Fitness Seller

Het (Lucide) Dromen Topic

• Topic Starter Topic Starter
in, niet alles gelezen maar heb eens gehoord of gelezen dat het gevaarlijk kan zijn om in een lucide droom te gaan?

Nee, alleen als je een psychische aandoening hebt zoals schizofrenie kan je er misschien beter uit de buurt blijven of eerst overleggen met een dokter/geautoriseerd persoon.

Het is ook niet mogelijk dat een demon of kwade geest je lichaam overneemt oid wanneer jij lucide raakt.

Tijdens het praktiseren van bijv. de WILD techniek(wanneer je direct vanuit wakkere staat de droom wereld in gaat)
Kan je slaap paralyse ervaren, door sommige mensen wordt dit als een enge ervaring gezien, omdat je je lichaam niet meer kan bewegen en vibraties gaat horen/zien/voelen.
Dit is een tussen status van de wakkere wereld naar de droom wereld.
Je raakt overigens elke nacht in slaap paralyse, maar hebt dit niet door.
Zou je niet in slaap paralyse raken, dan zou je lichaam de bewegingen maken die je ook in je droom maakt, wat voor gevaarlijke situaties zou kunnen zorgen en fysieke schade.

In een droom kan je alles doen zonder schade aan je lichaam te brengen, je zou in principe zelfmoord kunnen plegen, om vervolgens levend wakker te worden. :p

jaja, niet 123 tijd voor maar zag t topic dus denk ff snel vraag stellen straks lezen als ik tijd heb

Nee, alleen als je een psychische aandoening hebt zoals schizofrenie kan je er misschien beter uit de buurt blijven of eerst overleggen met een dokter/geautoriseerd persoon.

Het is ook niet mogelijk dat een demon of kwade geest je lichaam overneemt oid wanneer jij lucide raakt.

Tijdens het praktiseren van bijv. de WILD techniek(wanneer je direct vanuit wakkere staat de droom wereld in gaat)
Kan je slaap paralyse ervaren, door sommige mensen wordt dit als een enge ervaring gezien, omdat je je lichaam niet meer kan bewegen en vibraties gaat horen/zien/voelen.
Dit is een tussen status van de wakkere wereld naar de droom wereld.
Je raakt overigens elke nacht in slaap paralyse, maar hebt dit niet door.
Zou je niet in slaap paralyse raken, dan zou je lichaam de bewegingen maken die je ook in je droom maakt, wat voor gevaarlijke situaties zou kunnen zorgen en fysieke schade.

In een droom kan je alles doen zonder schade aan je lichaam te brengen, je zou in principe zelfmoord kunnen plegen, om vervolgens levend wakker te worden. :p

tnx, had ook niet het idee dat iets of iemand mn lichaam over zou nemen, meer wat je omschrijft idd dat mensen er panisch van worden, dacht dat je in die "state" kon blijven hangen. heb regelmatig van de semi-lucide dromen, 1x gehad dat ik zelf ook rond kon lopen en dag erna bleek ik ook daadwerkelijk door het huis te hebben gelopen en gedaan te hebben wat ik gedroomd heb. vandaar mn interesse, vondt dat namelijk wel leip

@Nielsj2k en GreyFox

Dit is het WBTB(wake back to bed) principe.
Je langste dromen (REM slaap), komen pas in een later stadium van je slaap, tijdens de laatste uren van je slaap heb je de meeste en langste dromen.
WBTB, betekent na 4 of 5 uur even wakker worden en bij bewustzijn komen, om vervolgens terug te keren in je droom en lucide te raken, dit is bewezen 1 van de beste methodes.
De beste tijd van wakker worden en lengte van wakker blijven, is variërend per persoon.
Aan te raden is minimaal 3 uur te slapen en 20 tot 60 minuten wakker te blijven.

Thanks voor de reactie!

