MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Ik heb nu 3 Ducati 748S'en op het oog!

Die waar ik morgen bij ga kijken is van een particulier, maar wel eentje die in een raceteam helpt als techneut. Volledige onderhoudshistorie erbij, schadevrij, origineel NL'se motor.
Voor aflevering krijgt ie van de Ducati deskundige nog nieuwe olie, filters en riemen.

Dus ik ben benieuwd of het beestje de verhalen van z'n eigenaar ook waar kan maken :cool:

Mooie fiets hoor, blijf dat mooi vinden die Ducati's! -Overbodig om te zeggen maar- laat het even horen hoe het is afgelopen! :)

ik vertelde hem duidelijk dat ik hem juist officieel heb laten begrenzen om dit soort situaties te voorkomen etc. Heb het duidelijk in mijn kenteken laten zien en heb niet te hard gereden, dus verder was er geen enkele reden voor verder onderzoek

Die van mij is 18 kw op kenteken, maar hij heeft 33 kw. Ik heb trouwens een zwaar rijbewijs, dus maakt verder geen reet uit.

Ik vind het wel knap dat die agent aan het geluid kan horen of ie begrensd is. :roflol:

Wat denk je zelf? Ik vraag me af waarom ze eigenlijk motors op een testbank zetten. Beter die agent even bellen.

LOl je kan dus niet horen dat een motor afgeknepen wordt , ook...

Die van mij is 18 kw op kenteken, maar hij heeft 33 kw. Ik heb trouwens een zwaar rijbewijs, dus maakt verder geen reet uit.

Ik vind het wel knap dat die agent aan het geluid kan horen of ie begrensd is. :roflol:

je hoort zeer zeker wel of een de motor begrensd is bij het gasgeven. Je hoort dat hij als het ware de begrenzing inloopt. Waar die normaal in 1 keer keihard naar de maximale toeren schiet, doet hij er met begrenzing langer over. Overigens heeft deze agent mij niet staande gehouden omdat hij het verdacht vond klinken maar pure random controle. Was bij ijsselmeer waar veel motorrijders komen

Tijdens het rijden zul je niet snel horen dat de motor begrensd is, of naja het vroeg opschakelen kan je wel horen. Maar in zijn vrij gas geven is zeer merkbaar

Dat hoor je misschien als je op een Honda CBR rijdt met bijvoorbeeld normaal 100pk, maar niet als je op een motor rijdt die iets meer pk's heeft. Bullshit.

Ik vind het allemaal prima vandaag hoor. :)
als een moter ja doen u'm met een E we zijn nou toch bezig.. begrensd is hoor je dat NIET...

Dat hoor je misschien als je op een Honda CBR rijdt met bijvoorbeeld normaal 100pk, maar niet als je op een motor rijdt die iets meer pk's heeft. Bullshit.

volgens mij begrijpen we elkaar niet ofzo? Ik heb een zx6r met 110pk heb er eerst een maand of 3 begrens opgereden daarna een lange tijd onbegrensd en toen die zieke boete en nu weer begrensd. Ik denk dat ik wel redelijk kan zeggen dat je wel duidelijk kan horen dat een motor begrensd is. Niet zozeer het daadwerkelijke geluid zelf, maar als jij een racer voorbij ziet komen die bij 7000 toeren moet schakelen weet je het wel. Of andersom, iemand die op een begrensde motor hoort te rijden maar hem ineen keer doortrekt zonder haperen naar 15000 toeren.

volgens mij begrijpen we elkaar niet ofzo? Ik heb een zx6r met 110pk heb er eerst een maand of 3 begrens opgereden daarna een lange tijd onbegrensd en toen die zieke boete en nu weer begrensd. Ik denk dat ik wel redelijk kan zeggen dat je wel duidelijk kan horen dat een motor begrensd is. Niet zozeer het daadwerkelijke geluid zelf, maar als jij een racer voorbij ziet komen die bij 7000 toeren moet schakelen weet je het wel. Of andersom, iemand die op een begrensde motor hoort te rijden maar hem ineen keer doortrekt zonder haperen naar 15000 toeren.

Ik begrijp je prima, maar ik wist niet dat je op een zx6r reed, want dan kan je het inderdaad wel horen. Tussen 110 pk en 34 pk zit een vrij groot verschil. Het ging mij om het feit dat die agent denkt te kunnen horen of een motor begrensd is. Wanneer het verschil kleiner is kan dat niet.

Vanavond bij een Honda VFR 800 uit 1998 gekeken. Zag er allemaal prima uit en reed ook lekker. Nog even nadenken, maar ik denk dat ik hem koop.

OK jij hoort dat, maar ome agent ? En hoe objectief is zijn vaststelling? Gewoon eens aan de gas hangen is iets heel anders dan een motor zien rijden of berijden...

Nou ik ben er uit, het is de derde geworden.
Vandaag komt er nog nieuwe olie, filter en nieuwe riemen op en dan ga ik de fiets zaterdagmorgen ophalen!

4gpzip.jpg

De eerste meters waren indrukwekkend! Wat een geluid zeg :D

Laatst bewerkt:
Pracht motor!!! Maatje van mij had de R versie, met de witte kont.
Geluid is heerlijk, ook die droge koppeling!
Echter heeft hij hem weg gedaan door de enorm hoge onderhoudskosten!

Gefeliciteerd sirkevin, wat een beauty! Je houdt van sleutelen dus? :D Het wordt dit weekend (in ieder geval zondag) wel aardig weer dus dat wordt lekker rijden!

Dankje! Ja het is echt een geweldige machine, die eerste meters vergeet ik niet gauw meer!

Het is een originele hollander, met een volledig bekende onderhoudshistorie, schadevrij en vandaag krijgt ie nog een beurt met nieuwe riemen.

De onderhoudskosten zullen zeker hoog zijn maar je moet iets, mijn vorige auto's waren ook duur in onderhoud maar kwamen niet in de buurt van de snelheid van deze machine! :D

Edit: Ik kan redelijk sleutelen, heb in het verleden ook motorswaps gedaan in auto's (waar de motorblokken nooit geleverd zijn in die auto's) dus zo'n Duc moet denk ik ook wel lukken.
Heb gisteren de volledige uitleg over de motor gehad van de huidige eigenaar en elk puntje wat wel en niet te doen kwam voorbij dus ik weet er nu al meer van dan de gemiddelde motorrijder!

Klinkt als een goede koop! Dat geluid van die duc's blijft heerlijk.
Hoe ervaar je het weggedrag, heb je ook vergelijkingsmateriaal met andere motorfietsen? Ik hoor altijd dat duc's op de openbare weg niet heel vriendelijk zijn, maar kan dat zelf absoluut niet beoordelen.

Ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal, met lessen heb ik op zo'n Suzuki GS500 schaap gereden. Dat is natuurlijk een watje vergeleken met deze fiets.

De banden die erop liggen zijn vrij hard, en gisteren was het koud, dus het was vrij glad.
Wegrijden ging zo zonder problemen ook al had ik al 5 jaar niet gereden, alsof ik nooit anders gedaan had.

De vorige eigenaar gaf me de tip om voorlopig even niet teveel onder de 3000 toeren te komen omdat zo'n 2 cilinder dan kan gaan bokken, eerst maar eens even wennen aan de fiets...
Wel heb ik er nog een zgan koppelingset bijgekregen, met sinterbrons platen, maar die vond de vorige eigenaar veel te agressief om mee te rijden op de openbare weg. :D

Nog maar een plaatje dan:
315n5m1.jpg

Terug
Naar boven