AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Hey,

ik ga binnenkort normaal een cagiva mito 7-speed kopen,
wel tweedehands met 25000km. Valt eigenlijk nog redelijk mee, ben alleen maar bang dat er misschien teveel uitgehaald is omdat de mito 125 nogal een laag vermogen heeft want een motor kan ook boven de 100000km zitten voor het beste eraf is niet?

heb ook zo'n ding gehad in mijn 25kw tijd..........leuk apparaat om te zien, reed ook erg fijn/ goede remmen enzo.......maar blijft italiaanse zooi. In de 8000km dat ik em gereden heb is ie "maar" 3 keer vast gekaait.

had overgens ook pas 20.000km gelopen. Ik had zo'n eddy lawson replica. Dingen waren overgens wel rap (34pk). Als het goed warm was haalde dat stomme ding op de teller de 195. tegenwoordig verkopen ze alleen nog maar de 15pk versie. Die is natuurlijk zo traag als wat

Hey,

ik ga binnenkort normaal een cagiva mito 7-speed kopen,
wel tweedehands met 25000km. Valt eigenlijk nog redelijk mee, ben alleen maar bang dat er misschien teveel uitgehaald is omdat de mito 125 nogal een laag vermogen heeft want een motor kan ook boven de 100000km zitten voor het beste eraf is niet?
hou er rekening mee dat het 2t is, dat houdt in eerder reviseren en meer onderhoud, 25.000 is erg veel voor een 2t, vaak zit je dan toch wel tegen grote kosten aan te hikken als een big end lager etc. dit slijt gewoon sneller, vooral doordat het slechter gesmeerd wordt.
opzich geen groot probleem als je zelf een beetje handig bent, maar als je het moet laten doen ben je veel knaken kwijt.
lijken me daarentegen wel fantastische motoren, maar het blijft wel 2t.

4t gaat veel langer mee

Watjes, rij nog steeds met me spijkerbroek naar denhaag, koud is het wel, maar een normale motorbroek is zat.

Wat jongen, ik rijd ook elke dag in mijn spijkerbroek, die textielenbroek trek ik nooit aan!, Vorige week nog 30 min gereden over de snelweg met spijkerbroekie aan haha

Bovendien heb ik wel een pakkie nodig als ik kneedowns wil gaan oefenen. Maja daar wacht ik wel mee tot zomer volgend jaar :P

misschien een domme vraag(A)

maar zit dr zelf aan te denken om ook motorrijbewijs te gaan halen... ben in juli 18 geworden en heb inmiddels me autorijbewijs alweer dik 2 maanden... enne ja ik zit dit jaar nie op school wegens omstandigheden.. dusse denk als ik nu ga sparen voor motor en rijbewijs kan ik die met studie er ook bijhouden.. want auto is beetje duur om naast studie erbij te houden...

maare vraag is wat is nou goed aantal lessen... enne ik had al beetje zitten zoeke met die speciale dingen die je moe doen.. maar das niet in het verkeer met de motor tog? ik heb zelf nooit brommer gehad vond ik zonde van het geld dus.. maar ik heb auto in 18 lessen gehaald kan ik voor motor zo'n beetje zelf verwachte of ist makkelijker of of of???:P ik weet is een beetje off topic mja hier zit zat ervaring om dat aan te vragen;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.446
Wat jongen, ik rijd ook elke dag in mijn spijkerbroek, die textielenbroek trek ik nooit aan!, Vorige week nog 30 min gereden over de snelweg met spijkerbroekie aan haha

Bovendien heb ik wel een pakkie nodig als ik kneedowns wil gaan oefenen. Maja daar wacht ik wel mee tot zomer volgend jaar :P

Maakte maar een geintje man :D

misschien een domme vraag(A)

maar zit dr zelf aan te denken om ook motorrijbewijs te gaan halen... ben in juli 18 geworden en heb inmiddels me autorijbewijs alweer dik 2 maanden... enne ja ik zit dit jaar nie op school wegens omstandigheden.. dusse denk als ik nu ga sparen voor motor en rijbewijs kan ik die met studie er ook bijhouden.. want auto is beetje duur om naast studie erbij te houden...

maare vraag is wat is nou goed aantal lessen... enne ik had al beetje zitten zoeke met die speciale dingen die je moe doen.. maar das niet in het verkeer met de motor tog? ik heb zelf nooit brommer gehad vond ik zonde van het geld dus.. maar ik heb auto in 18 lessen gehaald kan ik voor motor zo'n beetje zelf verwachte of ist makkelijker of of of???:P ik weet is een beetje off topic mja hier zit zat ervaring om dat aan te vragen;)

Ik heb me autorijbewijs in iets van 28 lessen gehaald, alles in 1x, Vervolgens 1 jaar later motor rijbewijs gehaald met 17 lessen ofzo alles ook in 1x behalve theorie.

En ik heb geen ervaring brommer / scooter of what ever alleen auto en fiets.

het is dus mogelijk. Vaak is het zo dat je langer bezig bent met voertuigbeheersing dan op de weg rondrijden.
( Behalve als je riggard heet natuurlijk, hij heeft er iets van 30 lessen over gedaan. )

oke dan:D want had al beetje zitte kijke enne hier in de buurt is er 1 die ze ook doet in 5 dage... mja das prijskaartje wat hoger mja dan denk dat ut met 20 lessenpakket wel moet lukke koste 1250, volgens mij inclusief afrijde:) ik ga in januari maar is kijken dan;)

oke dan:D want had al beetje zitte kijke enne hier in de buurt is er 1 die ze ook doet in 5 dage... mja das prijskaartje wat hoger mja dan denk dat ut met 20 lessenpakket wel moet lukke koste 1250, volgens mij inclusief afrijde:) ik ga in januari maar is kijken dan;)

in 5 dagen ? dat is niet mogelijk denk ik. Of hij moet van te voren hebben ingekocht bij het CBR want je moet En je theorie halen EN je AVB en je AVD.

Bovendien kan ik je ook vertellen als je helemaal geen ervaring hebt en je eventjes binnen 5 dagen AVB moet gaan leren dat niet zo makkelijk is.
Ohja als ik jou was lekker in de winter / januarie/februarie beginnen, dan leer je gelijk ook rijden wanneer het nat / glad is. En bovendien heb je dan je rijbewijs wanneer het weer warmer begint te worden :D

20 lessen moet gemiddeld wel lukken dunkt mij.

oke;) nja je meost of je autorijbewijs of theorie al van te voren hebben anders mocht je zo ie zo niet op de motor stappen bij ze;) maar misschien dat t dan zo is dat ut na 3 weken ingepland sta... ofzo dat je langskom en dat zeg van wil dat en dat ze dan zeggen van ja is goed maar wel over 3 weke anders kan ik je examen nie inplanne???

ik had met autorijbewijs in 5 weke gehaald... moes ik de dag na mij verjaardag (was op zondag jarig) rijlessen en had toen ook gelijk theorie... ben er nog eerst mee gezakt.. maar toen had die ook al voor gezorgd dat ik anderhalve week later gelijk weer kon en toen wel gehaald;)

heb mijn autorijbewijs na 50 lessen nog steeds niet gehaald :roflol: zal wel wat beter gaan met de motor.

vrijdag haal ik hem op :D

damn hoe krijg je dat voor mekaar:p maar kan je motorrijbewijs ophalen bedoel je???

nee, mijn motor. heb nog niet eens mijn AVB.

owja!! ik had em gelezen... wel mooi apparaat;)

nu nog rijbewijs dan, dan ken je "verantwoord" gaan scheuren:D

ja idd. maar ik heb eg zero verstand verder van motoren haha. wat normaal is en waar je op moet letten. kijk of die goed loopt ofzo dat weet ik wel weer... me broer werkt in auto's dus die hoord dat soort dingen.

en ja voor dealer vind ik best een groot verschil inzitten kwa prijs..

ja idd. maar ik heb eg zero verstand verder van motoren haha. wat normaal is en waar je op moet letten. kijk of die goed loopt ofzo dat weet ik wel weer... me broer werkt in auto's dus die hoord dat soort dingen.

en ja voor dealer vind ik best een groot verschil inzitten kwa prijs..

ja idd, heb daarin tegen wel nieuwe achterband en en grote beurt for free gehad dusja ach viel uit eindenlijk ook wel mee.

en qua prijs was hij al redelijk cheap, nouja wat je cheap noemt hahah

Ik heb 6000 betaald incl beurt, 25kw nieuwe banden etc bij de dealer voor een r6 uit 2002 met 14.000km op de teller. Inmiddels zit er al bijna 18000 op in 4 a 5 maand ofzo :P

Terug
Naar boven