- Waardering
- 1.528
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Motorijders is een aparte community.
als je gaat reizen, je gaat tanken op de autostrade, kom je gewoon een andere motard tegen, begine je leuk even over elkaars moto te praten koffietje drinken e, voort rijden op de weg.
Ik zie autobestuurders dat toch niet doen. dus gewoon vriendelijk goeiedag zeggen tegen je mede motorijders. Niets mis mee.
enkel kanker scooters zeg k nix tegen![]()
Waarom zo?
Vervoermiddel is het uiteindelijk en meer niet, zie geen reden om met kanker te schelden en een hekel te hebben aan iemand die je niet kent.
Ik rij scooter en heb niks tegen niemand, ook geen hekel aan een bepaald soort motor.
Even dit topic bumpen;
Ik mag over 5 dagen afrijden voor mijn motorrijbewijs en wil dus graag een motor gaan kopen. Wat zou de beste keus zijn tussen deze motoren:
yamaha thundercat yzf 600
of
honda cbr 600 rr
of
suzuki gsx 600
of
kawasaki ninja zx6r
ik wil starten met 600cc omdat ik nog een hoop wil leren. En ik heb maar een budget van 1.000 tot 2.000 euro om een motor te kopen, lukt het een beetje met die prijs (zonder overdreven veel kilometers / afgereden) een van deze leuke motors te kopen?
Ik word bijna 21, wat mag je nou rijden vanaf 21 jaar?
De categorie A1 (lichte motor tot 125cc en 11kW) kan straks behaald worden vanaf 18 jaar (rijles met 17). De categorie A2 (middelzware motor tot 35 kW) kan voortaan na een examen behaald worden na twee jaar A1, dus minimaal op 20-jarige leeftijd. Twee jaar later kan de kandidaat (22 jaar) bij het CBR opgaan voor de zwaarste categorie A (onbeperkt vermogen). Als iemand rechtstreeks in de zware cateogorie wilt instromen, moet hij 24 jaar zijn.
Ik heb zelf een thundercat uit 1997. Zit je net wat rechterop dan op de andere modellen die je opnoemt. Met jouw budget kun je qua uiterlijk een mooie thundercat kopen. Tot €2000,- heb je alleen lelijke gekleurde honda/suzuki etc. Echt ouderwetse kleurstellingen zeg maar. Daarom ben ik destijds ook voor een donderpoes gegaan.
Een CBR zal moeilijk worden, de rest kan wel voor dat geld. Let goed op slijtageonderdelen zoals banden, ketting en tandwielen. Vraag ook naar onderhoudshistorie. Als je ineens nieuwe banden moet ben je zo 300€ verder.
Ik rij zelf op een Yamaha fzr600r, voorloper van de thundercat, hebben ook hetzelfde blok en gaat vrij weinig aan stuk en hebben ook vrij weinig onderhoud nodig. Succes met afrijden
Even dit topic bumpen;
Ik mag over 5 dagen afrijden voor mijn motorrijbewijs en wil dus graag een motor gaan kopen. Wat zou de beste keus zijn tussen deze motoren:
yamaha thundercat yzf 600
of
honda cbr 600 rr
of
suzuki gsx 600
of
kawasaki ninja zx6r
ik wil starten met 600cc omdat ik nog een hoop wil leren. En ik heb maar een budget van 1.000 tot 2.000 euro om een motor te kopen, lukt het een beetje met die prijs (zonder overdreven veel kilometers / afgereden) een van deze leuke motors te kopen?

Oke dankjewel man, maar moet zoiets kunnen als eerste motortje dan? (zijn gewoon 2 voorbeelden)
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
Ziet er wel nice uit. Wel nieuwe kappen en nieuwe voorvork.... just sayin
---------- Post toegevoegd 28 August 2013 om 14:15 ----------
Die thundercat is wel nice. De kawa vind ik hondslelijk![]()
hehe ja die ninja is puur als voorbeeld zodat ik een beetje in de goede richting zoek. Als ik een ninja haal, wil ik een groen met wit, of een zwart.
maar die thundercat in het blauw (het liefst zwart) ziet er inderdaad wel echt heel mooi uit.
Zijn er meer beginnermotors zoals de thundercat die ik voor 1500+/- kan halen?
ps. En hoezo nieuwe kappen + voorvork mate? die kappen zien er nog wel solid uit toch?
Zien er zeker goed uit, maar zijn dus net vervangen. Vermoed een flinke klapper, gezien de voorvork ook vervangen is.
Thanks bro.alles rond de 600 is gewoon goed om op te beginnen en gaat niet heel snel vervelen, aan jou de keus of je dan een supersport, naked etc wilt. Die twee hierboven zijn gewoon goed beiden. Kijk wel goed naar de kleurstelling, die kawa is duidelijk overgespoten of een andere kappenset, en dat kan duiden op een eerdere valpartij. Die thundercat is helemaal prima.
Neem als je gaat kijken iemand mee die er wat rationeler naar kijkt. Toen ik mijn eerste motor kocht heb ik heel oppervlakkig alles bekeken omdat ik er zo snel mogelijk op weg wou rijden, maar als er iemand is die voor jou naar de technische kant kijkt(remblokjes, voorvorkkeerringen, geen zwetend blok) dan koop je ook minder snel een k*tding.
Die 750gsx is een beunmachine, kan goed zijn, maar kan je beter van wegblijven.