XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Stappen doe ik zelden de laatste tijd, ben wel druk aan het sparen, maar moet eerst mijn studiegeld bij elkaar hebben. Werken 'mag' ik helaas niet, dus dat wordt al lastig. En ik heb misschien nog 1 of 2 uitjes ergens in juli, maar dat zal wel meevallen qua kosten.
Het komt gewoon helemaal goed! Ergens in oktober ofzo :P
vergeet de dbb meet niet! ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.283
Choppers.....
Als je een voorraad loctite hebt is het misschien leuk....:coffee:

No offence, maar vind choppers allemaal net niets...

Choppers.....
Als je een voorraad loctite hebt is het misschien leuk....:coffee:

No offence, maar vind choppers allemaal net niets...

hehe en buiten het feit dat het gewoon een apart slag volk is. Ik zeg altijd maar je hebt motorrijders en HD rijders

hoe zit dat trouwens met motorpakken?

ik bedoel, is het een beetje makkelijk om een goed passend pak te vinden? ben 1.90 en 100kilo, met broeken en shirts heb je vaak dat het niet echt lekker zit overal, met zo'n pak is dat toch wel belangrijk.

en kun je een beetje groeien in zo'n pak of moet je dan al vrij snel een nieuw pak?

waar raden jullie mij aan een pak te kopen?

(ik hoef geen leren pak, ik wil een (nylon?) pak.

Nylon pak lijkt mij wat makkelijker om te vinden, leer zit over het algemeen een hoop strakker(bij mijn pak in elk geval). Ik heb het voordeel dat ik vlakbij Duitsland zit, is nogal wat goedkoper daar.

Nylon pak lijkt mij wat makkelijker om te vinden, leer zit over het algemeen een hoop strakker(bij mijn pak in elk geval). Ik heb het voordeel dat ik vlakbij Duitsland zit, is nogal wat goedkoper daar.

Leer zit inderdaad strakker en dat is even wennen. Riggard je kan ook een pak op maat laten maken (of een te groot pak aan laten passen) dit is over het algemeen niet extreem duurder , heb het dan wel over leer.

Qua maten is het ene merk het andere niet en is een combi aan te raden i.p.v. een raceoverall.

Ik heb wel 'overall' en dat bevalt op zich wel. Alleen heel erg naar als je naar de wc moet ofzo, je moet dan echt letterlijk dat hele pak uittrekken... En heh, die van mij mag wel een maatje groter, maar weer eens goed invetten doet ook wonderen :)

Ik heb wel 'overall' en dat bevalt op zich wel. Alleen heel erg naar als je naar de wc moet ofzo, je moet dan echt letterlijk dat hele pak uittrekken... En heh, die van mij mag wel een maatje groter, maar weer eens goed invetten doet ook wonderen :)

Niet iedereen past een overall even goed vaak hebben mensen afwijkende maten van broek -> jas met een combi kan je dus een bijvoorbeeld medium broek combineren met een large jas.

k heb een nylon pak, maar als ik straks een ZX9 heb komt er ook gelijk een leren pak bij dat staat veel stoerder:cool:

Niet iedereen past een overall even goed vaak hebben mensen afwijkende maten van broek -> jas met een combi kan je dus een bijvoorbeeld medium broek combineren met een large jas.

Geef ik je helemaal gelijk in, maar deze was op maat gemaakt voor mijn moeder en we hebben ongeveer dezelfde maat, dus ik kan hem prima aan :D

• #2.292
k heb een nylon pak, maar als ik straks een ZX9 heb komt er ook gelijk een leren pak bij dat staat veel stoerder:cool:

Heb beide op mijn zx6r, leer rijd alleen vele malen lekkerder, zit ontspannender op de motor en heb meer vertrouwen.

hoe zit dat trouwens met motorpakken?

ik bedoel, is het een beetje makkelijk om een goed passend pak te vinden? ben 1.90 en 100kilo, met broeken en shirts heb je vaak dat het niet echt lekker zit overal, met zo'n pak is dat toch wel belangrijk.

en kun je een beetje groeien in zo'n pak of moet je dan al vrij snel een nieuw pak?

waar raden jullie mij aan een pak te kopen?

(ik hoef geen leren pak, ik wil een (nylon?) pak.

Ik heb mij vorig jaar een 1delig pak gekocht in duitsland (aken) had eerst een paar 2delige gepast, maar als de vest goed was, was de broek te groot en omgekeerd. Bij het ééndelig had ik dat probleem niet.
Ik was toen 107kg bij 1m98

thanks voor de reacties.
vind leer opzich niet superveel mooier dan nylon en nylon is wat praktischer/goedkoper, daarom kies ik voor nylon.

ik wil zowieso een 2 delig pak omdat ik dan voor korte ritjes eventueel ook alleen de jas aan kan doen. en natuurlijk ook omdat je dan verschillende maten kan kiezen :D
Duitsland is ff een eindje rijden voor me, maar van wat ik gehoord heb zijn de prijzen er wel stukken beter. ik zit nog even te twijfelen of ik het in duitsland of nl zal halen, hebben jullie misschien tips voor winkels in nl waar ze veel keuze tegen een goede prijs hebben? en scheelt het veel om het in duitsland te halen?
als arme student hoop ik iets uit een oude collectie in de aanbieding te scoren.

aan laten passen is ook een goed alternatief, hier in de stad zit zon turk die dat doet, mocht ik niks passen is dat zeker het overwegen waard!

ik wil zowieso een 2 delig pak omdat ik dan voor korte ritjes eventueel ook alleen de jas aan kan doen.

:eek::eek: Je rijd toch nooit zonder broek? de meeste rijders doen voor korte ritjes geen broek aan, maar wist je dat de meeste ongevallen gebeuren tijdens die ritjes?
Maar dat zijn dingen die je naturlijk zelf moet weten :wink:

Ik heb mijn ééndelig bij FC-Moto :: Motorcycle Helmet and Clothes Shop gehaald, je kan misschien ergens gaan passen en dan daar bestellen?
ik heb dat al enkel keren gedaan :p en ik bestelde toen bij Motorgoedkoop motor onderdeel onderdelen handschoenen

:eek::eek: Je rijd toch nooit zonder broek? de meeste rijders doen voor korte ritjes geen broek aan, maar wist je dat de meeste ongevallen gebeuren tijdens die ritjes?

Ik heb mijn ééndelig bij FC-Moto :: Motorcycle Helmet and Clothes Shop gehaald, je kan misschien ergens gaan passen en dan daar bestellen?
ik heb dat al enkel keren gedaan :p en ik bestelde toen bij Motorgoedkoop motor onderdeel onderdelen handschoenen
ik rij uberhaupt nog niet ;)

het liefst koop ik en pas ik m'n kleding wel gewoon bij 1 winkel, dat ik in 1x alles heb, kun je vaak ook nog wel wat korting eraf lullen.

kwa helmen, ik heb gehoord dat sommige helmen echt veel herrie maken door de wind, hebben jullie nog tips om daarop te letten?

en zo'n bodyprotector, is dat een beetje aan te raden of niet?

• #2.298

Tja heb meestal ook alleen en jack aan als ik ga rijden voor korte tijd. Naar trainen heb ik meestal zelfs me trainingbroek aan, daar wil je liever niet mee vallen, maar ik ben gewoon eigenwijs en heb geen zin om een tas mee te nemen.

aan laten passen is ook een goed alternatief, hier in de stad zit zon turk die dat doet, mocht ik niks passen is dat zeker het overwegen waard!

Zorg wel voor goede afwerking anders scheurt je kleding en beschermt deze nog niets.

:D Die Gixer ziet er vast als een pocketbike uit als jij erop zit.

De nieuwe blade is nog kleiner dan een GSX-R 600 :D .

Een goede helm is duur, maar niet ieder merk past bij ieder hoofd, hij moet ook lekker zitten dus uitproberen. Voor teveel dB, oordoppen laten gieten ;) .

Terug
Naar boven