Fitness Seller

Sticky Het Honden Topic

Mijn vechthond,staffordje, word eerder gepakt door zon klein keffertje.
Die zijn vaak beschermender naar hun baasjes toe.
Maar dat is mijn mening,
Zie idd ook vaak van die gasten met scheve petjes donker getint vaak,met hun pitje door de stad lopen ,vaak worden ze door de hond de straat over getrokken omdat die beesten nooit normaal naast ,hebben leren lopen.

Saarloos wolfshond heten die dacht ik.. zijn idd geweldige beesten. Alaskan malamute is ook wel bruut :D

Maar dat is mijn mening,
Zie idd ook vaak van die gasten met scheve petjes donker getint vaak,met hun pitje door de stad lopen ,vaak worden ze door de hond de straat over getrokken omdat die beesten nooit normaal naast ,hebben leren lopen.

Is al meteen duidelijk dat jij je hond aan kan en opgevoed hebt.
dan kan je zo een beestje hebben.
Ik ken twee hele lieve staffordjes, die doen geen vlieg kwaad behalve als iemand hun baas wat doet.
Schatten van honden zijn het.
Ja die gasten waar je het over hebt, die bedoel ik.

Maar dat is mijn mening,

Mee eens, en zo is het gedrag ook wel aardig van mijn hondje.. Ook puur omdat hij meerdere malen is gegrepen is hij zo fel geworden.. Ja die zie ik ook wel lopen, best we komisch.. maar daar zijn de honden ook de baas, en onvoorspelbaar..

Sad ****s die dat doen met hun hond..

Ja je doet je best,elke keer al je gaat lopen dan ben je bezig met opvoeden.niet voor me lopen niet eerder door de.deur dan mij. Zulke dingen,beetje cecar milan achtig opgevoed.
Ja als je die gasten ziet lopen lig je toch in een deuk ofniet.

Ja zo loopt er hier ook een gozer met een english bulldog.. Hij is ecto als de pest, loopt met zo n*ger petje op.. luisterd hardcore, en heeft een kop als een grindtegel.. Hij kan dat beest lange niet aan, dat is gewoon zielig voor de hond..

Ja zo loopt er hier ook een gozer met een english bulldog.. Hij is ecto als de pest, loopt met zo n*ger petje op.. luisterd hardcore, en heeft een kop als een grindtegel.. Hij kan dat beest lange niet aan, dat is gewoon zielig voor de hond..

Idd zielig voor de hond ja.. Zie er ook totaal het nut niet van in, om een agressieve hond te hebben en 'm niet onder controle te hebben.

Ik weet dat 'vroeger' ook veel problemen ontstonden met pitbulls, regelmatig gelezen dat iemand gegrepen is en zelfs kinderen.
Hoe kan je jezelf dat vergeven? Dat een spelende kleuter in de zandbak word gegrepen door jouw hond, die jij zo gemaakt hebt tot wat die is..

Ik snap het dan ook echt niet..

Idd zielig voor de hond ja.. Zie er ook totaal het nut niet van in, om een agressieve hond te hebben en 'm niet onder controle te hebben.

Ik weet dat 'vroeger' ook veel problemen ontstonden met pitbulls, regelmatig gelezen dat iemand gegrepen is en zelfs kinderen.
Hoe kan je jezelf dat vergeven? Dat een spelende kleuter in de zandbak word gegrepen door jouw hond, die jij zo gemaakt hebt tot wat die is..

Ik snap het dan ook echt niet..

Nee daar zie ik het nut ook niet van in.. Blijkbaar voor een bepaalde uitstraling, maar het ziet er dus totaal niet stoer uit als de hond hun uitlaat.. :rolleyes:

Ja klopt, en dan ook nog moedwillig een hond vals maken.. dan heb je geen geweten. Ik moet er niet aan denken dat die van mij een kind zou bijten.. Ik schaam me al als hij blaft naar kinderen.. :o

Ik geef je een site waarbij je oa kan zoeken op honden die met katten kunnen, waarop er toch echt 89 staan die daadwerkelijk met katten kunnen.
De rest ga ik niet eens op in, het is de moeite niet. Het is wel duidelijk dat jij (behalve je eigen hond) verder geen honden gewend bent. Is verder niet erg ofzo. Net als dat jouw voorkeur uitgaat naar een pup niet erg is (iedereen heeft een voorkeur), maar die onzin erbij halen is gewoon nergens voor nodig

