AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Je hebt geen rijbewijs

Gr

---------- Post toegevoegd Tue 4 Sep 2012 om 23:37 ----------

Hoe bedoel je een rijstijl die je voor onmogelijk hield?

Netjes of juist niet?

Reed vandaag met duo, ik werd gecomplimenteerd met het feit dat ik heel netjes rij.
Alleen wil ik nog wel wat minder net rijden. Maar met die gedachte zal ik nooit en te nimmer rijden.

Meer durven en kunnen doen met de machine, dingen die je misschien normaliter niet zo snel zou doen vanwege de mogelijke gevolgen of last die je er van zal kunnen krijgen als het fout gaat.

Netheid gaat het niet echt om maar wel je eigen grenzen verleggen op een niveau die voor jezelf normaliter bijna onbereikbaar lijkt.

Voor de 1 is dat een wheely met 120kmh en voor de ander is dat in minder gunstige omstandigheden een kd of in druk verkeer verplaatsen met hoge snelheden.

@ de kleding discussie:

zelf eens gecrashed met een pro biker pak, doet wat hij moet doen maar was na een asfalt ontmoeting met 120kmh gelijk aan zijn einde. Rits kwaliteit vind ik zelf ook een stuk slechter bij de goedkopere pakken maar zoals bij de crash met mijn pro biker kleding , hielden ze wel.

Nu rijd ik al een aantal jaar met Arlen ness, geen rits kapot gegaan, zeer weinig slijtage op het leder en elastische gedeelte. Is voor mij echt een dure investering geweest maar ook mijn beste investering en zou dus ook niet twijfelen als ik weer een nieuw pak zou moeten halen. Duurder is beter en verdient zijn geld bij normaal gebruik en onderhoud echt wel terug.

Laatst bewerkt:
Meer durven en kunnen doen met de machine, dingen die je misschien normaliter niet zo snel zou doen vanwege de mogelijke gevolgen of last die je er van zal kunnen krijgen als het fout gaat.

Netheid gaat het niet echt om maar wel je eigen grenzen verleggen op een niveau die voor jezelf normaliter bijna onbereikbaar lijkt.

Voor de 1 is dat een wheely met 120kmh en voor de ander is dat in minder gunstige omstandigheden een kd of in druk verkeer verplaatsen met hoge snelheden.

@ de kleding discussie:

zelf eens gecrashed met een pro biker pak, doet wat hij moet doen maar was na een asfalt ontmoeting met 120kmh gelijk aan zijn einde. Rits kwaliteit vind ik zelf ook een stuk slechter bij de goedkopere pakken maar zoals bij de crash met mijn pro biker kleding , hielden ze wel.

Nu rijd ik al een aantal jaar met Arlen ness, geen rits kapot gegaan, zeer weinig slijtage op het leder en elastische gedeelte. Is voor mij echt een dure investering geweest maar ook mijn beste investering en zou dus ook niet twijfelen als ik weer een nieuw pak zou moeten halen. Duurder is beter en verdient zijn geld bij normaal gebruik en onderhoud echt wel terug.
Heeft geen zin bij die jonge, die dennisk gelooft alleen in zichzelf ( hij is superhuman en kan alles en iedereen aan )

Nah ik zoek die grens op met de gedachte dat ik na de rit ook nog veilig thuiskom.

Ik verleg zo af en toe wel eens mijn grens en paar keer ging dat (bijna) fout.
Echt veel fouter had het niet moeten gaan.

Nah ik zoek die grens op met de gedachte dat ik na de rit ook nog veilig thuiskom.

Ik verleg zo af en toe wel eens mijn grens en paar keer ging dat (bijna) fout.
Echt veel fouter had het niet moeten gaan.
Wat een bullshit dat kan je nooit weten man, net alsof alle andere weggebruikers niks mis kunnen doen ( zoals jou eraf rijden ) en dan baal je toch wel omdat je je t shirtje aanhad omdat je van plan was toch rustig aan te rijden;)

Ik ga nu naar huis op de motor vanaf mn werk, het is een klein stukje maar toch genieten!

Wat een bullshit dat kan je nooit weten man, net alsof alle andere weggebruikers niks mis kunnen doen ( zoals jou eraf rijden ) en dan baal je toch wel omdat je je t shirtje aanhad omdat je van plan was toch rustig aan te rijden;)

Hee slimme vent, dat kan je inderdaad nooit weten.
Daarom heet het een gedachte.

Voor de rest ATGATT
gr

Hmm die Gamma aanbieding klinkt wel handig voor een tweede helmpje, heb nu 'n paar keer vrouwen achterop gehad die dan mijn 12 jaar oude brommerhelm maar op hadden die ook nog veel te groot was voor ze. Dan is zo'n goed passend ding (koop gewoon 'n medium) wel een stuk beter.

Verder zou ik zelf niet dat soort kleding dragen voor meer dan 'n enkele keer.. heb meer dan 2200 euro uitgegeven aan mijn beide pakken (leer en textiel) en m'n helm en geen enkele spijt.

• Like
Waarderingen: MaxB
Playboy koopt gewoon even een helm voor zijn vrouwtjes achterop. Mijn buddyseat ligt lekker ergens in de schuur net als de voetstepjes. Niemand meer achterop bij mij, ook geen vrouwen.

Heb hier 4 helmen thuisliggen, waarvan de 3/4 voor mij te groot.

