AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Haha, lijkt me ook niks. 2 jaar moeten wachten voordat je vol vermogen mag :p. Hoeveel pk heeft ie nu dan? 40 ofzo?

Nu heeft hij 34pk oftewel 25kw. Normaal heeft hij 120pk, en iets van 90kw. Dat is een klein verschil.

Powerwheelies inderdaad maar op de koppeling (wat ik pas later leerde) is veel fijner en meer controle plus dat je vanuit bijna stilstand op het achterwiel kan rijden.

Voet bij de achterrem , handen van de voorrem , goed zitten en met goed gevoel beginnen met spelen!

Aan het begin voelt het alsof je omslaat tot je foto's ziet...dan zie je dat je nauwelijk van de grond komt.

Oh oke, durf het nu niet aan met deze motor. Lijkt me wel vet om keer te oefenen met een sm of ouwe barrel.

Rwp is ook Da Liks toch ? Hij is ook aardig goed!

Edit: Ja dus :D

Nu heeft hij 34pk oftewel 25kw. Normaal heeft hij 120pk, en iets van 90kw. Dat is een klein verschil.

Oh oke, durf het nu niet aan met deze motor. Lijkt me wel vet om keer te oefenen met een sm of ouwe barrel.

Rwp is ook Da Liks toch ? Hij is ook aardig goed!

Edit: Ja dus :D

Ja is Alex inderdaad , Big Vin is trouwens ook iemand om niet te vergeten ...achja met z'n allen is het best. Geef je fiets maar eens , kijken wat zo'n r6 doet :D

vermogen zegt ook niet alles. Ik heb een zx6r uit 1999, die de kwartmijl in 10.9sec zou kunnen doen. Hij heeft 108 pk. Terwijl de Yamaha r6 van 2006-2007 131pk heeft en er 11.1 seconden over doet. Gewicht is ook in het voordeel van de r6. Kan iemand me dit uitleggen?
bron http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Kawasaki/Kawasaki-ZX-6R-G-1998-1999/Kawasaki/ZX-6R/_/R-EPI-293
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Yamaha/Yamaha-YZF-R6-2006-current/Yamaha/R6/_/R-EPI-252

In de praktijk is de bestuurder nog altijd de meest bepalende factor , vooral onder de amateurs en semi pro's.

vermogen zegt ook niet alles. Ik heb een zx6r uit 1999, die de kwartmijl in 10.9sec zou kunnen doen. Hij heeft 108 pk. Terwijl de Yamaha r6 van 2006-2007 131pk heeft en er 11.1 seconden over doet. Gewicht is ook in het voordeel van de r6. Kan iemand me dit uitleggen?
bron http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Kawasaki/Kawasaki-ZX-6R-G-1998-1999/Kawasaki/ZX-6R/_/R-EPI-293
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Yamaha/Yamaha-YZF-R6-2006-current/Yamaha/R6/_/R-EPI-252

Zie het ja. Veel races, tussen R1, R6 wint die zx6r. Dat is wel nice :p

Denk koppel ?

Heeft ook met bakverhoudingen enzo te maken.
die nieuwe 1000cc's rijden allemaal 160+ in de 1e versnelling. Iets oudere modellen redden net 100. Dus ze pakken waarschijnlijk iets sneller op tot de 100, maar dan moeten ze schakelen, en bij de 150 waarschijnlijk nog een keer en dan worden de nieuwe modellen ineens veel sneller.

Ik zelf houd niet van zo'n lange 1. Op circuit misschien wel fijn, op de weg imo niet.

die nieuwe 1000cc's rijden allemaal 160+ in de 1e versnelling. Iets oudere modellen redden net 100. Dus ze pakken waarschijnlijk iets sneller op tot de 100, maar dan moeten ze schakelen, en bij de 150 waarschijnlijk nog een keer en dan worden de nieuwe modellen ineens veel sneller.

Ik zelf houd niet van zo'n lange 1. Op circuit misschien wel fijn, op de weg imo niet.

lange 1 is op circuit ook niet fijn, betekent dat vaak de 2 een stuk korter is en bij 140+ te gebruiken is. De eerste versnelling gebruik je ook niet bij circuit rijden. Levensgevaarlijk zou dat zijn, veel te zenuwachtig. Als je dus een lange 1 hebt krijg je gezeur bij scherpe bochten die rond tussen de 80 en 100 moet nemen.......die pak je dan in de 2 in lage toeren wat niet handig is bij uitacceleren. Echte racers hebben dus ook een kortere 1. De enige reden waarom die straat fietsen een lange 1 hebben is om er voor te zorgen dat de gemiddelde straat prutser het voorwiel op de grond kan houden en niet bij gasgeven in een bocht meteen een highsider heeft.....lengte van de 1 stijgt dus met het vermogen.....kijk maar door de jaren heen.

Of je moet in Germany wonen.

Mooi die vlammen uit de uitlaten rond 1:45 :p.

Morgenochtend mijn eerste rijles! :D

Ben net even langs een rijschool geweest om e.e.a. te bespreken, goed gevoel eraan overgehouden, aardige vent! Morgenochtend is het dan eindelijk zover! Begin met wat hele simpele zaken om de motor beetje onder controle te krijgen (lopend een 8'tje etc.). Lijkt me erg simpel, dus ben benieuwd!

Ben net even langs een rijschool geweest om e.e.a. te bespreken, goed gevoel eraan overgehouden, aardige vent! Morgenochtend is het dan eindelijk zover! Begin met wat hele simpele zaken om de motor beetje onder controle te krijgen (lopend een 8'tje etc.). Lijkt me erg simpel, dus ben benieuwd!

heb je al eens op een brommer gezetten zoniet moet je even dat 8 tje voor me filmen de eerste keer kan wel eens leuk worden haha heel erg veel plezier morgen en geniet ervan

Volgens mij heb je er niet echt goed weer bij gehad ofwel? :P

heb je al eens op een brommer gezetten zoniet moet je even dat 8 tje voor me filmen de eerste keer kan wel eens leuk worden haha heel erg veel plezier morgen en geniet ervan

Lopend een 8 maken is niet echt moeilijk nee, nu rijdend nog.

Hehe nee lopend is het inderdaad niet moeilijk. Rijdend was het al een stuk lastiger, al is het opzich wel te doen. Alleen oh zo wennen met die balans.. Heb nog nooit op een brommer oid gezeten, dus dat gevoel is echt heel erg wennen! Beetje aan het oefenen geweest op een terrein, daarna een woonwijk even in en daarna maar een stuk buiten de bebouwde kom gereden. Ik vond het echt fantastisch! :cool: Al heb ik nog maar max. 65 km/h gereden.. :o

Volgens mij heb je er niet echt goed weer bij gehad ofwel? :P

Nou, precies die tijd dat ik moest, was het gelukkig droog! :D

Wat voor pak hebben jullie trouwens? Zo'n pak dat je over je kleren aandoet, of gewoon zo'n leren (strakker) pak waar je geen spijkerbroek etc onder aan hoeft? Gebruik nu even nog alle spullen van de rijschool, maar eigen spullen vind ik wel zo prettig.. Zeker een helm! Vanmiddag twee winkels afgegaan, maar was geen succes. Heb een behoorlijk grote kop, in totaal had ik keuze uit precies 1 helm! :roflol:

Heb zelf een leren jasje en een textiel broek. Leer zit gewoon super (en is een stuk veiliger!), voordeel van de stoffen broek is dat hij makkelijk over andere kleding heen gaat, en waterdicht is.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven