MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Ik zou lekker rustig beginnen, dan worden fouten niet zo hard afgestraft.
Je kunt na een jaar altijd nog overstappen. Een nette motor is redelijk waardevast.

• Like
Waarderingen: hk95
Ik zou lekker rustig beginnen, dan worden fouten niet zo hard afgestraft.
Je kunt na een jaar altijd nog overstappen. Een nette motor is redelijk waardevast.

haha je hebt gelijk, mt 07 word ik heel blij van maar ik wil eens wat nieuws want op de mt 07 heb ik les gehad

ga zondag eens kijken bij een leuke fazer, ideaal voor smijtwerk en kilometers maken

vandaag in de lunchpauze langs gemeentehuis gegaan voor spoedaanvraagje, maandag is ie binnen!

je bent de derde die dat zegt, driemaal is .. ?

Gewoon doen, ga je geen spijt van krijgen.
Zo'n naked met 120 pk is een slak.
Mijn eerste bike was er ook een met 150 pk. Eerst een proefritje gemaakt met een lichter model maar dat had echt geen pit.

Gewoon doen, ga je geen spijt van krijgen.
Zo'n naked met 120 pk is een slak.
Mijn eerste bike was er ook een met 150 pk. Eerst een proefritje gemaakt met een lichter model maar dat had echt geen pit.
Ik heb een naked met 135pk en dat zijn er waarschijnlijk eerder 125. Maar het is een raket, op het achterwiel op het gas in 1 en 2. Topvermogen is alleen doorslaggevendop het circuit, op de straat is midrange veel belangrijker.

Staar je niet blind op vermogen, de meeste fun heb ik beleefd op mijn KTM Duke III, een 650cc ééncilinder met 65pk en 150kg, daar wil je als beginner echt niet op rijden. Een MV Agusta F4 1000 of BMW K1300S (beiden iets van 170 pk) gingen heel makkelijk heel snel, maar enerverend vond ik het niet.

Ook een Ducati Hypermotard 1100 (of een Monster met dat blok) gaat als de brandweer met “maar” 90pk.

Laatst bewerkt:
Ik heb een naked met 135pk en dat zijn er waarschijnlijk eerder 125. Maar het is een raket, op het achterwiel op het gas in 1 en 2. Topvermogen is alleen doorslaggevendop het circuit, op de straat is midrange veel belangrijker

onderin had ik op de 600 veel minder vermogen als op de 750

onderin had ik op de 600 veel minder vermogen als op de 750
Ja, nee, dat weet ik wel en dat is ook zo, Ik bedoelde een naked met grote cylinderinhoud en beperkt topvermogen zoals een Tuono Twin of een Speed Triple. Die hebben een kortere gearing dan een pk pakhuis met 200pk en minstens hetzelfde vermogen onderin het toerengebied. Daardoor en door het hogere en bredere stuur zijn die motoren met relatief laag topvermogen vaak veel sneller in de praktijk. Zelfs de nieuwe Kawa Ninja 600 met 125pk, die ik ook wilde kopen (maar toen een Husqvarna enduro gekocht omdat die Kawa motorisch teveel op mijn 600cc Triumph leek), is op straat in dezelfde versnelling rapper dan de Ninja 1000 met 200pk, omdat de 1000 een veel langere eindoverbrenging heeft.

Ja, nee, dat weet ik wel en dat is ook zo, Ik bedoelde een naked met grote cylinderinhoud en beperkt topvermogen zoals een Tuono Twin of een Speed Triple. Die hebben een kortere gearing dan een pk pakhuis met 200pk en minstens hetzelfde vermogen onderin het toerengebied. Daardoor en door het hogere en bredere stuur zijn die motoren met relatief laag topvermogen vaak veel sneller in de praktijk. Zelfs de nieuwe Kawa Ninja 600 met 125pk, die ik ook wilde kopen (maar toen een Husqvarna enduro gekocht omdat die Kawa motorisch teveel op mijn 600cc Triumph leek), is op straat in dezelfde versnelling rapper dan de Ninja 1000 met 200pk, omdat de 1000 een veel langere eindoverbrenging heeft.

Klopt, maar het voelt toch anders aan wanneer je het gas opentrekt vind ik.
Ik had ook moeite om jongens bij te houden met een pak minder vermogen maar die minder moeite hadden in de bochten, al helemaal met wat drempels op de weg. Op de snelweg of rechte stukjes is dat natuurlijk een ander verhaal. 1x gas geven en je ziet ze niet meer.

Mijn gsxr is trouwens gisteren verkocht :(

Klopt, maar het voelt toch anders aan wanneer je het gas opentrekt vind ik.
Ik had ook moeite om jongens bij te houden met een pak minder vermogen maar die minder moeite hadden in de bochten, al helemaal met wat drempels op de weg. Op de snelweg of rechte stukjes is dat natuurlijk een ander verhaal. 1x gas geven en je ziet ze niet meer.

Mijn gsxr is trouwens gisteren verkocht :(
Je hebt uitgelegd waarom je die Suzuki weg wil, daar heb ik veel respect voor. Ondertussen ondervind ik ook aan den lijve wat een "snelheidsbegrenzer" is...

Volgende maand koopt hij er een Hayabusa voor terug. :D

Terug
Naar boven