MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Vrijdag op de beurs geweest.. heb met mijn lengte van 1.70 nogal last om bij de de meeste modellen goed bij de grond te komen.
De teentjes tikken de vloer aan bij de meeste racers, niet handig als je er een keer een kuil in de weg zit en je moet stoppen.
Een cbr 900rr uit 1999 is eigenlijk wat ik wil halen, zithoogte zit bij zo'n 80 cm meen ik. Volgens mij is die wat lager als de modellen waarop ik gezeten heb. Iemand nog suggesties?

Vrijdag op de beurs geweest.. heb met mijn lengte van 1.70 nogal last om bij de de meeste modellen goed bij de grond te komen.
De teentjes tikken de vloer aan bij de meeste racers, niet handig als je er een keer een kuil in de weg zit en je moet stoppen.
Een cbr 900rr uit 1999 is eigenlijk wat ik wil halen, zithoogte zit bij zo'n 80 cm meen ik. Volgens mij is die wat lager als de modellen waarop ik gezeten heb. Iemand nog suggesties?

http://cycle-ergo.com/

Bovenstaande GSXR is geloof ik verlaagd , dat kan dus ook. Alleen zijn de meningen uiteenlopend of het weggedrag er slechter of beter op word.

Ik spreek ook niet uit ervaring , gebaseerd op "hear say". Je hebt ook bepaalde schoenen die iets hoger zijn meen ik. Maar 170 is niet eens zo gek klein toch.

klein genoeg helaas, moet sowieso laarzen aanschaffen die wat hoger zijn, scheelt weer wat millimeters.
en sowieso voor een model gaan met een lage zithoogte. gelukkig is de fireblade van 99 niet erg hoog.

Thundercat is prima te doen op die lengte. Misschien Thunderace als je wat meer cc wil maar daar heb ik persoonlijk niet op gezeten.

Het gaat overigens ook vaak niet om de hoogte maar om combinatie breedte/hoogte van het zadel.

Maat van mij is volgens mij ook ongeveer 170 en kan op alle supersports prima bij de grond.
Misschien heb je hele korte beentjes dan? :P
Hij heeft trouwens ook op zo'n all road/rij de wereld rond toer ding gezeten, dat zag er wel grappig uit, die dingen zijn echt ****ing hoog.

Maat van mij is volgens mij ook ongeveer 170 en kan op alle supersports prima bij de grond.
Misschien heb je hele korte beentjes dan? :P
Hij heeft trouwens ook op zo'n all road/rij de wereld rond toer ding gezeten, dat zag er wel grappig uit, die dingen zijn echt ****ing hoog.

Ja haha maatje van mij heeft ook zo'n ding, zag 'm laatst voor het eerst. Lijkt wel een ****ing paard man zo hoog.:D

Comfort is minder maar alle bewegingen directer. Sbk racers rijden ook lager. Niks anders dan positieve reacties in de groep na verlagen van hun motoren.

Als ik weer wat geld over heb, komt er zo'n motor bij.

http://www.youtube.com/watch?v=fkFtZ0tNwhI

Honda%20CR500R%20SM.jpg

CR500. Wat een bazen apparaat.

Echt wel! Echt niet gemaakt voor doetjes! :D

Wat een ding! Cool hoor!

Ik ben 1m 73 en rij op een supermotard, dat ding heeft een hoogte van in de 900 zadelhoogte en ik kan nog goed genoeg aan de grond. een racer is toch een pak lager of niet?

Misschien scheelt de exacte lengte nog wel wat, op mijn paspoort staat bijv. ook 1.73 maar toen ik dat eens ging nameten klopte dat niet. En verhoudingen benen/bovenlichaam.

Wat een slagschip. Niks voor mij. Wel prachtig geluid, zo'n 1500cc Harley.

Terug
Naar boven