Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal, met lessen heb ik op zo'n Suzuki GS500 schaap gereden. Dat is natuurlijk een watje vergeleken met deze fiets.

De banden die erop liggen zijn vrij hard, en gisteren was het koud, dus het was vrij glad.
Wegrijden ging zo zonder problemen ook al had ik al 5 jaar niet gereden, alsof ik nooit anders gedaan had.

De vorige eigenaar gaf me de tip om voorlopig even niet teveel onder de 3000 toeren te komen omdat zo'n 2 cilinder dan kan gaan bokken, eerst maar eens even wennen aan de fiets...
Wel heb ik er nog een zgan koppelingset bijgekregen, met sinterbrons platen, maar die vond de vorige eigenaar veel te agressief om mee te rijden op de openbare weg. :D

Nog maar een plaatje dan:
315n5m1.jpg

Gefeliciteerd! Mooie fiets heb je gekocht.

Het karakter van een 2 cilinder is even wennen, maar het koppel wat zo'n machine heeft is heerlijk :D.

Mooi ding hoor zo'n duc.. alleen het geluid.. .. . .

Jongens, even een vraagje.

Ik wil m'n motor rijbewijs halen, hoeveel gaat dit me ongeveer kosten en hoelang zal ik hier mee bezig zijn?

Ik kan al motor rijden dus voertuig beheersing is no problem.

Ik wil m'n motor rijbewijs halen, hoeveel gaat dit me ongeveer kosten en hoelang zal ik hier mee bezig zijn?

800- 1000euro als je alles in een keer haalt.

Ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal, met lessen heb ik op zo'n Suzuki GS500 schaap gereden. Dat is natuurlijk een watje vergeleken met deze fiets.

De banden die erop liggen zijn vrij hard, en gisteren was het koud, dus het was vrij glad.
Wegrijden ging zo zonder problemen ook al had ik al 5 jaar niet gereden, alsof ik nooit anders gedaan had.

De vorige eigenaar gaf me de tip om voorlopig even niet teveel onder de 3000 toeren te komen omdat zo'n 2 cilinder dan kan gaan bokken, eerst maar eens even wennen aan de fiets...
Wel heb ik er nog een zgan koppelingset bijgekregen, met sinterbrons platen, maar die vond de vorige eigenaar veel te agressief om mee te rijden op de openbare weg. :D

Nog maar een plaatje dan:
315n5m1.jpg

Geweldig! Je hebt echt een vies varken gekocht! Dat onder de 3000 toeren klopt. Gefeliciteerd man, je gaat zeker geen spijt krijgen. Snijdt als een mes een Duc:thumbs:

Laatst bewerkt:
gister op de terugweg vanaf de tt liep m'n borgmoer en plaat bij m'n voortandwiel eraf met 220, gelukkig bleef het tandwiel zelf zitten anders had ik gevlogen denk ik:p

Heb je eerder voertuigbeheersing gedaan dan? Dat is heel anders dan gewoon rijden. Ik denk niet dat ik nu nog slagen met mijn eigen motor. Na een tijdje oefenen natuurlijk wel, maar niet in één keer.

Heb je eerder voertuigbeheersing gedaan dan? Dat is heel anders dan gewoon rijden. Ik denk niet dat ik nu nog slagen met mijn eigen motor. Na een tijdje oefenen natuurlijk wel, maar niet in één keer.

++

Voertuigbeheersing is veel lastiger dan je denkt. Ik had net 20.000 km op m'n schakelbrommer gereden toen ik startte met lessen, maar de kunstjes die ze wilden zien had ik nog nooit geoefend. Uiteindelijk iets van 6 lessen voor gehad, en maar 2 lessen op de openbare weg.

Zou dat examen nu ook echt niet meer halen, zeker niet met mijn vorige motor (cbr).

