auto's tegenwoordig niet begrenst op 170 kmh?

Maar dan vind ik te hard niet per definitie altijd fout. Als de wegbeheerder een verkeerde keuze maakt wat betreft de snelheid die bij een bepaalde weg past valt hem ook wel wat te verwijten.

Als straks op een deel van de van de huidige 80km wegen 60km/u de maximum snelheid wordt zonder en fysieke aanpassing aan de weg vind ik het te makkelijk om bij een ongeval de hardrijder als schuldige aan te wijzen.

De Abram van Rijckevorselweg ken je denk ik nog wel, die is over een heel groot deel nu een 50km weg geworden ipv 80, volgens mijn vanwege uitstoot, maar de weg is niet aangepast, dat werkt gewoon niet.

Ja die weg ken ik maar al te goed. Ik snap wel je punt, maar die borden staan er niet voor niets en tot zover reikt de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder denk ik. Anders kun je op elke 30 weg wel drempels neerleggen en op elke 50 weg wel versmallingen gaan maken. E.e.a. is natuurlijk gewoon wel de verantwoordelijkheid van de bestuurder en dat is lastig als je altijd 80 gewend bent geweest en er niks gewijzigd is anders dan de VMAX op die weg, aangegeven met borden. Iets afleren is lastiger dan iets aanleren, maar nog steeds niet de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder. Wel zouden ze in mijn ogen iets meer kunnen doen, maar alles kost geld en die kosten-baten analyse doet niet zo ter zake als in de wet al vast is gelegd op basis waarvan de verantwoordelijkheden reeds verdeeld zijn. En we moeten gewoon niet teveel verwachten van zulke instanties imo.

Nee, Volvo wil dat dacht ik gaan doen bij 180km/u.

Doen ze al. Dat is de reden dat ik de keuze voor een S60 niet meeneem in de overweging voor een nieuwe PHEV, niet dat ik vaak harder dan 180 rij, maar ik vind het gewoon pesterij.

Veel succes dit idee te verkondigen aan de auto industrie en de daaraan hangende lobbyisten die de politiek manipuleren.

Maw: onbegonnen zaak

Ik verwacht dat het daar wel naartoe gaat als we echt auto's autonoom kunnen laten gaan rijden, ook al zijn er nog zat hobbels te nemen op die route.

Leuk met een landweg direct naast een snelweg.
Wellicht met een andere techniek dan, bijvoorbeeld een sensor in de weg of iets bij de grens van de bebouwde kom.

Maar even hypothetisch los van hoe de implementatie nu kan; wat vinden jullie van dat idee om geautomatiseerd te begrensen? Je hebt gewoon niet te hard te rijden, als dat blijkbaar te moeilijk is dan moet het maar zo? Of zijn er smoesjes te verzinnen die opwegen tegen een kind of heel gezin doodrijden?

Je hebt ook gewoon niet te stelen, drugs te gebruiken, te spieken op school, woekerwinsten te maken, de buurvrouw te begeren.

Volgens wie eigenlijk? Als ik de buurvrouw wil aanduwen dan gaat er geen kind dood. Of als ik mijn neus wil volstoppen met speed en mijn keel wil volgieten met G, dan gaat er ook geen kind dood. Dus ik begrijp de vergelijking even niet.
Dit even los van het feit dat ik @chrisk zijn idee te ver vind doorslaan, er wordt al veel te veel voor ons geregeld en bepaald, daarom zitten we nu zo in de penarie anno 2023. En ja dan kost dat maar af en toe een kinderleven. Misschien werd het kind thuis wel mishandeld en misbruikt en is het kind eigenlijk een dienst bewezen. Hoe je dingen wenst te bekijken is aan ieder zelf :D

Je hebt ook gewoon niet te stelen, drugs te gebruiken, te spieken op school, woekerwinsten te maken, de buurvrouw te begeren.
Ik wil eerst m'n autokastjes verkopen, daarna komen wellicht explosieve halskettingen die afgaan bij het overtreden van gedragsregels.

• Haha
Waarderingen: Vonk
  • Like
Volgens wie eigenlijk? Als ik de buurvrouw wil aanduwen dan gaat er geen kind dood. Of als ik mijn neus wil volstoppen met speed en mijn keel wil volgieten met G, dan gaat er ook geen kind dood. Dus ik begrijp de vergelijking even niet.
Dit even los van het feit dat ik @chrisk zijn idee te ver vind doorslaan, er wordt al veel te veel voor ons geregeld en bepaald, daarom zitten we nu zo in de penarie anno 2023. En ja dan kost dat maar af en toe een kinderleven. Misschien werd het kind thuis wel mishandeld en misbruikt en is het kind eigenlijk een dienst bewezen. Hoe je dingen wenst te bekijken is aan ieder zelf :D
Ik trok het gewoon even verder, ik ben namelijk ook niet voor het actief begrenzen van onze vrijheden door het onmogelijk te maken wetten en regels te overtreden.

• Heart
Pas op, een enigszins genuanceerd draadje over stikstof:

• Like
Wat als auto's o.b.v. gps begrensd werden om niet sneller dan de ergens geldende limiet te kunnen?

Willen we zo veel vrijheid opgeven voor een beperkte extra veiligheid.

Even los van dat het soms nodig is om sneller te rijden dan de maximumsnelheid.

Zegt de gevaccineerde mondkapjesdrager. :trollface:

Ik denk dat ik me ongeveer net zo veel aan de coronarichtlijnen hield als aan de verkeersregels. In zat ook echt niet in een lege trein met een kapje op hoor :roflol:

90% van de tijd hou ik me er netjes aan, en die andere 10% wat minder als er beperkte gevaarzetting is van anderen.

Terug
Naar boven