MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Mijn brommer.
Brommer.jpg
 
Met hulp op en afstappen en gewoon een klein rondje en dus niet stilstaan. R1 is niet geschikt voor mij. Helaas.

Er bestaan ook motorlaarzen voor dames die verhoogd zijn, speciaal voor dit soort situaties.
 
Er bestaan ook motorlaarzen voor dames die verhoogd zijn, speciaal voor dit soort situaties.

Ja zelfs dan komen me armen bijna niet bij t stuur. Ik ben gewoon heel klein en dit ding is ja groot helaas :roflol:
 
Hier staat er in de living een duc 749 black, imo mooier maar trekt er beetje op

30710b7ca5df40a8ec5f501a4a440900.jpg

Mocht ik een andere bike kopen dan zou het eerder een naked worden, z1000 oid. Ben die houding namelijk zat.
 
Mocht ik een andere bike kopen dan zou het eerder een naked worden, z1000 oid. Ben die houding namelijk zat.
Ohja ook super vet, hier zit een meneer al een jaar te kijken naar een superduke 1290
 
Deze staat bij een vriend van mij te koop.
2011 Monster.


Ducati 1.jpeg
 
Ondanks horror verhalen over de betrouwbaarheid, op allroadmaniacs.nl,ga ik waarschijnlijk toch een Husqvarna 701 enduro kopen. A.s. vrijdag ga ik in de winkel kijken.


Ja ik ben wat wispelturig.. Nu weer op het idee gekomen om off road te gaan rijden.
Lijkt mij erg gaaf om door de modder, plassen etc te rijden maar ook langere stukken op verharde wegen. Komt dus neer op een allroad bike, welke vaak erg hoog zijn. Aangezien jij hier ervaring mee hebt, welke bike is hiervoor geschikt? Wil er geen duizenden euro's voor betalen want ik wil er niet zuinig mee omgaan. Belangrijk is de betrouwbaarheid, onderhoudsintervallen, wendbaarheid, voldoende vermogen en zithoogte.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ben wat wispelturig.. Nu weer op het idee gekomen om off road te gaan rijden.
Lijkt mij erg gaaf om door de modder, plassen etc te rijden maar ook langere stukken op verharde wegen. Komt dus neer op een allroad bike, welke vaak erg hoog zijn. Aangezien jij hier ervaring mee hebt, welke bike is hiervoor geschikt? Wil er geen duizenden euro's voor betalen want ik wil er niet zuinig mee omgaan. Belangrijk is de betrouwbaarheid, onderhoudsintervallen, wendbaarheid, voldoende vermogen en zithoogte.

Wispelturig hoeft niet slecht te zijn, beetje ontdekken kan geen kwaad in dit korte leven.

Zithoogte is inderdaad vaak erg hoog, al gauw meer dan 90cm. Hoe beter geschikt voor het terrein hoe hoger meestal. Jij bent best wel zwaar in het off season, maar dan moet je eigenlijk de vering wat harder zetten zodat je weer terug bent bij af. Maar volgens mij zei je dat je al op een Honda CR en op een KTM 990 hebt gereden, die dingen zijn ook behoorlijk hoog.

Als je handig bent kan je ook 1 voet aan de grond zetten zonder steeds om te vallen. Een legendarische voormalige Parijs Dakar winnaar, Gaston Rahier, was bijna een kop kleiner dan jij. Het kan dus allemaal wel als je handig, sterk en lenig bent (twee van de drie is meestal wel genoeg).

Helaas voor jou worden oude off roads tegenwoordig voor woekerprijzen verkocht. Maar veel modellenkennis heb ik eigenlijk niet, toen die dingen nieuw of vrij vers waren, woonde ik in Afrika. Daar had ik eerst een nieuwe KLR250 en later een gebruikte XR600R. Zal eens zoeken, je hoort er binnenkort nog wel over.

Laat je vooral ook adviseren op allroadmaniacs.nl, daar zitten gasten bij die elk jaar gaan crossen in de Sahara, ze geven vaak goede tips en hebben mij de Husqvarna aangepraat. Je vragen kan je ook stellen in de off road sectie van het moto/forum.nl.

Een echte enduro heeft zeer korte onderhoudsintervallen, die van mij valt al mee met elke 10k kleppen controleren en olie vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Wispelturig hoeft niet slecht te zijn, beetje ontdekken kan geen kwaad in dit korte leven.

Zithoogte is inderdaad vaak erg hoog, al gauw meer dan 90cm. Hoe beter geschikt voor het terrein hoe hoger meestal. Jij bent best wel zwaar in het off season, maar dan moet je eigenlijk de vering wat harder zetten zodat je weer terug bent bij af. Maar volgens mij zei je dat je al op een Honda CR en op een KTM 990 hebt gereden, die dingen zijn ook behoorlijk hoog.

Als je handig bent kan je ook 1 voet aan de grond zetten zonder steeds om te vallen. Een legendarische voormalige Parijs Dakar winnaar, Gaston Rahier, was bijna een kop kleiner dan jij. Het kan dus allemaal wel als je handig, sterk en lenig bent (twee van de drie is meestal wel genoeg).

Helaas voor jou worden oude off roads tegenwoordig voor woekerprijzen verkocht. Maar veel modellenkennis heb ik eigenlijk niet, toen die dingen nieuw of vrij vers waren, woonde ik in Afrika. Daar had ik eerst een nieuwe KLR250 en later een gebruikte XR600R. Zal eens zoeken, je hoort er binnenkort nog wel over.

Laat je vooral ook adviseren op allroadmaniacs.nl, daar zitten gasten bij die elk jaar gaan crossen in de Sahara, ze geven vaak goede tips en hebben mij de Husqvarna aangepraat. Je vragen kan je ook stellen in de off road sectie van het moto/forum.nl.

Een echte enduro heeft zeer korte onderhoudsintervallen, die van mij valt al mee met elke 10k kleppen controleren en olie vervangen.

Bedankt voor je reactie.

Cr reed ik toen ik een jaarjte of 13 was, dat ging inderdaad dmv schuin erop zitten om zo net de grond aan te tikken. Op de smt had ik geen problemen hiermee. Ook op de 950 adventure gereden, de grond kon ik net aantikken, dit leverde wat probleempjes op met een halve draai maken waar ik ook weer na het indraaien achteruit moest om vervolgens de draai af te maken. De africa twin lijkt mij perfect, was hij wat lager geweest.
Hoe doen de supermotards het, zo'n ktm sm of een dorsoduro oid. Zijn ze enigszins (met andere banden) ook geschikt voor een ritje door het bos?
 
Back
Naar boven