Heb nu toevallig alle duo zooi erop gezet, het is niet extreem erg om met duo te rijden.
Het is een wereld van verschil als diegene achterop zit weet wat hij/zij moet doen.
Paar dagen terug iemand achterop, die wist exact wat ze moest doen.
Dan kan je nog wel beetje leuk sturen.

Heel tijd terug maat achterop, die ging in de 1ste bocht al tegenhangen.
Rest van het ritje maar rustig aan gedaan.

Maar als je dan alleen rijdt, dat rijd zo 10x beter.

Sturen gaat prima als iemand een beetje normaal zit, vooral de drempels vind ik erg k*t met mensen achterop, normaal rem ik daar amper voor af maar dan moet dat wel.

Sturen gaat prima als iemand een beetje normaal zit, vooral de drempels vind ik erg k*t met mensen achterop, normaal rem ik daar amper voor af maar dan moet dat wel.

Had ik van't weekend ook hehe. Vriendin ging voor het eerst achterop, lekker vliegen over de drempels! Sowieso schoof ze een teringeind naar achter bij het gas geven, ook dat maar rustig aan gedaan haha.

En hoe hard rij je dan, als je op een drempel afkomt ?

Binnen de bebouwde kom rij ik gewoon netjes, maar op die 60 weggetjes met af en toe drempels kan ik die zonder veel last wel met 80-100 nemen, ligt een beetje aan wat voor drempel het is. Met iemand achterop moet je zeker wel naar minder dan 50 voor een comfortabele rit.

@ de kleding discussie:

Snap je idee van grenzen verleggen maar vind de gedachte erachter van dat je mogelijk niet meer thuiskomt en daar vrede mee hebt wel heel extreem. Ben zelf absoluut niet heilig( half jaar rijbewijs kwijt) maar stap nooit op de motor met t idee om onnodig risico te maken. Vind ook dat er een verschil zit tussen spannendrisico rijden en als een mong**l rijden. Op een leeg stuk doortrekken tot over de 200 of een KD op een rotonde vind ik leuk en dan neem je wel wat risico. Echter op een weg met veel uitritten of verkeer met hoge snelheid inhalen of wheelieen dan bem je gewoon een mongol

Snap je idee van grenzen verleggen maar vind de gedachte erachter van dat je mogelijk niet meer thuiskomt en daar vrede mee hebt wel heel extreem. Ben zelf absoluut niet heilig( half jaar rijbewijs kwijt) maar stap nooit op de motor met t idee om onnodig risico te maken. Vind ook dat er een verschil zit tussen spannendrisico rijden en als een mong**l rijden. Op een leeg stuk doortrekken tot over de 200 of een KD op een rotonde vind ik leuk en dan neem je wel wat risico. Echter op een weg met veel uitritten of verkeer met hoge snelheid inhalen of wheelieen dan bem je gewoon een mongol

A-m-e-n.

@ Masters

Wat voor een tijden rijdt je nou eigenlijk op zandvoort? Ben benieuwd hoe zich dat verhoudt met een auto :)

Ik haal rondjes van 2:16. Niet heel snel maar voor een 600cc met strandbanden en niet in racetrim prima volgens de deskundigen.

2:00 is heel normaal op een 1000cc circuit klare bike met slicks

+1. Bovendien gaat het niet alleen om jezelf maar ook andere weggebruikers. Vind het zelf ook fijn als ze niet als een idioot rond rijden en mij in gevaar brengen, dus andersom ook. Betekent niet dat je als een opa op de motor rond rijdt, maar wel dat je verantwoord rijdt. Hard en risicovol rijden waar het kan als je dat wilt, maar goed oplettend en anticiperend waar het nodig is.

Maar goed, wie ben ik om een ander te vertellen wat hij wel of niet moet doen.

Binnen de bebouwde kom rij ik gewoon netjes, maar op die 60 weggetjes met af en toe drempels kan ik die zonder veel last wel met 80-100 nemen, ligt een beetje aan wat voor drempel het is. Met iemand achterop moet je zeker wel naar minder dan 50 voor een comfortabele rit.
Aa i see , ik vroeg het omdat ik mezelf is een keer gelanceerd heb :D
ik ging ietse te hard over een drempel (was erg recht toe)!

denk kan ik je alvast waarschuwen, gelukkig was ik op mijn RD350 YPVS en niet mijn GSXR 1100 :o

Macna is dat wat?

Je begrijpt het inderdaad zoals ik bedoel ondanks mijn 'gebrekkige' uitleg.

Zoals mijn vriendin is bang om te vallen en denkt bij ieder ding na als 'wat als het fout gaat' , 'hoeveel pijn de val al niet zal doen'. Veel 'simpele' handelingen voelt ze zich niet fijn bij of durft ze niet of lukt haar gewoon niet omdat ze veelal alleen maar denkt aan de negatieve gevolgen als het niet gaat zoals bedoeld.

Anyway: Nu kettingsetje binnen voor de TLR , drie tandjes groter achter, de TRE gemonteerd en werkt zeer fijn alleen de gearindicator krijg ik niet goed gesynchroniseerd ondanks de herhaalde stappen uit de handleiding :mad:

In de winter gaan de fazer en tlr beiden geheel uit elkaar en naar de spuiter , mensen nog ideeën voor designs? De hoofdkleur gaat zwart worden...

slnsd4.jpg

Die moet ik ook maar eens gaan vervangen...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven