XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

600 rr, HONDAAAAAAAAAAAAAAAAA

Dit sowieso! Maar goed, ik heb dan zelf ook een 600r waardoor ik wel wat subjectief reageer :D

Qua kleding rijd ik zelf 95% van de tijd met mijn volledige pak aan. Dus laarzen, leren broek + jas (aan elkaar geritst), handschoenen en helm. (plus nog onderkleding). Heel soms als ik minder dan een kilometer of 2/3 moet rijden wil ik nog wel eens de weg op gaan met alleen jas, helm en handschoenen.

En altijd de oordoppen in! Dat maakt zoveel verschil voor het rijcomfort i.v.m. windruis. Daarnaast beschermt het tegen gehoorbeschadiging.

Comfortabel en waterdicht: Textiel
Sportiever: Leer

Ik heb een 2-delig leren pak en een textielen jas. Naar school rijd ik altijd met gewone schoenen, spijkerbroek en dan een van mijn twee motorjassen. Als ik echt ga rijden voor het rijden doe ik m'n leren pak aan met laarzen etc. Textiel is goedkoper(meestal dan) en ik vind het ook wel comfortabeler qua ruimte en bewegingsvrijheid. Leer is echter wel veiliger en als je wat harder gaat na een tijdje en je wil kneedowns gaan maken, dan kan dat gewoon met leer. Mijn leren pak is niet geheel waterdicht, het meeste textiel wel.. Leren pak is aan elkaar te ritsen.

Dit sowieso! Maar goed, ik heb dan zelf ook een 600r waardoor ik wel wat subjectief reageer :D

Qua kleding rijd ik zelf 95% van de tijd met mijn volledige pak aan. Dus laarzen, leren broek + jas (aan elkaar geritst), handschoenen en helm. (plus nog onderkleding). Heel soms als ik minder dan een kilometer of 2/3 moet rijden wil ik nog wel eens de weg op gaan met alleen jas, helm en handschoenen.

En altijd de oordoppen in! Dat maakt zoveel verschil voor het rijcomfort i.v.m. windruis. Daarnaast beschermt het tegen gehoorbeschadiging.

Thanks bro's, hier kan ik wel wat mee.

Maar oordoppen? wat voor oordoppen gebruik je dan? En jij zegt 600rr > thundercat? :D Geen idee of ze die ook rond de 1500+/- hebben.

hehe ja die ninja is puur als voorbeeld zodat ik een beetje in de goede richting zoek. Als ik een ninja haal, wil ik een groen met wit, of een zwart.

maar die thundercat in het blauw (het liefst zwart) ziet er inderdaad wel echt heel mooi uit.

Zijn er meer beginnermotors zoals de thundercat die ik voor 1500+/- kan halen?

ps. En hoezo nieuwe kappen + voorvork mate? die kappen zien er nog wel solid uit toch?

Je mag mijn thundercat voor €1900,- hebben :)

joepie min r6 kan zaterdag weer naar mijn vaste dealer:D
hij begon in de 2e versnelling rond de 10000 toeren een tandje over te slaan......
ik zoeken op internet en kwam er al gauw achter dat t om versleten tandwielen/schakelvorken ging....
hij geintje zou me 1700 gaan kosten volgens andere die het hebben laten fiksen...
maar gelukkig kon mijn vaste dealer me erg matsen en fikst het voor 800 euro max....
nog steeds veel geld maar moet toch vervangen worden.....

Maar oordoppen? wat voor oordoppen gebruik je dan? En jij zegt 600rr > thundercat? :D

Oordoppen gebruik ik nu de Alpine Motosafe van €20 ongeveer. Hiervoor wegwerpdopjes gehad, maar daar hoorde ik niks meer mee. Deze doen het tot nu toe goed, maar ik zit nog wel te overwegen om op maat gemaakte dopjes aan te schaffen volgend seizoen.

En met de Thundercat heb ik geen ervaring, dus dat kan ik niet zeggen. Maar ik weet wel dat de 600rr erg fijn rijdt! Alleen die zijn een pak duurder! Mijne is uit 2003, had ongeveer 19k op te teller en heb hem voor 4900 gekocht.

joepie min r6 kan zaterdag weer naar mijn vaste dealer:D
hij begon in de 2e versnelling rond de 10000 toeren een tandje over te slaan......
ik zoeken op internet en kwam er al gauw achter dat t om versleten tandwielen/schakelvorken ging....
hij geintje zou me 1700 gaan kosten volgens andere die het hebben laten fiksen...
maar gelukkig kon mijn vaste dealer me erg matsen en fikst het voor 800 euro max....
nog steeds veel geld maar moet toch vervangen worden.....

Altijd fijn dit soort dingen :( Balen man..duur geintje weer! Maar goed, zo hou je de lokale middenstand (dealer) wel in stand in deze economische crisis :D

Morgen weer met de 600rr naar zandvoort. Ziet er naar uit dat het prachtig weer gaat worden :cool:

Veel plezier! Even wat extra schaafplekken op de sliders aanbrengen? :)

Oordoppen gebruik ik nu de Alpine Motosafe van €20 ongeveer. Hiervoor wegwerpdopjes gehad, maar daar hoorde ik niks meer mee. Deze doen het tot nu toe goed, maar ik zit nog wel te overwegen om op maat gemaakte dopjes aan te schaffen volgend seizoen.

En met de Thundercat heb ik geen ervaring, dus dat kan ik niet zeggen. Maar ik weet wel dat de 600rr erg fijn rijdt! Alleen die zijn een pak duurder! Mijne is uit 2003, had ongeveer 19k op te teller en heb hem voor 4900 gekocht.

Altijd fijn dit soort dingen :( Balen man..duur geintje weer! Maar goed, zo hou je de lokale middenstand (dealer) wel in stand in deze economische crisis :D

Veel plezier! Even wat extra schaafplekken op de sliders aanbrengen? :)

Die sliders gaan sowieso hard.......:D

Thundercat is meer te vergelijken met de CBR600F, die kan je wél voor die prijs krijgen. Maar dan zou ik zelf toch ook eerder voor de Thundercat gaan.

Ik wil een andere bike kopen.
Ik twijfel tussen een GSXR1000 en een R1 bouwjaar 2004/2005
Ik weet dat zelf moet proefrijden maar ben benieuwd naar jullie mening.
Weet ook iemand vergelijkingstesten te vinden? Ik vind alleen youtube filmpjes maar dat bedoel ik niet.

Kga zo ook even mn Naked uitlaten!

rib5t1.jpg

Ik wil een andere bike kopen.
Ik twijfel tussen een GSXR1000 en een R1 bouwjaar 2004/2005
Ik weet dat zelf moet proefrijden maar ben benieuwd naar jullie mening.
Weet ook iemand vergelijkingstesten te vinden? Ik vind alleen youtube filmpjes maar dat bedoel ik niet.

Een zx10r 04/05 is zoveel mooier, schijnt ook de meest felle 10 van die bouwjaren te zijn ivm R1/gsx etc. Op motorforum zijn wel topics over dezelfde keuze.

As zaterdag mijn eerste circuitdag op Lelystad, was maar €40 voor een uurtje :D

hoppa mijn ronde tijd met 4,2sec verbeterd. Zit nu op 2.12.134

Iemand 9 september op Zolder?

filmpje van de race. Helaas 1 ronde voor het einde rode vlag......

Lekker weertje had je erbij Masters! :) Mooi filmpje

Terug
Naar boven