MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Grootst mogelijke onzin, het lekken van olie.... gek hé als een motor 60 jaar oud is. Heb zelf nu 5 jaar een Harley en er kan niks tegenop, vooral de koppel is gewoon oppermachtig. Kost veel maar heb er geen moment spijt van gehad. Het lekken van olie zal je dus ook alleen bij de oudere modellen zien (30 jaar en ouder), wat ook niet gek is.

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

Wil mijn Nighttrain wel eens naast een Dragstar zetten, dan zal je toch zwaar bedrogen uitkomen :rolleyes:

Nice, mijn pa had eerst ook een nighttrain :) Heeft die een paar maanden geleden verkocht (was al 12 jaar oud) en hij heeft nu een Fatbob. echt een koppel monster is dat :D

het is een algemeen feit dat je een harley niet koopt voor zijn betrouwbaarheid.al ben ik wel verliefd op het geluid van een harley.maar het blijven sleutel motoren,maarik denk dat de liefhebber daar totaal geen moeite mee heeft en terecht het zijn ook mooie motoren

En waar heb jij die "feit" vandaan? :rolleyes:
Iedereen die ik weet met een Harley(en ja dat zijn er veel) hebben nooit problemen gehad en sommigen zijn al 10+ jaar oud ;) Harley's zijn zeker wel betrouwbaar.

[

En waar heb jij die "feit" vandaan? :rolleyes:
Iedereen die ik weet met een Harley(en ja dat zijn er veel) hebben nooit problemen gehad en sommigen zijn al 10+ jaar oud ;) Harley's zijn zeker wel betrouwbaar.[/QUOTE]

en zijn waarschijnlik ook poetser en mensen die hem omderhouden en ja een harley trilt meer dan een gemiddelde motor en moet je dus goed onderhouden en met betrouwbaarheid bedoel ik niet dat je er niet op kan rijden maar je moet met me eens zijn dat een jap minder onderhoud nodig heeft dan een harley

---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:34 ----------

en leg niet teveel waarden bij het woord feit het is een uitspraak en geen studie

Heb afgelopen week m'n eerste motortje gekocht. :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ff paar jaar oefenen en dan voor het echte werk gaan!
Ik heb alleen het idee dat ie begrensd is op 25kw. Ik kan het vermogen nergens vinden op de kentekenpapieren.. Hij trekt aardig door tot 120 en dan is ie bijna niet vooruit te branden. Ik dacht misschien aan luchtinlaatbegrenzing of de vacuumrubbers die het gas tegenhouden.. Weet iemand toevallig hoe ze motoren van begin jaren 90 begrensden?

en zijn waarschijnlik ook poetser en mensen die hem omderhouden en ja een harley trilt meer dan een gemiddelde motor en moet je dus goed onderhouden en met betrouwbaarheid bedoel ik niet dat je er niet op kan rijden maar je moet met me eens zijn dat een jap minder onderhoud nodig heeft dan een harley

---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:34 ----------

en leg niet teveel waarden bij het woord feit het is een uitspraak en geen studie

Het blok van een Harley trilt inderdaad meer.
Alleen als je het nou vergelijkt met een jap... gebruik zo'n jap is waarvoor hij gemaakt is, en doe hetzelfde met een harley. zal zo'n jap toch veel sneller mankementen krijgen :)

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Yamaha_XJ_600_S_Diversion_1993.jpg

Ik heb alleen het idee dat ie begrensd is op 25kw. Ik kan het vermogen nergens vinden op de kentekenpapieren.. Hij trekt aardig door tot 120 en dan is ie bijna niet vooruit te branden. Ik dacht misschien aan luchtinlaatbegrenzing of de vacuumrubbers die het gas tegenhouden.. Weet iemand toevallig hoe ze motoren van begin jaren 90 begrensden?

Vraag het aan de dealer?

Het blok van een Harley trilt inderdaad meer.
Alleen als je het nou vergelijkt met een jap... gebruik zo'n jap is waarvoor hij gemaakt is, en doe hetzelfde met een harley. zal zo'n jap toch veel sneller mankementen krijgen :)

omdat hij dan 3 keer zo hard moet rijden en dat haalt de harley niet eens:D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Yamaha_XJ_600_S_Diversion_1993.jpg

mooie motor man en ik zou inderdaad even terug gaan naar je dealer en vragen of hij dit misschien even voor je kan veranderen misschien is het wel een hele kleine ingreep en heb je an weer een beetje normaal vermogen en kan je lekker gaan genieten als het weer een beetje mee zit

rij je zelf niet dan ik dacht dat je zelf een harley had of een giga fan er van was

Was het maar zo :o
Nee eerst me auto rijbewijs nog halen(ben nog niet zo lang 18).
Me vader rijd wel Harley en al zijn maten ook, vandaar dat ik er wat vanaf weet enzo:)
Zou zelf ook wel een Harley willen hebben alleen zoiets is erg duur :p daarom zou ik eerder voor een Kawa z750/1000 gaan ofzo:) lekker kort en erg speels :cool:

Waarschijnlijk met vernauwingsringen tussen de carburateurs en het blok. Zo hadden ze het ook bij mijn Kawasaki ZXR400 gedaan (uit 1992).

De kogel is door de kerk!!
Morgen ochtend vroeg... HEEEUL vroeg om 8 uur mijn eerste les!!

Succes man, hopelijk zit het weer wat mee. :cool:

Ik mag eind augustus mijn rijbewijs inruilen voor een ongelimiteerde. Heb nu 2 jaar rondgereden met een <25kW (gs500). Maar ik denk niet dat ik al overstap op een zwaarder model. Zou graag voor een jonge 2e handse hornet of z750 willen gaan, maar dat is financieel nog niet echt haalbaar. Misschien eens een ritje op mijn pa zijn 1200RT dan maar :o:D

Waarschijnlijk met vernauwingsringen tussen de carburateurs en het blok. Zo hadden ze het ook bij mijn Kawasaki ZXR400 gedaan (uit 1992).
Jep, ik heb ze al vervangen. Was idd begrensd. Blaast nu wel ineens een stuk lekkerder door! :D

Succes man, hopelijk zit het weer wat mee. :cool:

Ik mag eind augustus mijn rijbewijs inruilen voor een ongelimiteerde. Heb nu 2 jaar rondgereden met een <25kW (gs500). Maar ik denk niet dat ik al overstap op een zwaarder model. Zou graag voor een jonge 2e handse hornet of z750 willen gaan, maar dat is financieel nog niet echt haalbaar. Misschien eens een ritje op mijn pa zijn 1200RT dan maar :o:D

nice, lessen is vet man. Heb je iets om naar te verlangen zeg maar als je eje verveelt

Nou eerste les is dus net geweest.
Eerst achter op naar een industrie terrein voor het basis optrekken en schakelen, na wat bochtjes mocht ik direct de weg op.
Dat was het leukste natuurlijk om op de openbare weg te rijden.
Na een stukkie moest ik een landbouw dinges inhalen en dat was helemaal lache omdat ik even lekker het gas open mocht trekken!!

Dus ik ben helemaal enthousiast en heb moeilijk veel zin om motor te rijden:D

Nou eerste les is dus net geweest.
Eerst achter op naar een industrie terrein voor het basis optrekken en schakelen, na wat bochtjes mocht ik direct de weg op.
Dat was het leukste natuurlijk om op de openbare weg te rijden.
Na een stukkie moest ik een landbouw dinges inhalen en dat was helemaal lache omdat ik even lekker het gas open mocht trekken!!

Dus ik ben helemaal enthousiast en heb moeilijk veel zin om motor te rijden:D

hehe kijk, beter toch. gas opentrekken is altijd het leukst:D

moet je maar een normale motor kopen

Terug
Naar boven