AndroidHealthClinic

Het (Lucide) Dromen Topic

What_if_I_told_you_potato.jpg

• Topic Starter Topic Starter
9769957c47ed9caf98f966a86d9d4ff780807b0eb0794355418c48eae294f6dc.jpg

Vannacht weer eens proberen :o

Morgen report

Ohja, altijd je angsten in nachtmerries confronteren. Niet wegrennen zoals 99.9% van de mensen.

Vannacht weer eens proberen :o

Morgen report

Ohja, altijd je angsten in nachtmerries confronteren. Niet wegrennen zoals 99.9% van de mensen.

Mantra voor het slapen wil nog weleens werken.
Dus herhalend een zin als:
''Vannacht als ik droom, weet ik dat ik droom.''
Of kijkend naar je handen:
''Vannacht in mijn droom, kijk ik naar me handen en weet ik dat ik droom.''

Of een eigen woordenkeus wat goed bij jou past.
iig met de intentie gaan slapen dat je een lucide droom krijgt, verhoogt de kans. :)

Mantra voor het slapen wil nog weleens werken.
Dus herhalend een zin als:
''Vannacht als ik droom, weet ik dat ik droom.''
Of kijkend naar je handen:
''Vannacht in mijn droom, kijk ik naar me handen en weet ik dat ik droom.''

Of een eigen woordenkeus wat goed bij jou past.
iig met de intentie gaan slapen dat je een lucide droom krijgt, verhoogt de kans. :)

Herhalen zodat het in je onderbewustzijn komt.

Duidelijk, wil try :o

Vanavond een poging wagen, vroeger lukte het me wel af en toe. Werd vaak wakker en viel erna weer inslaap en was lucid. Was echt het gaafste wat ik ooit had in een droom:D
Bedank voor het topic aardig wat nieuwe info gevonden.

INteressant, ik droom heel vaak lucide, zou wel eens een out of body lucide droom willen.

In de film Inception gaan ze in droom en droom en nog eens droom. Dit heb ik ook al paar keer gehad.

Een keer zat ik rechtop in bed en leek het net of ik klaar wakker was, ik kon alles normaal zien mijn slaapkamer en alles, mijn vriendin lag naast mij en ook dit zag ik. Toen opeens werd er tegen mij gesproken (zoals je in films ziet dat een godelijke stem uit het niets tegen je praat). Ik had wel door dat ik sliep en wou daarom meteen wakker worden want was ook wel eng, ik probeerde wakker te worden maar dit lukte niet dus riep ik naar mijn vriendin om mij te helpen.
Ze schudde mij gelukkig wakker. Toen ik wakker werd begonnen meerdere stemmen tegen mij te praten dat ze mij nog wel zouden krijgen, dat ze op mij wachten. Ik begon toen wel in paniek te raken. En mijn vriendin bleek gewoon naast mij te slapen ik had toen pas door nog steeds te dromen.
Ik merkte dat iemand aan mij zat en probeerde nog steeds wakker te worden, toen dit lukte was ik echt wakker en bleek mijn vriendin degene die aan mij zat te schudden om mij wakker te krijgen. Echt een hele vage ervaring. Iedere keer dat ik wakker werd was het ook net of je achteruit viel terug in je liggende lichaam.
Heeeel apart. Dit houd mij toch beetje tegen om te gaan experimenteren met een out of body lucide droom. Of was dit misschien er een, of een begin ervan ? Toen was ik daar in ieder geval nooit mee bezig.
Klinkt als slaapverlamming/sleep paralysis: http://www.youtube.com/watch?v=8Hky0kj2u1o

Ook wel eens meegemaakt. Geloofde gelijk in satan toen me dat overkwam.

Slaapverlamming gebeurt elke nacht, niks bovennatuurlijks aan. :)
Zeg ook niet dat het bovennatuurlijk is.

Alleen wakker worden tijdens je slaapverlamming gebeurt zelden tot nooit. En als je dan ook nog half aan het dromen bent met je ogen open. Klinkt een beetje als de ervaring van Nitsotov

Zeg ook niet dat het bovennatuurlijk is.

Alleen wakker worden tijdens je slaapverlamming gebeurt zelden tot nooit. En als je dan ook nog half aan het dromen bent met je ogen open. Klinkt een beetje als de ervaring van Nitsotov

Oke, ja kwam misschien door dat gekke filmpje, lol. :p
Als je de WILD methode praktiseert kom je ook in slaapverlamming, het is er onderdeel van.
Ga je ook vibraties horen/voelen/zien, mogelijk ook stemmen.

Oke, ja kwam misschien door dat gekke filmpje, lol. :p
Als je de WILD methode praktiseert kom je ook in slaapverlamming, het is er onderdeel van.
Ga je ook vibraties horen/voelen/zien, mogelijk ook stemmen.

Can confirm

Vorig jaar aangekloot met de WILD methode, tot tweemaal toe kroop er een schaduwpersoon over m’n dekens :o

Vannacht vooral letten op RC’s, zodat ik niet weer de hele nacht naar een voetbaltas vol wafels ga zoeken :mad:

3 dromen gehad en het is me niet gelukt.. :o

Eerste droom werd ik gevangen genomen door Al Qaida en durfde mijn angsten niet te confronteren :(
Ik probeerde zelfs te ontsnappen, waarna ze mij alsnog hadden gepakt en ik gemarteld werd :(

2e droom weet ik niet zo goed meer.

3e droom ging over een vage vakantie, met een busje die over water kon rijden en mijn vader had haast :scratch:

2 dromen gehad maar ook geen succes. als je per dag gewoon een paar keer naar je handen kijkt en naar de klok voor rc, en voor het slapen die mantra doet en naar je handen kijkt is dat genoeg? baal wel Emma Watson zat in de 2e:D had leuk kunnen worden.

Of is dat dromen dagboek wel echt een must?

3 dromen gehad en het is me niet gelukt.. :o

Eerste droom werd ik gevangen genomen door Al Qaida en durfde mijn angsten niet te confronteren :(
Ik probeerde zelfs te ontsnappen, waarna ze mij alsnog hadden gepakt en ik gemarteld werd :(

2e droom weet ik niet zo goed meer.

3e droom ging over een vage vakantie, met een busje die over water kon rijden en mijn vader had haast :scratch:

toen je gemarteld werd voelde je dan echte pijn ook?

ze zegen als je in een droom sterft, sterf je ook echt

2 dromen gehad, eentje wist ik nog heel goed na even te blijven liggen met m'n ogen dicht, daarna eentje lucid (na eerst wakker te zijn geworden en toen weer te gaan slapen) maar daar weet ik de helft nog maar van omdat dat een droom in een droom bleek en ik te confused was toen ik echt wakker werd. :(

Ik beleef dromen trouwens vaak uit first person view afgewisseld met momenten dat ik naar mezelf kijk van een afstandje zegmaar.. is er een manier om het meer vanuit first person te beleven of überhaupt te controleren hoe je wat beleeft?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven