AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Heh, dat zou trouwens mijn grootste probleem zijn, bang zijn dat ik wel omval :) De fiets plat leggen is geen probleem, brommer was even wennen, maar doe ik nu ook makkelijker. (niet met de brommer van mijn zusje, die wil nogal eens uitvallen in de bochten...)
Maar die brommer is best groot en zwaar enzo! Zal ook wel een kwestie van wennen en oefenen zijn.
 
Bedankt, zal volgende keer vragen of ik een kwartiertje ofzo alleen kan oefenen. Moet vast beter lukken dan.


1x bij nadenken en daarna proberen automatisme van te maken.

Zodra je het eerste kijk punt bereikt moet je al naar het volgende punt aan het kijken zijn.

Nog een tip : Gas geven is ruimere bocht, gas minderen is schepere bocht.
Ofwel minder hard de rem in trappen maakt je draaicirkel groter, harder de rem in trappen zorgt dat de motor wat naar binnen valt.


Een tip voor als je het bijna onder de knie hebt maar die is wat pittiger en raad ik niet direct aan maar helpt wel : Countersteering.
Als je 1 mm tegen stuurt in een bocht ( onnatuurlijk ) dan valt je motor dieper de bocht in.

Dus een bocht naar links duw je heel zachtjes tegen de rechter stuurhelft aan.

Je bent nu als je aan het sturen bent druk in het stuur aan het knijpen. Knijp met je knieen en ontspan in je handen. En dan begint het trek en duw spelletje. Trekken aan je stuur kost veel meer moeite als er tegen aan duwen.

Nu naar de schuur lopen, je fiets eruit pakken en een stukje gaan fietsen. Probeer het dan maar eens op de fiets.

YouTube - 3-24-07 - countersteering is simple and easy

youtube staan er wat filmpjes over.

Maar ik meen het. Probeer het eerst eens op je fiets.
 
Ik zal het eens met de scooter gaan proberen vanavond :D
 
Heh, dat zou trouwens mijn grootste probleem zijn, bang zijn dat ik wel omval :) De fiets plat leggen is geen probleem, brommer was even wennen, maar doe ik nu ook makkelijker. (niet met de brommer van mijn zusje, die wil nogal eens uitvallen in de bochten...)
Maar die brommer is best groot en zwaar enzo! Zal ook wel een kwestie van wennen en oefenen zijn.

Kijk maar eens naar dit filmpje :)

http://static.howstuffworks.com/mpeg/gyro.mpg


Dat noemen ze gyroscopisch effect.

Je motor wil maar 1 ding en dat is recht door. Daarom is het ook zo dat hoe harder je rijd , hoe moeilijker het is om de bocht om te gaan.

Motor valt pas om als de snelheid te laag is. En die snelheid heb jij allang je voetjes aan de grond :)




Ik zal het eens met de scooter gaan proberen vanavond :D


Nog beter idd. Stap op je scooter en ga een bocht maken. Je zult merken dat tegen sturen je veel gemakkelijker de bocht om laat gaan.

Goed kijken blijft de key :)
 
Haha, ik weet wel hoe het werkt en het schijnt dat als je zelf rijdt het minder raar is om de motor zo plat te leggen, maar als je achterop zit.. whoah... het blijft vreemd! De eerste keer ging ik wel redelijk tegenhangen, wat het alleen maar enger maakt... Dus dat heb ik heel snel afgeleerd!
 
Haha, ik weet wel hoe het werkt en het schijnt dat als je zelf rijdt het minder raar is om de motor zo plat te leggen, maar als je achterop zit.. whoah... het blijft vreemd! De eerste keer ging ik wel redelijk tegenhangen, wat het alleen maar enger maakt... Dus dat heb ik heel snel afgeleerd!


Tegen hangen is alleen leuk als je langs het water rijd en zin hebt om te gaan zwemmen :p
 
Tegen hangen is alleen leuk als je langs het water rijd en zin hebt om te gaan zwemmen :p

Ach, ik weeg ongeveer de helft als degene waar ik bij achterop zat, en die is toen even gestopt om te zeggen dat het heel naar rijdt, dus toen niet meer gedaan :)


edit: Zin in zwemmen heb ik nou wel :(
 
Ach, ik weeg ongeveer de helft als degene waar ik bij achterop zat, en die is toen even gestopt om te zeggen dat het heel naar rijdt, dus toen niet meer gedaan :)


edit: Zin in zwemmen heb ik nou wel :(


Als je op de fiets stapt doe ik wel tegen sturen, kost het ook stuk minder als met de motor de sloot in :p
 
Capo, die gsx die je net poste, had die niet 200pk aan het achterwiel? 220 op de krukas?
 
Als je op de fiets stapt doe ik wel tegen sturen, kost het ook stuk minder als met de motor de sloot in :p

Haha, ik zei toch dat ik dat niet meer doe ^^ Heb het afgeleerd! En dit was ook echt al een jaar of 7 terug...
 
Meiscream : Omdat ik zwaarder ben dat het wel kan ;)



Capo, die gsx die je net poste, had die niet 200pk aan het achterwiel? 220 op de krukas?