Eigenlijk moet je dus gewoon blijven oefenen. Heb je misschien wat tips ofzo om je dromen het beste te herinneren? Als je wakker komt moet je proberen te blijven liggen maar is makkelijker gezegd dan gedaan. :p

ik droomde dat ik heel erg moest plassen, en in me droom ging ik dan ook plassen en toen had ik zo iets van nee hier mag ik niet plassen, probeerden wel te plassen maar het lukte ook niet.

precies dat ik onbewust wist dat het een droom was, want had anders had ik heel me bed onder geplast.

werd ik wakker had ik erg harde piemol omdat ik zeer dringen moest plassen, want dan word ik altijd wakker met een harde piemol.

ik vlug naar wc, nog niet goed wakker alles onder gezeken meer naast de pot dan er in dus,
want plassen met een harde piemol is niet makkelijk mikken.

En wat nou als die mensen die moorden plegen als ze slapen gewoon lucide dromen hebben?

Thanks voor de reactie!

Eigenlijk moet je dus gewoon blijven oefenen. Heb je misschien wat tips ofzo om je dromen het beste te herinneren? Als je wakker komt moet je proberen te blijven liggen maar is makkelijker gezegd dan gedaan. :p

Droomdagboek bijhouden is essentieel en verbeterd je droom recall enorm.
Bepaalde supplementen kunnen ook helpen, veel mensen melden door ZMA allemaal gekke shit te dromen, een betere recall dus. Een goed supplement om te nemen als sporter, win-win situatie dus, ook maar weer eens bestellen trouwens. :p
Maar ook zonder supplementen moet het prima kunnen dmv een droomdagboek bij te houden.

was zinc op hoge dosis geen risicofactor voor prostaatkanker?

was zinc op hoge dosis geen risicofactor voor prostaatkanker?

Prostaatkanker krijg je toch wel, maar srs zou best kunnen idd dat het de kans verhoogt.
Anders gewoon b6 en magnesium nemen, deze helpen iig bij het dromen, weet niet in hoeverre zinc een toegevoegde waarde is daarop.

en wat als je niet wilt dromen/minimale dream recall wilt?

het probleem is juist dromen over dingen waar ik niet aan wil denken en het kut gevoel dat dit oplevert bij het wakker worden

het probleem is juist dromen over dingen waar ik niet aan wil denken en het kut gevoel dat dit oplevert bij het wakker worden

Een terugkomend onderwerp dus?
Tja je kan er voor kiezen dingen weg te proppen, maar meestal werkt dit niet.
Blijkbaar is je onderbewustzijn er nog druk mee bezig en is het iets dat gezien/geaccepteerd moet worden anders blijft het je achtervolgen.

Wanneer je lucide raakt kan je vragen waarom dit je blijft achtervolgen en je er liever niet aan denkt.
Misschien krijg je wat belangrijks te horen, je accepteert dit, komt meer te weten over jezelf en de droom komt niet meer terug.

Droomdagboek bijhouden is essentieel en verbeterd je droom recall enorm.

Bepaalde supplementen kunnen ook helpen, veel mensen melden door ZMA allemaal gekke shit te dromen, een betere recall dus. Een goed supplement om te nemen als sporter, win-win situatie dus, ook maar weer eens bestellen trouwens. :p

Maar ook zonder supplementen moet het prima kunnen dmv een droomdagboek bij te houden.

Ik gebruikte al langer zma, sliep er beter door. Maar ben nu al een week bezig met ZMA + GABA. Ik moet zeggen ik heb nog nooit zo diep en heerlijk geslapen. En inderdaad je weet veel meer dromen te onthouden. Erg fijn spul :)

in

Brb weer in een berenpak door het bos rennen en vastzitten in een grote halfpipe

Vanaf dit weekend weer actief proberen en dromen bijhouden :)

Vanaf dit weekend weer actief proberen en dromen bijhouden :)

Moet ook weer wat meer dedicated loggen.
Even kort wakker worden met goede dream recall, maar vervolgens direct weer verder slapen zonder iets te noteren is zonde, want je raakt al je herinneringen weer kwijt. :(

Moet ook weer wat meer dedicated loggen.
Even kort wakker worden met goede dream recall, maar vervolgens direct weer verder slapen zonder iets te noteren is zonde, want je raakt al je herinneringen weer kwijt. :(

Ik doe het gewoon zodat ik me de volgende dag weer slap kan lachen om mijn nietszeggende debiele dromen :roflol:

Misschien dat ik er meer mee kan doen als ik het langer doorzet :)

Terug
Naar boven