XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

gaan ze stoer doen terwijl ik een maandje 18 ben:o

ben dr mee bezig mark

dennis sletjesssssssssssssssssssssssssssssssssssssss:sl*t:

Hmmz, een 'beginnersmotor'. Zit er ook over te denken om met mijn motorrijbewijs te gaan beginnen, echter wat is nu een beginnersmotor? Is dat bijvoorbeeld ook een Yamaha YZF Thunderace, Yamaha YZF 600 (R) Thundercat, Kawasaki Z1000, Kawasaki ZXR-750, Kawasaki ZZR-600, Honda CBR 600f, Kawasaki KWE-500.. Om maar wat te noemen hoor. Of raden jullie zoiets toch niet aan voor een beginner?

Ben maar niet begonnen over een R1 of een R6. :p

je kan met alles beginnen wat je wilt alleen moet je eens kijken naar wat voor iemand jij bent.als je bv iemand bent die erg kick op snelheid zou ik niet gelijk beginnen met een r6 of 1 maar met een motor die je meer een foutje vergeeft en niet gelijk onderuit ligt maar als je wat rustiger bent je je jezelf kan beheersen kan je overal op stappen.maar ik zou eerst je rijbewijs halen en dan veel gaan proefrijden op verschillende motoren.

je kan met alles beginnen wat je wilt alleen moet je eens kijken naar wat voor iemand jij bent.als je bv iemand bent die erg kick op snelheid zou ik niet gelijk beginnen met een r6 of 1 maar met een motor die je meer een foutje vergeeft en niet gelijk onderuit ligt maar als je wat rustiger bent je je jezelf kan beheersen kan je overal op stappen.maar ik zou eerst je rijbewijs halen en dan veel gaan proefrijden op verschillende motoren.

+1

Maar al ben jij iemand van snelheid ga je geen Toer of Chopper kopen, kom je toch vanzelf uit richting de R6/Cbr/Gsx en dergelijke. Voordeel is dat je niet op 25kw hoeft dus kan je overal op vol vermogen rijden.

@Daniel, Thundercat heeft hetzelfde blok als een R6. Het weegt alleen wat meer. En Yfz is een R6 vandaar.

Maar ik ben zelf 'begonnen' op een GS500 @25kw, alleen die was na 4 dagen total loss. Rij nu op een R6 ook 25kw, rijd heerlijk moet ik zeggen. Is wel wat wennen, alleen ik kan niet al ze vermogen benutten. Wat aardig wat is, zoals marcus zegt veel proefrijden. Als je redelijk om kan gaan met je rechterhand om het zo maar te zeggen is een R6 geen verkeerde beginnersmotor. Ligt er ook maar net aan wat je budget is.

Waarom een R6 begrenzen...? "Rijdt heerlijk.." Ja hoor. :rolleyes:

Waarom een R6 begrenzen...? "Rijdt heerlijk.." Ja hoor. :rolleyes:

Haha, denk je dat ik voor me lol die R6 begrens ? mmh ''Leeftijd: 18''
25kw regeling, anders rij ik onverzekerd rond, nee dankje.

En waarvoor zou een R6 niet heerlijk kunnen rijden, als ik alleen vermogen mis ?

Ben zelf op een cbr600f begonnen. Had achteraf misschien liever op een gare rach fiets (gs500 of cb) begonnen, daar durf je toch wat meer mee, en leer je dus wat sneller rijden.

Niet dat ik niet blij ben met mijn CBR, wat gewoon een heerlijke fiets is :yes:.

@Dennis, wat heb je met die gs uitgespookt?

Laatst bewerkt:
Ben zelf op een cbr600f begonnen. Had achteraf misschien liever op een gare rach fiets (gs500 of cb) begonnen, daar durf je toch wat meer mee, en leer je dus wat sneller rijden.

Niet dat ik niet blij ben met mijn CBR, wat gewoon een heerlijke fiets is :yes:.

@Dennis, wat heb je met die gs uitgespookt?

Oh was aangereden door een vrachtwagen.
Had hem vrijdag avond opgehaald, en dinsdagmiddag was ik aangereden, hij reed van achter op me in. Week later is die total loss verklaard.

Mede doordat heb ik nu een R6, dus mag niet klagen :p

Scheelde overigens niet veel of ik had geen benen meer, laat staan nog een leven. Aangezien hij op me motor reed tot en met me zadel, en ik lag onder me tank met me been.

Haha, denk je dat ik voor me lol die R6 begrens ? mmh ''Leeftijd: 18''
25kw regeling, anders rij ik onverzekerd rond, nee dankje.

En waarvoor zou een R6 niet heerlijk kunnen rijden, als ik alleen vermogen mis ?
Omdat een motor met std 130pk nooit lekker zal lopen met iets tussen de 30 en de 40. Bord voor je kop?

Laatst bewerkt:
Omdat een motor met std 130pk nooit lekker zal lopen met iets tussen de 30 en de 40. Bord voor je kop?

Ach ik zal dan eerst vol vermogen moeten rijden wil ik verschil merken. Maar ik vind het prima rijden, ja ik kan me gas slechts 6mm open draaien en dan houdt het op.

Kan toch nog steeds, rechtdoor rijden of bochten nemen ?

Ben je nou niet goed bij je hoofd? Lekker rijden heeft toch niet alleen met de snelheid van de motor te maken. Het kan toch lekker rijden, ondanks dat je (tijdelijk) wat minder vermogen hebt. Bord voor je harses?

"Okee."

tjok jij hebt een diversion, je gaat me niet vertellen dat wanneer je begin 20 oid. bent je liever op een diversion dan een R6 rijdt. Lekker rijden heeft in dit geval ook ermee te maken dat je blij bent als je je motortje ziet glimmen en jij hem mag besteigeren op de wilde wegen van het westen

Hmmz, een 'beginnersmotor'. Zit er ook over te denken om met mijn motorrijbewijs te gaan beginnen, echter wat is nu een beginnersmotor? Is dat bijvoorbeeld ook een Yamaha YZF Thunderace, Yamaha YZF 600 (R) Thundercat, Kawasaki Z1000, Kawasaki ZXR-750, Kawasaki ZZR-600, Honda CBR 600f, Kawasaki KWE-500.. Om maar wat te noemen hoor. Of raden jullie zoiets toch niet aan voor een beginner?

Ben maar niet begonnen over een R1 of een R6. :p

thunderace is een 1000cc fiets met 145pk,dat lijkt me overdreven.
Je zal jezelf heus niet doodrijden maar je haalt er dan niet uit wat je er uit kan halen,en dat is zonde.
Maar imo hangt het aanschaffen van een motor hangt ook een beetje van je postuur af.
Ben je 2 meter dan is een r6 oid gewoon klein.

Mijn bike:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Veel leuker als een r6 / supersport als je het mij vraagt :D Ben trouwens erg tevreden met die banden, nooit meer andere!

Mijn bike:
[Link niet meer beschikbaar]

Veel leuker als een r6 / supersport als je het mij vraagt :D Ben trouwens erg tevreden met die banden, nooit meer andere!

Waarom leuker? En welke banden? :D

Mijn volgende motor zou ook zomaar een naked kunnen worden, ducati monster wel te verstaan :eyebrow:.

Terug
Naar boven