AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Wat vinden jullie van deze aanbieding?

[Link niet meer beschikbaar]

Compleet motorpak, helm, schoenen alles voor €280. Goedkoper kan bijna niet en de kwaliteit lijkt me vrij goed. Schoenen en handschoenen van leer etc. Aanrader?

ik weet het niet. sinds mijn ongeluk bezuinig ik echt niet op mijn kleding want ik weet nu hoe belangrijk het is. ik zou eerder voor een goed merk gaan

Compleet motorpak, helm, schoenen alles voor €280. Goedkoper kan bijna niet en de kwaliteit lijkt me vrij goed. Schoenen en handschoenen van leer etc. Aanrader?

Als je niet zoveel geld te besteden hebt zou ik goed 2e hands spul kopen.

ik zou nooit besparen op een goed motorpak, is namelijk je enigste bescherming maar dat is mijn keus.

Heb ff gekeken. Het pak is wel wat dun.
De laarzen zijn wel wat lomp/groot. Maar voor dat geld...
Het is wel goed gekeurd spul.

Zou het echt zo slecht zijn t.o.v. een bekend merk? Kan het moeilijk geloven dat de kwaliteit zoveel zal schelen?

Ik waardeer het advies maar hebben jullie daadwerkelijk ervaring gehad met een goedkoop motorpak. Ik bedoel te zeggen is de prijs een voorwaarde of een factor in de kwaliteit van een motorpak?

En het alternatief buiten 2e hands om, wat zijn de goede "goedkopere" merken?

Kan wezen dat jullie gelijk hebben hoor, heb geen ervaring met motorpakken. In ieder geval bedankt voor de reacties.

---------- Post toegevoegd Tue 4 Sep 2012 om 22:26 ----------

Heb ff gekeken. Het pak is wel wat dun.
De laarzen zijn wel wat lomp/groot. Maar voor dat geld...
Het is wel goed gekeurd spul.

Oke, de jas en de broek dus? Ik moest sowieso nog handschoenen en motorschoenen kopen voor het lessen maar ik ga morgen even langs om te kijken. Wellicht dat ik de jas/broek ergens anders vandaan haal. De laarzen en de handschoenen lijken me qua veiligheid vrij degelijk.

Laatst bewerkt:
je bouwt pas een merknaam op als het goed blijkt te zijn toch? ik denk wel dat het verschil maakt en niet dat je alleen voor het merk betaald

Ik heb een vrij goedkoop pak.

Ik weet dat het rondom de rug/nek gewoon heel slecht beschermd.
Is veel te dun, nieuw pak komt er ook aan. Of een harnas.

Handschoenen heb ik ook een upgrade gegeven, omdat ze niet goed genoeg beschermen.
Helm ook voor dezelfde reden.

Misschien een rare gedachtegang maar ben wel benieuwd of ik de enige ben:

Wanneer je rijdt met de acceptatie dat het mogelijk je laatste rit kan zijn, 'rijden alsof het je laatste rit kan zijn'. De gevaren/dood accepteren.

Deze wijze van denken/accepteren heeft mijn rijstijl totaal veranderd en zelfs gezet tot een rijstijl die ik soms voor onmogelijk hield

Misschien raar verwoord maar goed genoeg om een gezonde discussie op gang te laten komen.

Wanneer je rijdt met de acceptatie dat het mogelijk je laatste rit kan zijn, 'rijden alsof het je laatste rit kan zijn'. De gevaren/dood accepteren.

Deze wijze van denken/accepteren heeft mijn rijstijl totaal veranderd en zelfs gezet tot een rijstijl die ik soms voor onmogelijk hield

Misschien raar verwoord maar goed genoeg om een gezonde discussie op gang te laten komen.
Lol gelukkig heb ik die gedachte nooit gehad en wil ik ook zo houden ook.

Lol gelukkig heb ik die gedachte nooit gehad en wil ik ook zo houden ook.

Je hebt geen rijbewijs

Gr

---------- Post toegevoegd Tue 4 Sep 2012 om 23:37 ----------

Hoe bedoel je een rijstijl die je voor onmogelijk hield?

Netjes of juist niet?

Reed vandaag met duo, ik werd gecomplimenteerd met het feit dat ik heel netjes rij.
Alleen wil ik nog wel wat minder net rijden. Maar met die gedachte zal ik nooit en te nimmer rijden.

Ik heb een vrij goedkoop pak.

Ik weet dat het rondom de rug/nek gewoon heel slecht beschermd.
Is veel te dun, nieuw pak komt er ook aan. Of een harnas.

Handschoenen heb ik ook een upgrade gegeven, omdat ze niet goed genoeg beschermen.
Helm ook voor dezelfde reden.

Welk merk heb je dan? Probiker?

Ik zou nooit besparen op mn kleding, het is je enige bescherming kerel.
Heb zelf broek,jas,laarzen en handschoenen van alpinestar en helm van arai
Leven is mn lief haha..

Ach aan de andere kant.

Met 140km/u een betonnen wand is dood, ongeacht wat je aan hebt.

Ach aan de andere kant.

Met 140km/u een betonnen wand is dood, ongeacht wat je aan hebt.
Ja laten we lekker met z'n alle in ons t-shirt en zonder helm gaan rijden gaan rijden want ach als je ergens tegen aan knalt maakt het niks meer uit toch:)

Ja laten we lekker met z'n alle in ons t-shirt en zonder helm gaan rijden gaan rijden want ach als je ergens tegen aan knalt maakt het niks meer uit toch:)

Echt ik wou dat ik zo slim was als jouw 'Tommetje1993'
Slechts uit 1 zin haal jij een heel verhaal.

Helaas niet de goede
gr

Het gaat erom, dat de kleding vaak niet het belangrijkste is maar de manier waarop je valt.
Je kan een sprong van 20 meter overleven en van 2 meter niet.

Helemaal waar idd Dennis.

Maat van me schoof eens met 30 km/h onderuit na het tanken (wss benzine op de band). Viel net verkeerd, stuur in z'n maag. Alles kapot (milt, lever en middenrif gescheurd), en dat werd toch een flink langdurig bezoekje aan de intensive care. Met vervolgens nog een jaar revalidatie, waarbij hij amper mocht bewegen. (rijdt nu weer gewoon rond btw)

Een andere maat van me had een flink opgevoerde scooter, die ruim 120 op de teller liep (misschien net 100 echte km's). Klapte met die snelheid op een betonblok, maar vloog er met veel geluk overheen. Stond 2 seconde later gewoon weer op, en is naar huis gelopen.

3 okt AVD , ben aan t denken om te kijken voor een motor of te wachten tot volgend seizoen ??

Op een pak besparen lijkt me idd geen goed idee , ik heb outfit van Alpinestars kost wat heb je ook wat. Ik heb ook Difi en Probiker aangehad , maar als je dan Revit , Alpinestars of een ietswat duurder merk aan hebt , dan voel je het verschil kwa stevigheid en comfort toch wel.

Ik kan die van mij btw uitbreiden met protectie delen , spine , chest enz

Terug
Naar boven