Lichaamshouding en blik is in heel veel gevallen al voldoende. Maar zoiets kan ik je niet via internet uitleggen, zeker niet als je amper iets van honden afweet. Zeker als je ook nog zon type bent wat alleen in tikken en schelden geloofd (hoe machteloos en zwak ben je dan?).
Dus blijf gewoon denken wat je al denkt, als dat je gelukkig maakt :)
heb zelf 4 honden gehad 4 ( pa en ma zijn gescheiden) en de hond van me neef die ik wel is uitlaat(am. bulldog) dus tis niet dat ik geen ervaring met honden heb, dat balken doorbijten deed ie puur uit verveling terwijl ik hem per dag toch wel zon 5km liet rennen, verder luisterde ie zo goed dat ik de 2e helft hem altijd zonder riem gewoon mee naar huis kon nemen, of er nou wel of niet andere honden hem tegemoet kwamen. hij deed het alleen als ie alleen was

maargoed discussie is verder ook zinloos, het blijft een dier

Vechthonden worden pas vechthonden door hun opvoeding..
Probeer dan maar een een herder uit een échte werklijn op te voeden als een Maltezertje. Of een Maltezertje te laten drijven als een Border Collie. Wat er niet inzit, haal je er niet uit.
Als je kijkt naar de oorsprong van de rassen, en hoe échte vechthonden in het nest al geselecteerd worden, dan speelt de aard van het beestje wel degelijk mee. Maar dat soort honden zijn een totaal ander soort honden dan de stafjes en pitjes die in gezinnen terecht komen. Dat is gewoon niet te vergelijken. Al mag de Turkse Herdershond inmiddels ook wel in dat rijtje genoemd worden. Veel baasjes van Stafjes en Pitjes doen er alles aan om dat vooroordeel niet te bevestigen, maar steeds meer foute figuren lopen met een Turkse Herdershond / Kangal omdat die een stuk groter is (waarna ze die honden massaal dumpen als ze 1,5 jaar zijn, want dan wordt de hond toch wel heel lastig).

Maar, aan de andere kant, hoeveel pitjes zijn er wel niet, die superlief zijn mensen, maar het liefste iedere andere hond willen opeten? Honden die sowieso al een totaal andere lichaamstaal hebben dan de andere honden. Veel eigenaren van bulletjes en pitjes herkennen wel dat hun hond niet eerst aan de kont van een andere hond snuffelt, maar gelijk met zijn kop bovenop de andere kop zit. Vaak goedbedoeld, maar de taal is gewoon totaal anders waardoor het nog wel eens fout kan gaan.

Maar er ligt zon taboe op vechthonden, maar je hoort nooit iemand over Rage Syndrome. Of doorgefokt gedrag.
Iets wat voorkomt bij populaire rassen die (in aantallen) snel groeien. Het komt bij de Rode Cocker vandaan, al in de '80, maar er zijn ook veel Golden Retrievers en andere lieve honden die dat hebben. Doorgefokt gedrag kan je er niet uit trainen. En dat houdt in dat je een superlieve hond hebt, die zo ineens kan omslaan. De honden krijgen dan een rode gloed over hun ogen (ik overdrijf echt niet) en zijn compleet geschift. Daardoor zijn er aardig wat mensen in het ziekenhuis beland.
Het is op veel fronten vergelijkbaar met epilepsie (waar dan geen medicijnen voor zijn). Alleen liggen ze dan niet te schudden op de grond, maar worden ze extreem agressief. Het is er niet uit te trainen, en staat los van de opvoeding. Levensgevaarlijk is het.

Ik ben op sommige punten een beetje kort door de bocht. Maar wat ik probeer te zeggen: de échte vechthonden zijn totaal wat anders dan de honden die vaak als vechthond gezien worden, al zijn het beide geen honden waarvoor het goed is om ze vanaf het begin afaan al sierlijk te verwennen en vertroetelen. En in mijn ogen is het doorgefokte gedrag vele malen gevaarlijker dan het ras van een hond.