Yups dat is eind doel. Hij moet opnieuw afgesteld gaan worden met grotere uitlaat bochten bij de kop ivm de geflowde kop + aanpassingen en de yoshi ecu ipv de rapid bike. Ben benieuwd :)

Koppel , pk's en het lichtere gewicht en de sublieme vering + flex in achterbrug moet echt fenominaal rijden.

Is eigenlijk gewoon een WSBK fiets maar dan voor op straat.

Zoals kameraad het omschreef : zo moet een echte race motor aanvoelen.

Ben benieuwd als die klaar is en ik stukje kan rijden. Potje breken is potje betalen dus vooral niet onderuit gaan :o
 
Meiscream : Omdat ik zwaarder ben dat het wel kan ;)





Yups dat is eind doel. Hij moet opnieuw afgesteld gaan worden met grotere uitlaat bochten bij de kop ivm de geflowde kop + aanpassingen en de yoshi ecu ipv de rapid bike. Ben benieuwd :)

Koppel , pk's en het lichtere gewicht en de sublieme vering + flex in achterbrug moet echt fenominaal rijden.

Is eigenlijk gewoon een WSBK fiets maar dan voor op straat.

Zoals kameraad het omschreef : zo moet een echte race motor aanvoelen.

Ben benieuwd als die klaar is en ik stukje kan rijden. Potje breken is potje betalen dus vooral niet onderuit gaan :o

Haha en betalen zal niet goedkoop zijn met de shit die hij eronder heeft, alleen die velgjes al :eek:

Maar die trekt hem in z'n 4 nog op het achterwiel of heeft ie een andere tandwiel verhouding genomen, iets meer top?
 
Standaard tandwiel verhouding :) Beste man rijd nogal snelle rondjes op het circuit dus is wel wat gewend.

Hij loopt strak door in de 6 voor 99% zeker , zonder begrenzing. Dus dat zal een 300km/h geeijkte snelheid zijn.

15km/h harder als normaal is al heeeeel wat vermogen voor nodig gezien er totaal geen aerodynamica aanwezig is , of eigenlijk wel, van een baksteen :)
 
Doe mij deze maar :D

10.jpg

Staat te koop voor 10k met rond de 20k op de teller ;) .

ff niet lezen en topic loopt al direct pagina's verder :cool:





Dat heb ik haar anderhalf jaar geleden es gevraagd en dat gold voor haar niet. Enkel als ze op mij "rijd" :D





GS500 schijnt nu ivm de leeftijd en km standen nogal wat last te krijgen van motorische defecten. Erg jammer want fijne motor.

ZZR250 kan maar is maar een lichte motor.

In mijn optiek kun je beter een 500/600cc nemen en terug tunen naar 25kw als een lichte motor.

Kawasaki ER-5 geen oplossing ?





Ow..en doe mij deze maar :cool:

Is van een kameraad van me. Beetje erg buiten mijn budget maar.. kwijl..

Blok compleet aangepakt, pvm wielen, harris handgemaakte achterbrug, marchechini voorvork, brembo klauwen + schijven, carbon tank, yoshi ecu, en nog veeeeeeeel meer.


http://users.telenet.be/wickedstealthy/bodywork_files/Photos/completeview2 (web).jpg
http://users.telenet.be/wickedstealthy/bodywork_files/Photos/completeview3 (web).jpg

Die PVM velgen zijn zo kwijl, maar zo duur :( .
 
Dat was niet zozeer het probleem maar het probleem was om gas en voetrem constant te houden zonder dat de motor ging schokken.

Wat trouwens wel relaxed was, we mochten tot 50 hard optrekken in de eerste versnelling en daarna vol met de achter rem remmen om te kijken wat er gebeurd :D Was nat op de weg dus hij ging mooi slippen.

Op het examen zak je er wel mee :P .
 
Ik heb nog veel te leren als ik zo zit te lezen... Bij de helft is het van "huh? watte?"
 
Die PVM velgen zijn zo kwijl, maar zo duur :( .

Die magnesiums zijn alweer verkocht. Nieuwere nog lichtere pvm magnesiums :o Voorwiel op maat gemaakt omdat er een constructie fout zit in de standaard K5/k6 voorvork en de grootheden dat schaamteloos gekopieerd hebben.

Hele fiets doet rond de 50k inmiddels en dan heeft ie veel onderdelen goedkoop geregeld. Andere gozer zit met een k7 al op 50k en zijn blok en achterbrug, kuipen etc. zijn nog standaard.
 
Het zal toch wel binnen 20x moeten lukken denk ik.. Of je moet enorme faalangst hebben!
 
Het zal toch wel binnen 20x moeten lukken denk ik.. Of je moet enorme faalangst hebben!
CBR is ook gewoon een maffia bedrijf.

Ik moest drie keer afrijden voor de auto en de derde keer werd het rijbewijs me wel gegund. Volgens mijn instructeur had ik bij de eerste en tweede keer al moeten slagen omdat ik vrijwel foutloos reed. Toch wisten ze steeds punten op te noemen waarop ik was gezakt :mad:
 
Back
Naar boven