MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

dus je had er wel wat aan als je er niet op mocht rijden ???

dus je had er wel wat aan als je er niet op mocht rijden ???

Had je post fout gelezen ;) Bericht al aangepast.

Komt mooi uit met deze kou en pekel op de weg. Zonde van mijn motor, dus ga ik lekker met de scooter. Kan ik in principe gewoon 80km/u buiten de bebouwde kom rijden op een opgevoerde scooter.

Maandag eens bellen naar de verzekering hoe het precies zit.

Dat is echt niet toegestaan, op je kenteken staat dat dat ding zoveel vermogen heeft en niet harder mag als 45 km per uur ofzo... Als je een rijbewijs A hebt betekend dat niet dat je op een scooter 100 mag rijden. Tenzij je een motorscooter hebt natuurlijk :D

Dat is echt niet toegestaan, op je kenteken staat dat dat ding zoveel vermogen heeft en niet harder mag als 45 km per uur ofzo... Als je een rijbewijs A hebt betekend dat niet dat je op een scooter 100 mag rijden. Tenzij je een motorscooter hebt natuurlijk :D

ja als dat ding ander vermogen heeft dan dat er op het kentekenbewijs staat klopt het idd niet. wil niet zeggen dat je er niet per definitie niet op mag rijden.

x2, een brommer of scooter mag nou eenmaal niet meer dan X vermogen hebben, anders krijg je problemen met de verzekering..

Zijn er trouwens nog mensen bezig met projectjes? zo in de koude dagen?

Zijn er trouwens nog mensen bezig met projectjes? zo in de koude dagen?
Ondertussen achterbrug en veren al gemonteerd, maar heeft lang stil gelegen met de exaams. Het volgende wat er moet gebeuren is de motor maar ik twijfel om een nieuw 50cc blokje te kopen in plaatst van het oude (+10000 km) op te knappen.

dxbujc.jpg

Zal eens zien of in 1 vd dagen een huide pic kan nemen. Verder zo meteen eens naar de training met mijn gs500, lang gelden.. :cool:

gps tracker erin, bewegingsmelders in je garage, etc etc. En een alarm in je hoofd laten zetten die afgaat zodra je 2 n*gers in een Golf achter je ziet rijden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.913
Misschien een rare vraag maar het is zo dat je met een brommer rijbewijs niet op een opgevoerde scooter mag rijden > harder dan 45km/u.

Mag je met een motor rijbewijs wel op een opgevoerde scooter rijden? Valt dit onder een motor scooter?

Tuurlijk mag dat niet. Hij is toch niet verzekerd als motor. :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.915
Daarom wilde ik ook met de verzekering bellen. Want in principe valt het dan onder motor scooter, dat was mijn punt.

Dan moet ie ook zo gekeurd zijn lijkt mij. Als een 25kw fiets als 25kw op de kenteken papieren staat mag je ook niet met vol rijbewijs onbegrends erop rijden, dan moet ie alsnog 25kw zijn.

Daarom wilde ik ook met de verzekering bellen. Want in principe valt het dan onder motor scooter, dat was mijn punt.

Een scooter heeft een max constructiesnelheid van 45km/h. Omdat als hij harder dan 45km/h het zogenaamd een zeer gevaarlijk niet bestuurbaar projectiel word, dus helaas.

Das waar... :(

Dan toch maar een pekelfiets aanschaffen.

Terug
Naar boven