AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

je boelt meer specs die meer overdreven zijn door kawa. Vooral kawasaki en yamaha hadden daar een handje van.......

bmw geeft gewoon te weinig op :D

Kawa defender on his way.
Kawa gaf juist vaak te weinig aan.
ZX7R 122 opgeven, vaakl 135 pk hebben.
Oudere ZX6R 105 opgeven 111 hebben enz enz.
Ze gaven alleen later ramair vermogen op. Dat vind ik weer kolder.

Kawa defender on his way.
Kawa gaf juist vaak te weinig aan.
ZX7R 122 opgeven, vaakl 135 pk hebben.
Oudere ZX6R 105 opgeven 111 hebben enz enz.
Ze gaven alleen later ramair vermogen op. Dat vind ik weer kolder.

ja heb het ook vooral over de laatste 8 jaar.....vroeger klopte het wel

Honda. Die geeft aardig kloppende specs.

Honda. Die geeft aardig kloppende specs.

jep doen ze al jaren. Maargoed specs zeggen ook niet alles, en een bepaald vermogen op de ene fiets voelt anders dan dat zelfde vermogen op een andere fiets.

Nog mensen volgende maand naar TT assen? Ik ben vanaf donderdag middag iig weer op de camping te vinden. Lekker de boel afbreken daar :D

Wanneer is de IOM dit jaar?

Kan het zijn dat ik jou vandaag tegenkwam op de lekdijk (ergens in de buurt van kinderdijk geloof ik)?

Uurtje of 11.

Nope, was hij niet.

Fixen van mijn motor kost rond de 650 euro voor de schade. Zijn 2 nieuwe kappen, nieuwe stickers daarvoor + het spuiten van 4 kappen.

Kost een god vermogen, nog maar even goed nadenken of ik dat ga doen.

Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat ik jou vandaag tegenkwam op de lekdijk (ergens in de buurt van kinderdijk geloof ik)?

Uurtje of 11.

hey nee man, vandaag op mn gs naar werk gereden, voorderest niks

jep doen ze al jaren. Maargoed specs zeggen ook niet alles, en een bepaald vermogen op de ene fiets voelt anders dan dat zelfde vermogen op een andere fiets.

Nog mensen volgende maand naar TT assen? Ik ben vanaf donderdag middag iig weer op de camping te vinden. Lekker de boel afbreken daar :D

ik ga op zaterdag de races kijken, zelfde dag weer terug ook, zit op de tribune, geen idee welke oom heeft de kaartjes:p

vorig jaar op de grond gezeten, was wel leuk maar niet heel chill qua comfort. Gaat wel aardig los op die camping volgens mij toch?

hey nee man, vandaag op mn gs naar werk gereden, voorderest niks

ik ga op zaterdag de races kijken, zelfde dag weer terug ook, zit op de tribune, geen idee welke oom heeft de kaartjes:p

vorig jaar op de grond gezeten, was wel leuk maar niet heel chill qua comfort. Gaat wel aardig los op die camping volgens mij toch?

campings zijn het einde!!!! Alleen je moet er niet met je motor heen gaan of je moet een oud wrak hebben.......:D

deze blijft een goed voorbeeld voor de shit op de campings:

http://www.youtube.com/watch?v=oDdKDVdKA8g

Laatst bewerkt:

En daarnaast maakt de bestuurder ook nog eens het grootste verschil.

beetje gas geven rechtuit kan iedereen wel.

op de circuitdagen vind ik het altijd weer een genot hoe ik met me 110pk VTR snellere motoren zoek rijdt omdat ze niet kunnen sturen....

En daarnaast maakt de bestuurder ook nog eens het grootste verschil.

beetje gas geven rechtuit kan iedereen wel.

op de circuitdagen vind ik het altijd weer een genot hoe ik met me 110pk VTR snellere motoren zoek rijdt omdat ze niet kunnen sturen....

jep, idd. zelfs op het rechte stuk ga ik veel 1000cc's nog voorbij (rij een cbr600rr, 2005) omdat ik bosuit veel harder uit kom.

Ik heb bijna mijn rijbewijs en ben echt verslingerd geworden op motoren. Ik heb alleen nog niet zoveel kennis. Kan iemand mij zeggen wat is echt veel of juist weinig kilometers op de teller van een motor?

Om een voorbeeld te noemen denk ik dat een benzine auto van pak 'm beet uit 1995 met 220.000km op de teller dit echt veel is, en rond de 100.000 nog wel redelijk is. Echter een nieuwe auto uit 2006 kan misschien wel zonder problemen 350.000 rijden.

Hoe zit dit met oude motoren? Racers/choppers/naked etc..?

Verschilt beetje per motoren. 40k op een SS is vrij veel, al is dat op sommige motoren pas het begin.

Belangrijkste is het onderhoud ervan, als men kan aantonen dat dit goed is gebeurt is dat altijd mooi meegenomen. Je kan beter een fiets kopen met veel kilometers die heel goed onderhouden is dan een fiets met weinig kilometers maar totaal niet onderhouden is.

Anders kan je, je ook aanmelden op MF daar staat nagenoeg van elke type fiets wel een topic. Daarin kan je beetje doorlezen wat zoal de problemen zijn bij dat type fiets.

Ik heb bijna mijn rijbewijs en ben echt verslingerd geworden op motoren. Ik heb alleen nog niet zoveel kennis. Kan iemand mij zeggen wat is echt veel of juist weinig kilometers op de teller van een motor?

Om een voorbeeld te noemen denk ik dat een benzine auto van pak 'm beet uit 1995 met 220.000km op de teller dit echt veel is, en rond de 100.000 nog wel redelijk is. Echter een nieuwe auto uit 2006 kan misschien wel zonder problemen 350.000 rijden.

Hoe zit dit met oude motoren? Racers/choppers/naked etc..?
Ik denk dat veel Honda's en BMW's uit de jaren 90 echt zo goed als onverwoestbaar zijn. Honda deed erg zijn best met bijvoorbeeld de VFR om deze echt onverwoestbaar te maken. Ik ken ook een aantal mensen in mijn directe omgeving die meer dan 400.000 met een motor hebben gereden zonder motorblokrevisie en elke 6000km een grote beurt. (was i.i.g een fazer uit 98 geloof ik, andere ben ik vergeten)

Viercilinders kunnen over het algemeen wel langer zonder revisie dan 3-2-1-cilinders.

Ik denk overigens dat 220.000km voor een auto uit die tijd niet te veel is. Veel mercedessen uit de jaren 70-80 haalden ook makkelijk een miljoen zonder revisie. Wij hebben ook een aantal auto's uit begin 1990-2000 die richting de 500.000km gaan zonder motorblokrevisie. Het ligt er puur aan hoe met de auto wordt omgegaan qua beurten e.d.

Qua aanschaf let ik eerder op het onderhoud dan het aantal KMs, mits niet te gortig. Motoren met meer dan 100.000km op de teller ben ik ook wat huiverig voor. :p

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Worf
Ok, thanx. Hier kan ik wat mee. Hoe zit het trouwens met het terugdraaien van kmtellers bij motoren, word dit wel eens gedaan?

Terug
Naar boven