AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Ja, hoe vaak geen idee. Al paar keer gelezen iig, zelfs door dealers.

Wel jammer, maar was ook te verwachten natuurlijk. Zit zelf een beetje in de hoek van een leuke CBR600 uit de jaren '90 te kijken als eerste motor. Alleen jammer vaak van die jaren 90 kleuren :)

Zou je zeker aanraden om op www.motor-forum.nl te kijken. Vooral de verkoop sectie is vrij groot. Zitten ook veel liefhebbers tussen, als je daar een motor tussen vind grote kans dat hij heel goed onderhouden is.

God t*ring, verhaal getypt krijg ik dit
Thank you for posting! Your post will not be visible until a moderator has approved it for posting.

Iig, zou je zeker aanraden om op MF te kijken.
www.motor-forum.nl

Daar heb je ook een grote verkoop sectie. Als je daar een uitgebreide OP ziet dan is het een grote kans dat de motor heel goed onderhouden is. Sowieso zitten er op MF veel meer liefhebbers dan op MP of al die andere verkoop shit sites.

Laatst bewerkt:
God t*ring, verhaal getypt krijg ik dit

Iig, zou je zeker aanraden om op MF te kijken.
www.motor-forum.nl

Daar heb je ook een grote verkoop sectie. Als je daar een uitgebreide OP ziet dan is het een grote kans dat de motor heel goed onderhouden is. Sowieso zitten er op MF veel meer liefhebbers dan op MP of al die andere verkoop shit sites.

Goede tip, ik ga me daar eens aanmelden!

Voorderest denk ik dat het zoiets gaat worden als eerste motor. Redelijk goedkoop geprijst, niet te veel km's, en ziet er nog redelijk uit denk ik.

[Link niet meer beschikbaar]

Nog 2 jaartjes wachten maar dan wrs een yamaha r6 in blauw/wit/goud kleuren met volledige akrapovic uitlaatlijn,pc3 en k&n airfilter.

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:38 ----------

Kijkt er iemand motogp? :D

Keek vroeger wel altijd motogp, nu alleen nog sbk via youtube. :p

ik kijk wel motogp als ik thuis ben, is altijd op sport 1 te zien en vind het wel vet.

Goede tip, ik ga me daar eens aanmelden!

Voorderest denk ik dat het zoiets gaat worden als eerste motor. Redelijk goedkoop geprijst, niet te veel km's, en ziet er nog redelijk uit denk ik.

[Link niet meer beschikbaar]

Mijn vader heeft ook zo'n motor gehad, paar keer op gereden.

Zijn best snelle dingen! Leuke motoren ook!

Hoe zit het met gevaar herkenning zit deze nu ook in de theorie van de motor?

Er zijn bij motor in 2009 vragen qua gevaar herkenning bij gekomen.
Deze vragen moet je binnen enkele seconde hebben ingevuld, en gaan over het inschatten van gevaar.

Zal mijn vraag in het andere topic posten.

In sep 2009 heb ik dat niet gehad. Gewoon 50 vragen

Van de middag een klein ongeval gehad met de moto, ikzelf heb er op algoed niets aan overgehouden en de schade aan de moto valt al bij al ook enorm mee.

Is gebeurd op de Italiëlei ter hoogte van de konijnenpijp. Ik passeer er wekelijks op weg naar school en weet maar al te goed wat voor een gevaarlijk kruispunt dat daar is. Komt er op neer dat je een 4 tal rijstroken hebt in het midden van de baan, voor doorgaand verkeer en daaropzij aan elke kant twee rijstroken voor afslaand/ doorgaand verkeer. Mensen die van de zuidelijke richting en in het midden rijden, kunnen op dat kruispunt linksaf slagen richten de tunnel. Ik kwam dus van noordelijke richting gereden, en moest het kruispunt gewoon oversteken. Was groen licht, en rij richting het kruispunt tegen een 40-50 km/u, tussen mij en voorliggende auto's zit er zo'n 50 meter. Aan de linkerkant, ter hoogte van de middenberm op het kruispunt staat een auto die een beetje twijfelachtig komt aangereden. Hij verleent netjes zijn voorrang aan de auto's voor mij dus ik volg gewoon.

2e16nhw.png

Net wanneer ik terhoogte van het verkeerslicht komt rijdt hij op zijn dooie gemakje op het kruipunt en snijdt mij hierbij serieus de pas af. Paniekerig zoals ik reageer, trap ik hem natuurlijk volledig op zijn achterrem en knijp de voorrem veel te licht in. Nu in theorie weten we allemaal dat die verdeling helemaal anders moet liggen... :o maar het ging natuurlijk allemaal snel. De achterband begint te slippen en hou hem nog net recht tot ik vanachter op de wagen in rij. Stond hierbij al zo goed als stil maar de moto hangt aardig scheef en raakt net de grond. Ik weet op tijd mijn linkerbeen te zetten om erger te voorkomen en hou de moto tegen die ondertussen al is stil gevallen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De chauffeur vertraagt een beetje, ziet mij rechtkomen en maakt vervolgens aanstalten om verder te rijden. En ik zie het al, een poolse nummerplaat, denk van lap die smeerlap heeft geen verzekering, dus tracht al snel zijn kenteken te onthouden.

2l9nurt.png

Nog een beetje in chock probeer ik de bike weer te starten, heb hem ondertussen al rechtgezet. Deadlift ging wel ok, en kruip er weer op... **** krijg hem niet aan de gang. Dan maar maken dat ik zo snel mogelijk van het kruispunt ben en duw hem aan de kant. De wagen is ondertussen al een 50 meter verder gereden. Nu mensen die dat kruispunt kennen weten dat er altijd politiebegeleiding staat aan de tunnel tijdens de spitsuren. Een agent kijkt naar mij en ik sta als een gek te wijzen naar de poolse wagen. Uiteindelijk wordt hij tegenhouden en aan de kant gezet.

24mi62w.png

Ik snel mijn bike aan het checken en op het eerste zicht geen schade aan de kappen, oef. Schakel de noodstop keer in en uit, en hij start weer. Bij nader inzien zie ik dat mijn linker carter vanonder geschaafd is en ook is er wat schade aan het linker handvat.

Verder mbv de agent de papieren netjes ingevuld. Wonder bij wonder was die poolse dude verzekerd en sprak hij nog wat gebrekkig nederlands, maar wat een arrogante focker. Ik reed uiteraard te snel volgens hem, en op het feit dat hij wilde doorrijden verklaarde hij dat hij mij gebaren zag maken dat alles in orde was en hij dus verder kon doorrijden. Wait whut...

Benieuwd wat voor een gezeik dit gaat worden met de verzekering. Beetje vluchtmisdrijf plegen, vervolgens de schuld op mij trachten te steken terwijl hij zelf gewoon zwaar in de fout was en netjes voorrang had moeten verlenen. Nu ik er over nadenk zijn mijn pinkers ook beschadigd... moet lukken dat ik net witte led pinkers wou laten steken. ;)

Gelukkig heb je zelf niks! Schade valt zo te horen ook mee gelukkig.

Wel raar dat die auto daar staat terwijl jij groen hebt.

Idd, verkeer dat links afslaat zou echt rood moeten hebben want daar gebeuren belachelijk veel ongevallen op deze manier.

Gelukkig valt het mee.. Mooi dat de politie hem kon tegenhouden.

Wel leuk getekend trouwens. :D

Iemand toevallig een nieuwe DID 525vx ketting nodig met 116 schakels?
Heb een foute besteld... 106 euro was ie nieuw, kan gekocht worden voor 60 euro. Zit gewoon nog in nieuwverpakking e.d. en is dus ongebruikt.

Wel een ingewikkeld kruispunt volgens mij Kane! Nog een geluk dat hij niet snel is weggereden, anders had je helemaal niks gehad.. Gelukkig valt de schade, relatief gezien, nog mee!

Terug
Naar boven