XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Speed gewassen en voor het eerst in 3 jaar (3x pekelwinter) gepoetst.

Kleine inspectie leerde dat er een scheurtje in de voorband zit (schijnt een typisch probleem te zijn van deze Bridgestones s22). Denk dat ik weer voor een setje Pirelli Supercorsa ga. Nog steeds geen meetbaar olieverbruik; ketting nog Ok na 28.000 km, maar vooral het voortandwiel flink sleets; kettinggeleider lijkt nog goed.

Bijlagen

• IMG20220411164508.jpg
    IMG20220411164508.jpg
    305 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:

1e keer pak aan dit jaar. 1e x weer kd dus.
2 verschillende banden en een lekke voorvorkkeerring dus het is allemaal niet optimaal snel nu.

Lukt me wel steeds beter om hem de exit uit te laten driften, zoals je ziet pompt ie al aardig de bocht uit .

Heb nog een ander filmpje van ingang hairpin. Upload ik straks wel.

En een powerwheelie de exit uit. Ook leuk

Hoe zet je die drift gecontroleerd in?

Gas erop!
Haha
Rustig opbouwend de bocht uit en ja, moeilijk uit te leggen, het is een gevoel wat je hebt met de motor en de bocht. 1 lange drift lukt me ook niet niet echt maar gaat steeds beter en vloeiender.
Bij een bepaalde hellingshoek draai je ruwer het gas open maar nog steeds niet in 1 keer.

Is vooral een feeling. En niet nadenken. De motor kan meer als jij . Jij bent vaak de begrenzing.
Blijf soepel en ontspannen en losjes.
Dat achterwiel komt wel weer terug in lijn maar als je dan in 1 keer wel je gas eraf gooit krijg je een zwieper en onbalans.

4e keer was het strakst. Wel jammer van dat gehannes met de standaard aan het eind 😁

X meerijden zegt meer als 1000 woorden.

Ik heb het ook van @Schwarzeneggertje geleerd in levende lijve na een kd curusdagje in de bollenstreek
Met nadruk op `levende`, je had dat vreselijke ongeluk gehad terwijl mijn broer hard was gevallen toen ik klittenband en sliders op zijn overall plakte en hem meenam naar de N206 in de Bollenstreek...

Je " leeft" maar 1 keer😅

Ik doe alleen dit soort dingetjes, op verlaten stukken . Denk nu wel na

1e keer pak aan dit jaar. 1e x weer kd dus.
2 verschillende banden en een lekke voorvorkkeerring dus het is allemaal niet optimaal snel nu.

Lukt me wel steeds beter om hem de exit uit te laten driften, zoals je ziet pompt ie al aardig de bocht uit .

Heb nog een ander filmpje van ingang hairpin. Upload ik straks wel.
"Driftend langs de stoeprand"

Mijn Speed Four had onderbemeten uitgaande demping voor zo'n stevige jongen als ik en pompte ook als een gek. Ging achter jou in Brabant een keer bijna onderuit daardoor. Misschien bij jou ook wat meer uitgaande demping instellen.

Gas erop!
Haha
Rustig opbouwend de bocht uit en ja, moeilijk uit te leggen, het is een gevoel wat je hebt met de motor en de bocht. 1 lange drift lukt me ook niet niet echt maar gaat steeds beter en vloeiender.
Bij een bepaalde hellingshoek draai je ruwer het gas open maar nog steeds niet in 1 keer.

Is vooral een feeling. En niet nadenken. De motor kan meer als jij . Jij bent vaak de begrenzing.
Blijf soepel en ontspannen en losjes.
Dat achterwiel komt wel weer terug in lijn maar als je dan in 1 keer wel je gas eraf gooit krijg je een zwieper en onbalans.
Als de banden straks wat meer grip hebben moet je rekening houden met highsiders.

Sorry als ik me er teveel mee bemoei. Wel toepasselijk, die raceblokjes aan de muur. En mooi pak!

Laatst bewerkt:
"Driftend langs de stoeprand"

Mijn Speed Four had onderbemeten uitgaande demping voor zo'n stevige jongen als ik en pompte ook als een gek. Ging achter jou in Brabant een keer bijna onderuit daardoor. Misschien bij jou ook wat meer uitgaande demping instellen.

Ja vering is nog 1997 waardig. Op die zwarte heb ik dat veel minder pomperig en meer vloeiend .
Nogmaals ook een bandendingetje @ the moment.

Terug
Naar boven