Bij een buurman van me is dat gebeurd met zo'n "vechthond".
Grote blauwe pitbull achtige die ook zomaar door het lint ging en een ander klein hondje dood beet.
Zoals ik het begreep leek die inderdaad een rode gloed of waas voor zijn ogen gekregen te hebben.
Scheen van een broodfokker vandaan te komen en weet zeker dat het niet aan het baasje zelf lag.

Maar dat is mijn mening,
Ik ben al jaren verlieft op een amstaff, maar heb nog nooit een hond gehad. Wel al vaak men honden (en dieren in het algemeen) bezig geweest. Ook vaak met honden van buren of vrienden gaan wandelen.

Ik weet dat een amstaff een perfecte gezinshond kan zijn (mits correct opgevoed). Raad jij aan om zo'n hond als eerste hond te nemen? Of kan ik beter een andere hond kiezen?

Ik wil een amstaff om het uiterlijk en karakter, niet als vechthond (een maat van mij had een hele lieve amstaff, misschien zijn ze niet allemaal zo)

Probeer dan maar een een herder uit een échte werklijn op te voeden als een Maltezertje. Of een Maltezertje te laten drijven als een Border Collie. Wat er niet inzit, haal je er niet uit.

Vechthonden met een goed baasje zullen niet tot nauwelijks agressief zijn. Tuurlijk een pitbull zal misschien wel wat sneller happen dan een Malterzer leeuwtje maar een hond zal altijd zijn baasje willen gehoorzamen.

Je ziet het vaak zat gebeuren dat mensen gewoon onbewust (helaas soms ook bewust ) hun hond aansporen tot agressief gedrag.

Mee eens, vechthonden worden niet geboren.. maar worden zo gemaakt..
Per persoon kan een hond zich anders opstellen ja :p wel geniaal, zie je ook wel met die politie honden die in hun vrije tijd gewoon gezinshonden zijn.. :p

Precies, daar heb je dan ook alle rede toe.. ik hou mijn hond ook aan de lijn als ik weet dat hij andere honden lastig valt, en ik doe hem ook altijd vast als er andere honden naderen in het bos.. En dan heb je ook van die mensen die hun hond(en) 50 meter voor zich uit hebben lopen en dat die hond(en) wel fel uithalen.. en gewoon doen alsof het de normaalste zaak is.. nou dan vind ik het normaal om zo hond de t*ring in te trappen.. en desnoods het baasje ook. :P

Is dat een fokker dan? 7 honden is niet eens toegestaan als je er geen vergunning voor hebt.. ik vind herders pracht beesten, maar het zijn geen honden die iedereen kan opvoeden.. En daar zijn veel zwarte herders een goed voorbeeld van.. :o

Google ik op zwarte herder, kom ik dit tegen:

media_xl_940464.jpg

Vechthonden met een goed baasje zullen niet tot nauwelijks agressief zijn. Tuurlijk een pitbull zal misschien wel wat sneller happen dan een Malterzer leeuwtje maar een hond zal altijd zijn baasje willen gehoorzamen.

Je ziet het vaak zat gebeuren dat mensen gewoon onbewust (helaas soms ook bewust ) hun hond aansporen tot agressief gedrag.

Zit je dit nou compleet uit je duim te zuigen omdat dit wel logisch voor je klinkt?
Ik zeg je net dat ik een heel verhaal ken waarvan ik zeker weet dat baasje een rustige vriendelijke jongen is.

Zit je dit nou compleet uit je duim te zuigen omdat dit wel logisch voor je klinkt?
Ik zeg je net dat ik een heel verhaal ken waarvan ik zeker weet dat baasje een rustige vriendelijke jongen is.

Ook nette rustige jongens kunnen onbewust aansturen tot agressie. ;)

Sterker nog wanneer je zo rustig bent dat het naar het onzekere gaat dan reageert je hond daar ook op door onzeker te worden en zal sneller 'agressief' worden.

Had het zelf ook een keer, stonden 2 grote honden boven op mijn hond en vervolgens gaat die eigenaar er op af lopen. Gewoon met goede bedoelingen om die honden weg te trekken maar door op die honden af te lopen geef je bevestiging dat wat ze doen goed is.

Honden zijn complexe beesten, tuurlijk sommige honden zullen sneller agressief zijn dan anderen maar als dat naar boven komt ligt dat in 99% van de gevallen aan de eigenaar.

• Topic Starter Topic Starter
Flink beest! Hoe is het karakter? Erg waaks?
Idd erg waaks.
Vrij stabiele hond. Gaat niet met alles de confrontatie aan, is soms nog bang van nieuwe dingen.
Vanmorgen kwam hier een fanfare langs en hij stoof weg.
Heb hem dan bij mij geroepen aan de poort om te kijken.
Naar andere honden toe wel nog heeeeeel nieuwsgierig.
Dit zal wel beteren als ie wat ouder wordt.
We zijn er zowiezo ook op aan het trainen.

Hij moet nog in de breedte groeien, en nu al zo zwaar?
Dan hoop ik voor je dat hij niet alle bijbehorende problemen krijgt, zoals de meeste snelgroeiende rassen die té snel groeien. Zeker omdat hij alles behalve schraal staat.

Wel een supermooie kop
Hij staat op correct gewicht voor dergelijke hond. Schofthoogte zal idd niet veel meer bijkomen.
Er zullen nog wel kilo's bijkomen, maar hij blijft fit.
Ouders en verderop in de familie zijn allemaal HD en ED vrij.
Dus hopelijk blijft dat bij mijn petoetje ook zo :P

Paar pics van onze jongedame
Mooi beestje! :)

lijkt bijna exact op mijn hond die ik bij men pa had, moesten we helaas weg doen omdat ie dwars door balken heen beet en ook in huis op alles ( geen geintje) was ongeveer even groot/breed ong alleen zen kop was ook in de zelfde kleur, was een amerikaanse bulldog x nog iets( aparte naam)

24vnvxx.jpg

hier was ie 5maand ongeveer
heel gek maar als ie rende was het exact een bulldog en als ie stil stond had ie echt zon lieve kop hahah.
Gelukkig geen last van hier. Heeft wel altijd voldoende kauwmateriaal bij de hand en is gewoon opgevoed ;)

Als jij zo denkt een hond moet op te voeden lijkt mij het verstandig om maar helemaal geen hond te nemen.

Ik zou mij eerst maar eens in gaan lezen hoe een hond in een roedel functioneert.
Agree!

Hij is al weg pieps.
Deze beter?

DogHumpGifPurplePillow.gif

LIKE A BOSS!!
:D

Ook nette rustige jongens kunnen onbewust aansturen tot agressie. ;)

Sterker nog wanneer je zo rustig bent dat het naar het onzekere gaat dan reageert je hond daar ook op door onzeker te worden en zal sneller 'agressief' worden.

Had het zelf ook een keer, stonden 2 grote honden boven op mijn hond en vervolgens gaat die eigenaar er op af lopen. Gewoon met goede bedoelingen om die honden weg te trekken maar door op die honden af te lopen geef je bevestiging dat wat ze doen goed is.

Honden zijn complexe beesten, tuurlijk sommige honden zullen sneller agressief zijn dan anderen maar als dat naar boven komt ligt dat in 99% van de gevallen aan de eigenaar.

Oke, dus die jongen voelde zich dat moment misschien onzeker waarop de pitt dacht van "Hey nu moet ik in actie komen, laat ik maar is dat kleine hondje bij zijn strot bijten en door de lucht heen slingeren"

Oke, dus die jongen voelde zich dat moment misschien onzeker waarop de pitt dacht van "Hey nu moet ik in actie komen, laat ik maar is dat kleine hondje bij zijn strot bijten en door de lucht heen slingeren"

Geen idee, zou best kunnen.. Weet de situatie niet. Bij een vriend in de buurt had een rottweiler een klein hondje gegrepen omdat zijn baas het beestje optilde. Rottweilers zijn vaak wat dominante beesten en als een andere hond zich ook dominant gaat gedragen kan dat tot ruzie leiden. Door dat beestje op te tillen verhoogde hij onbewust de rang van zijn hondje boven dat van de rottweiler en hap. Die vriend heeft zelf ook een rottweiler en als we samen gaan lopen zie je gelijk dat de rangorde bepaald wordt omdat die van mij zich onderdanig gedraagt naar de rottweiler -> kop laag houden, op rug liggen enz..

Kleine hondjes bijten overigens sneller omdat ze vaak onzeker zijn ;)

Terug
Naar boven