MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

als het je eerste motor is zou ik het niet doen heb ook op dezelfde test gereden en ze zijn behoorlijk rap zeker als je het vermogen niet gewent bent.

als het je eerste motor is zou ik het niet doen heb ook op dezelfde test gereden en ze zijn behoorlijk rap zeker als je het vermogen niet gewent bent.

Nee klopt, ik laat hem lekker 1 week voor de deur staan.

Wel 1 klein vraagje aan de motorrijders. Op me kenteken papieren staat 72kw, terwijl een R6 rond de 90kw heeft. Is dit een probleem, of kan ik het gewoon zo laten staan.

Als het een probleem is en moet opnieuw gekeurd worden, kan die op 25kw gekeurd worden toch ? :D

Als het geen probleem is, zeg ik dat het niet klopt en ook op 25kw staat vanwege test uitdraai.

Dus eigenlijk win-win situatie.

Nee klopt, ik laat hem lekker 1 week voor de deur staan.

Wel 1 klein vraagje aan de motorrijders. Op me kenteken papieren staat 72kw, terwijl een R6 rond de 90kw heeft. Is dit een probleem, of kan ik het gewoon zo laten staan.

Als het een probleem is en moet opnieuw gekeurd worden, kan die op 25kw gekeurd worden toch ? :D

Als het geen probleem is, zeg ik dat het niet klopt en ook op 25kw staat vanwege test uitdraai.

Dus eigenlijk win-win situatie.

Ik begrijp je niet helemaal goed.

Maar om hem te verzekeren, moet die op 25KW staan op de kenteken papieren. Of je moet een uitdraai hebben.

bij mij staat er zelfs een andere benaming op het kentekenbewijs althans een iets andere type aanduiding heb daarvoor de gene gebelt die dit soort dingen allemaal voor me regeld en die kwam er mee dat het allemaal niet uitmaakte.ik zou hem op 25 kw laten zetten en straks lekker terug laten zetten naar 90 kw.dan betaal je straks je premie voor de verzekering over een lichtere motor terwijl je een zwaardere rijd (kassa)en als iemand er naar vraagt weet jij toch in een keer niks van motoren en kw je heb hem met deze papieren gekocht

Ik begrijp je niet helemaal goed.

Maar om hem te verzekeren, moet die op 25KW staan op de kenteken papieren. Of je moet een uitdraai hebben.

Klopt, ik ga hem terugvoeren dmv. een uitdraai.

bij mij staat er zelfs een andere benaming op het kentekenbewijs althans een iets andere type aanduiding heb daarvoor de gene gebelt die dit soort dingen allemaal voor me regeld en die kwam er mee dat het allemaal niet uitmaakte.ik zou hem op 25 kw laten zetten en straks lekker terug laten zetten naar 90 kw.dan betaal je straks je premie voor de verzekering over een lichtere motor terwijl je een zwaardere rijd (kassa)en als iemand er naar vraagt weet jij toch in een keer niks van motoren en kw je heb hem met deze papieren gekocht

Verschil tussen premies, met 25kw of vol vermogen. Maakt niks uit, heeft meer met je leeftijd en aantal jaren te maken.

Ik verzeker hem nu gewoon 25kw zoals het hoort, en dan over 2 jaar. Setje eruit halen en dan staat hij op vol vermogen.

Thanks iig voor de info, dan hou ik het gewoon zo.

Verschil tussen premies, met 25kw of vol vermogen. Maakt niks uit, heeft meer met je leeftijd en aantal jaren te maken.

Ik verzeker hem nu gewoon 25kw zoals het hoort, en dan over 2 jaar. Setje eruit halen en dan staat hij op vol vermogen.

Thanks iig voor de info, dan hou ik het gewoon zo.[/QUOTE]

verzekeringen zullen minder happig zijn jou te verzekeren als jong iemand die straks 2 jaar zijn rijbewijs heeft en op een snelle race motor stap.ik heb toen gekeken voor een hayabusa maar kreeg dat ding bijna niet verzekerd en de gene die het wel doen vragen gelijk de hoofdprijs.maar ik zou het wel volgens de regels doen wat je net ook al zei als je een ongeluk maakt ben je de .......:D

Valt wel mee kwa prijs, maar als de type aanduiding niet overeenstemt met de motor heb je wel degelijk een probleem ;) .

