XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Zeker klote.

Ik heb 22 oktober mijn avd-examen, hopelijk haal ik hem, want dan heb ik alles in één keer. Bovendien is het in de herfstvakantie, dus dan kan ik mooi even rijden.

Verkeerd gekozen rijbaan waardoor ik over doorgetrokken streep ging om de afslag te halen. Had rechts moeten blijven dus. Helaas, 26 Okt. weer op.

vandaag goed nieuws gekregen over mijn r6je, aangezien de r6jes van '99 tm'01 een fijne kwaal hebben deze houd in dat de cilinderwanden kunnen afbrokkellen bij een slechte afstelling.
heb ik mijn r6 een compressiemeting laten doen, en al me cilinders hadden een waarde rond de 205psi (14bar) de standaard waarde is 15,5bar dus me cilinders zijn nog helemaal top:D

Reed hij de laatste tijd niet goed dan? Of liet je die compressietest uitvoeren uit nieuwsgierigheid?

14 bar op een compressie test met een motor van 1999-2001 in zeer netjes??
weinig kilometers? Idd waarom uitlaten voeren nieuwsgierig?

uit nieuwsschierigheid na alle verhalen die ik hoorde, motor liep gewoon top maar was toch benieuwd, nu gelijk nieuw voorbandje en grote beurt en woensdag weer ophalen:D
km stand is overigens 32,000

is 32.000km nou veel voor 'n motor ofniet?

ligt eraan hoe er met de motor is omgegaan denk ik maar over het algemeen kan een motor togh wel meer dan 32000 rijden hoor

bij auto's is dit niks, maar in motoren ben ik niet thuis. vandaar dat ik het ff vroeg ;)

ligt eraan hoe er met de motor is omgegaan denk ik maar over het algemeen kan een motor togh wel meer dan 32000 rijden hoor

ligt sterk aan het onderhoud en of je motor telkens goed warm gereden is. Rijstijl maakt niet zo veel uit.

Oja merk maakt ook wel uit. Van sportmotoren gaan honda's toch wel het langst mee.

Dit is wat ik in mijn omgeving/ motorzaken en vele jaren motorforum kan concluderen:

honda, yamaha, suzuki en als laatste kawasaki.......Al trekt dit de laatste jaren hard naar elkaar toe. Dit rijtje geld vooral voor motoren van voor 2000/2001.

Oja over italianen en dan vooral ducatie gaan we het maar niet hebben......1 ding dan maar, 2 weken terug bij audi dag op vliegveld valkenburg.....had pon een panigale mee.....3 keer heen en weer vol gas....daarna starte dat ding nooit meer...ding kost 33000euro

Laatst bewerkt:
32.000 km is niets zeker niet voor dit bouwjaar.
ken motorfietsen van 2006 met 180.000KM
Goed onderhoud doet wonderen ;)

Mijn fiets staat op 44600 ofzo en komt geen kilometer meer bij... :rolleyes:

kilometerteller kabel is al maanden kapot :o

Ken je dat topic van die cbr1000rr op MF masters? Honda cbr1000rr van 2005 met 100.000 op de teller, motor uit elkaar voor reviesie maar was bijna niks versleten :D enkel de alternatorstekker was wat krokant geworden :o

---------- Post toegevoegd Sun 30 Sep 2012 om 12:45 ----------

32.000 km is niets zeker niet voor dit bouwjaar.
ken motorfietsen van 2006 met 180.000KM
Goed onderhoud doet wonderen ;)
Wut? En wat voor motoren zijn dat dan wel niet? BMW's die elk jaar heel europa doorrijden? Zoveel motoren met 180k op de teller zijn er niet, heb er iig nog nooit 1 gezien. Op MF is er wel een R6 2003 met 211.000 op de teller, had wel wat minder paardjes ondertussen maar hij reed nog prima :eek:

Ken je dat topic van die cbr1000rr op MF masters? Honda cbr1000rr van 2005 met 100.000 op de teller, motor uit elkaar voor reviesie maar was bijna niks versleten :D enkel de alternatorstekker was wat krokant geworden :o

Wut? En wat voor motoren zijn dat dan wel niet? BMW's die elk jaar heel europa doorrijden? Zoveel motoren met 180k op de teller zijn er niet, heb er iig nog nooit 1 gezien. Op MF is er wel een R6 2003 met 211.000 op de teller, had wel wat minder paardjes ondertussen maar hij reed nog prima :eek:

Honda CBR1000RR zou goed kunnen ja :)
Die motor die ik bedoel is een FJR1300 word gebruikt voor woon/werk verkeer en vakantie's.
Tot nu toe alleen onderhoud gehad bandjes/beurtjes remschijven en blokken maar puur onderhoud geen schokkende reparaties:D

Laatst bewerkt:

ja die ken ik ja. Alleen had ie wel wat halen op zijn zuigers.....maargoed kan door slechte olie komen.

Olie zeer belangrijk.
Gooi moto elf olie in een honda (de sportieve modellen) en dan ken je lachen ;)

ligt sterk aan het onderhoud en of je motor telkens goed warm gereden is. Rijstijl maakt niet zo veel uit.

Oja merk maakt ook wel uit. Van sportmotoren gaan honda's toch wel het langst mee.

Dit is wat ik in mijn omgeving/ motorzaken en vele jaren motorforum kan concluderen:

honda, yamaha, suzuki en als laatste kawasaki.......Al trekt dit de laatste jaren hard naar elkaar toe. Dit rijtje geld vooral voor motoren van voor 2000/2001.

Oja over italianen en dan vooral ducatie gaan we het maar niet hebben......1 ding dan maar, 2 weken terug bij audi dag op vliegveld valkenburg.....had pon een panigale mee.....3 keer heen en weer vol gas....daarna starte dat ding nooit meer...ding kost 33000euro

onderhoud is zeker belangrijk en daarom bespaar ik hier ook nooit op, en laat ik rgelematig wat kleine controletjes uitvoeren, waaronder dus deze compressietest.

en ducati is ook een heerlijke motor om onderhoud aan te geven, maat van me rijd er een en is bij het onderhoud gruwelijk veel geld kwijt omdat die blokken lekker ingebouwd zitten haha...

---------- Post toegevoegd Sun 30 Sep 2012 om 13:47 ----------

wel balen dta de motor bij de dealer staat nu... had toch wel een stukje willen rijden nu....:(

Je staat pas in het systeem op het moment dat je het rijbewijs hebt afgehaald/in bezit hebt.

Niet op de dag dat je bent geslaagd.

je staat wel in het systeem als je je rijbewijs gehaald hebt. word er meteen ingezet als je geslaagd bent. heb het zelf nog aan mijn instructeur nagevraagd.

Terug
Naar boven