MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Welke 600cc zouden jullie aanraden?

Ik staar nu blind op een R6
Omdat die technisch het beste is, meeste pk van alle 600cc SS en naar mijn mening mooiste. Is alleen beetje moeilijk een geschikte te zoeken voor leuke prijs.

Je hebt nog over
- 636
- GSXR600 K6
- 675
- CBR600RR
- ?

Damn dure fietsen man, je huidige bike is ook best wel vet imo, waarom een andere?

Ik zou voor dat geld een Triumph thruxton halen btw, iets ander segment :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Damn dure fietsen man, je huidige bike is ook best wel vet imo, waarom een andere?

Ik zou voor dat geld een Triumph thruxton halen btw, iets ander segment :D

Huidige R6 is 2000 model. Zoals masters zei, is die niet erg betrouwbaar
Kans op kapot blok of kans op kapotte versnelling.
Versnelling is nog 'goedkoop' 600 euro ongeveer, blok alleen al kost met gemak 1200.
Laat staan de tijd en uren die er in gaan zitten.

Zeg niet dat het gebeurt, maar kans word groter naarmate je er meer KM op zet.
Buiten dat heeft hij 34k op de teller. Over 8k heeft hij een grote beurt nodig.
Kost ook wel eurotje of 300 minimaal, of enorm veel tijd van mijzelf.

Nu doe ik zelf even kleine beurt, technisch is die nog prima op orde
103pk op het achterwiel, meerdere dyno uitdraai ervan.
Banden allemaal goed. Daarvoor denk ik, zolang die nu nog goed is verkopen.
Hoop er 3500 ongeveer voor te krijgen (Moet nog wel wat dingen regelen, als dat onder de 500 blijft heb ik er 3000 voor terug)

Dan zelf 3000 a 3500 bijleggen en kan R6 kopen van het bouwjaar die ik het mooist vind.

Ziet er ook wel tof uit, maar totaal ander segment inderdaad.

Zat er ook nog aan te denken om R6 uit Engeland te halen en goedkope crosser erbij te kopen.
Maar kost weer zoveel tijd en moeite, en vind het klein beetje zinloos om 2 motoren als student te hebben.

Kunnen die r6'jes niet lang mee dan?

De zzr1100 van me pa heeft er al 160k opzitten ( daarna heeft ie een blok van een andere zzr erop gezet )

Kunnen die r6'jes niet lang mee dan?

De zzr1100 van me pa heeft er al 160k opzitten ( daarna heeft ie een blok van een andere zzr erop gezet )

Vast wel, heb al R6 gezien met 100k op de teller.
Maar geen zin om dat uit te proberen.

Nu maar even mijn verlies slikken en nieuwe motor kopen.
Hoe langer ik hem hou, des te minder waard die woord.

Als ik beetje leuke R6 koop uit 2006, zal denk ik verlies minder draaien.
En wss ook in onderhoud.

bij die 1ste generatie is het meestal dat de nicasilwand van 1 cilinder stuk gaat, kan bij 5k zijn kan bij 60k zijn. de '99 schijnt ook nog electraproblemen te hebben met de teller en wat andere kleine kwaaltjes wat normaal is voor een eerste uitgave. maar dan nog zou ik me niet te snel bang laten maken, blijven toch wel mooie motoren die 1ste generatie r6

Jep R6'jes zijn niet de meest betrouwbare motoren volgens verhalen, maar dat zijn ZZR1100's ook niet en hierboven dus al een met 160k KM op 1 blok, mijne staat op 97k Km en loopt nog helemaal goed. Ik hecht er ook niet zo veel aan, daarom koop ik ook liever niet de nieuwste types motoren.

Gisteren stonden er een paar van deze apparaten naast m'n auto

Die dingen zijn echt huge man, ik vind ze toch wel erg bruut om te zien

bij die 1ste generatie is het meestal dat de nicasilwand van 1 cilinder stuk gaat, kan bij 5k zijn kan bij 60k zijn. de '99 schijnt ook nog electraproblemen te hebben met de teller en wat andere kleine kwaaltjes wat normaal is voor een eerste uitgave. maar dan nog zou ik me niet te snel bang laten maken, blijven toch wel mooie motoren die 1ste generatie r6

Jep R6'jes zijn niet de meest betrouwbare motoren volgens verhalen, maar dat zijn ZZR1100's ook niet en hierboven dus al een met 160k KM op 1 blok, mijne staat op 97k Km en loopt nog helemaal goed. Ik hecht er ook niet zo veel aan, daarom koop ik ook liever niet de nieuwste types motoren.

Km zeggen ook weinig, onderhoud is 10x belangrijker. Maar toch vind ik een blok wat nieuwer is een fijner gevoel geven, vooral als onderhoud historie duidelijk en goed is.

Bougies geluk, oliefilter, olie erin gedaan. Helaas was het k*t weer dus moest stoppen. Morgen even luchtfilter erop doen, koelvloeistof en alle niet plastic dingen erop gooien en starten. Eens kijken of die het doet.

Als ik ooit rijk ben, zou ik zeker een bwm kopen en lekker Europa mee rondtrekken.

Een dure auto hoef ik niet, maar wil wel wat mooie fietse in de schuur:D

wil er over een paar jaar 2 hebben, 1 voor mij en 1 voor m'n vriendin....en dan een soort long way round doen.......maar waarschijnlijk 35% daarvan :(

Ik ga toch kijken voor een Cruzer, heb ook nog mijn Norton Commander die bijna gereed is voor de weg.

Ik rij bijna niet meer op zoek zoek me, en heb vanmiddag 7 kleure stront gescheten op de Hayabusa :D

Tremendes heeft een mooie bike gekocht zeg, alleen ben ik te klein voor zo iets, dus ga ik kijken voor een Harley of iets met een lage zit.

Tremendes heeft een mooie bike gekocht zeg, alleen ben ik te klein voor zo iets, dus ga ik kijken voor een Harley of iets met een lage zit.

Ja kwam mede door m'n vrouw die vond die oldtimers Honda cb550 net brommertjes bij mij.:D Dit past beter volgens haar. Nah ok...Daarnaast heb ik een paar vrienden die Harley en deze intruders rijden dus dat is wel leuk tochtjes maken samen. Zo hoog is deze trouwens niet porter, zithoogte is 70cm.

Ik ga toch kijken voor een Cruzer, heb ook nog mijn Norton Commander die bijna gereed is voor de weg.

Ik rij bijna niet meer op zoek zoek me, en heb vanmiddag 7 kleure stront gescheten op de Hayabusa :D

Hoezo heb je in je broek gepoept dan? Blok is toch prima te controleren als je je rechterhand een beetje eh, fluweel gebruikt? Ik vond hem prima te rijden, zx12r schijnt nog wel extremer in power en opbouw / agressiviteit te zijn.

Nee man natuurlijk niet, maar heb nog nooit op zo'n snelheidsmonster gereden. ga eens kijken voor een cruzer als Tremendes, iets kleiner misschien.

zat laatst op een 'busa, leuke tellers hebben die dingen:

Rage_Face_Dashboard_02.jpg

Blackbird is een vergelijkbare motor maar veel makkelijker te rijden, mocht je het type toch wel chill vinden.

Terug
Naar boven