++

Voertuigbeheersing is veel lastiger dan je denkt. Ik had net 20.000 km op m'n schakelbrommer gereden toen ik startte met lessen, maar de kunstjes die ze wilden zien had ik nog nooit geoefend. Uiteindelijk iets van 6 lessen voor gehad, en maar 2 lessen op de openbare weg.

Zou dat examen nu ook echt niet meer halen, zeker niet met mijn vorige motor (cbr).

Nee ik bedoel gewoon het rijden zelf geen probleem is. En hoelang ik dan met dat rijbewijs bezig ben en wat het kost. Natuurlijk moet ik lessen daarvoor hebben. Maar ik ben (hopelijk) wel iets verder dan iemand die alleen nog maar op een vespa hebben gezeten in hun leven.

ik was zelf iets in de 700 kwijt, dat was 10 lessen van een uur incl de 2 examens. Moet je wel alles in 1x halen.

En voor de voertuigbeheersing moet je wel ff lessen. Ik deed zelf 3 lessen voertuigbeheersing en de resterende 7 lessen op de weg. Prima te doen.

Ligt er ook een beetje aan met wie je lest trouwens (als je tenminste met zijn tweeen les hebt). Ik heb 2 lessen gehad met een of andere gehandicapte die zijn motor 4 liet omvallen, dan kost dat gewoon veel tijd en aandacht van de instructeur. Gelukkig kon ik de andere lessen met iemand anders ingeroosterd worden.

ik was zelf iets in de 700 kwijt, dat was 10 lessen van een uur incl de 2 examens. Moet je wel alles in 1x halen.

En voor de voertuigbeheersing moet je wel ff lessen. Ik deed zelf 3 lessen voertuigbeheersing en de resterende 7 lessen op de weg. Prima te doen.

Thanks, hier heb ik wat aan!
Zal hopelijk maximaal 1000 euro worden dus :)

Het wordt ook pas echt duur als je klaar bent met lessen haha. Motorpak inclusief laarzen en helm, motor, het zwarte gat van constant je motor uitbreiden/veranderen (doet niet iedereen trouwens), wegenbelasting, benzine, afschrijving.

Maar het is het ontzettend waard! :D

Was zelf iets van 850 kwijt aan rijbewijs inclusief examens.

Ben gaan lessen na halen autorijbewijs, 0,0 ervaring op een scooter/brommer/schakelbrommer. Natuurlijk wel verkeersinzicht maar dat zul jij ook vast wel hebben. Ik heb in totaal 12 lessen gehad van 3 uur, dus bijna 40 lesuren. Daarvoor was ik incl. alle examens 940 euro aan kwijt, maar wel alles in één keer gehaald dus.

Maar na het halen van je rijbewijs komen pas de echte kosten, onderhoud, verbeteren, hoezen, sloten, kleding, etc.

Het wordt ook pas echt duur als je klaar bent met lessen haha. Motorpak inclusief laarzen en helm, motor, het zwarte gat van constant je motor uitbreiden/veranderen (doet niet iedereen trouwens), wegenbelasting, benzine, afschrijving.

Je vergeet "bekeuringen" :D

Bedankt allemaal voor de reacties en de karma! Ik heb hem nu enkele dagen en het rijd echt briljant, wat een machine!

Is allemaal niets in vergelijking met de auto die ik afgelopen 3 jaar reed.
Heeft me geloof ik 40.000 in 3 jaar gekost.

Is allemaal niets in vergelijking met de auto die ik afgelopen 3 jaar reed.
Heeft me geloof ik 40.000 in 3 jaar gekost.

Ga je alleen motor rijden dan? Ik doe het allebei vanuit praktisch oogpunt namelijk.
Als je een motor overal voor kunt/wilt gebruiken dan is het prima te doen! Wat voor motor zou je willen dan? Ik gok op een gixxer haha :D

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 14:14 ----------

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/verplichte-apk-keuring-motoren-en-caravans

Verplichte APK voor motoren, nu toch wel dan? :mad::mad:

:mad:

Nou, dat wordt dus k*t..

Terug
Naar boven