Dernet even de motor gestart, liet hem niet verder komen dan 5000 toeren.

Buurman van 2 huizen verder hoorde het boven ze tv, en de buurman van 10 huizen verder. Kwam naar buiten, want vroeg zich af of het geluid van mij af kwam. Sweeeeet :D

Is een supermoto leuk om op te rijden? Wil volgend jaar een motor aanschaffen, heb zo'n 4000 te besteden. Mijn droom motor is een cutom Harley maar dat zit er voorlopig financieel niet in. Een supermoto zoals een KTM Duke of een model van BMW lijkt me wel heel erg leuk.

Iemand wat meer info, of ervaring over dit soort modellen?

Is een supermoto leuk om op te rijden? Wil volgend jaar een motor aanschaffen, heb zo'n 4000 te besteden. Mijn droom motor is een cutom Harley maar dat zit er voorlopig financieel niet in. Een supermoto zoals een KTM Duke of een model van BMW lijkt me wel heel erg leuk.

Gewoon proefrit doen. Iedereen ervaart het anders. :)

Geen ervaring, maar zo'n hp2 is echt een mooie fiets.

supermoto is heel leuk, maar ga voor jezelf wel na waar je het voor wil gebruiken, woon-werk/veel snelweg is het niet voor gemaakt (dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar andere motoren zijn wat geschikter)

bochtige weggetjes en funritjes, daar zijn die dingen voor gemaakt en daarin zijn ze UBER. menig supersport die je kwijtrijdt op een bochtig weggetje.

het ligt er dus aan waar jij het voor wil gaan gebruiken.

voor 4k zou ik zeggen kijk voor een suzuki DRZ400 sm, dat is geen hardcore supermotard, maar wel een hartstikke leuke funmachine, met een bulletproof en relatief onderhoudsarm blokkie. met ktmetjes moet je toch wat meer onderhoud doen en die blokken willen ook welleens in de soep draaien, bmw heeft die xmoto, dat schijnt ook wel leuk te zijn, maar weer iets duurder. veel weet ik daar echter ook niet vanaf.

maargoed, om eens een lijstje voor je te maken met potentiele kandidaten:
DRZ400sm - onderhoudsarm, bulletproof, iets zwaarder (134kg), niet heel veel vermogen, maar genoeg aan te passen
Honda fmx 650 - onderhoudsarm, bulletproof, vrij zwaar (160kg), vrij weinig vermogen (uiteraard ook goed op te lossen)
ktm 640 modellen (duke/640 supermotard) veel vermogen en qua gewicht te vergelijken met de drz, nadeel is veel onderhoud en wat fragielere blokkies

rij zelf een drz en vind het echt een geweldige motor met z'n 40pk (na wat aanpassingen) kun je prima meekomen en rij je een hoop motoren zoek, voor vragen kun je me gerust een pb'tje sturen. heb me zelf ooit ook vrij uitgebreid georienteerd toen ik op zoek was naar een SM ;)

Een racer rijd je niet zoek met een sm, of bedoel je haarspeld bochten of tegen een niet ervaren racer? Met een 600 kan je hard door bochten, niet zwaar en veel vermogen.

Ik denk ook dat ik motor rijlessen ga nemen en dan de oude suzuki van m'n opa koop. Maar twijfel nog een beetje of ik motor of auto rijlessen wil nemen, ik denk toch motor want heb toch geen geld voor een auto.

Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat ik motor rijlessen ga nemen en dan de oude suzuki van m'n opa koop. Maar twijfel nog een beetje of ik motor of auto rijlessen wil nemen, ik denk toch motor want heb toch geen geld voor een auto.

Motor is inderdaad een stuk goedkoper dan een auto.

kosten die ik gemaakt heb:

pak, helm, laarzen, handschoenen en een slot = 1000 euro (alles nieuw bij motoroutlet breda)

Rijbewijs = 900 euro

Wegenbelasting = 70 euro per jaar

verzekering = 200 per jaar

motor= 2750

Alles bij elkaar dus zo'n 5000 euro.

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand toevallig nog iets rijdend te koop staan, voor rond de 500 euro? Het hoeft er niet fraai uit te zien. Als het maar rijd.

Heeft er iemand toevallig nog iets rijdend te koop staan, voor rond de 500 euro? Het hoeft er niet fraai uit te zien. Als het maar rijd.

nlubrc.jpg

:D

Terug
Naar boven