XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja de 890 als volgende is natuurlijk een optie, qua gewicht gaat hij wel ruim over de 200kg heen hoor (rijklaar). Moet zeggen door die rare tank dat het zwaartepunt wel laag ligt en hij niet zwaar aanvoelt tijdens het rijden. Daarnaast loopt dat 890 blok echt wel soepel, standaard 105pk en 100nm, met een rottweiler airbox en andere uitlaat/decat pijpje schijnt hij rond de 120pk uit te komen. Heb ook het techpack erbij genomen maar dat is wel oplichterij, ALLES is voorbereid. Cruise control bediening zit erop, quickshifter enz. enkel moet het nog geactiveerd worden, voor de som van 850 euro. Heb het toch maar gedaan want het zijn wel opties die naar mijn mening gebruikt gaan worden.
De 890 zou ik kopen als sportiever alternatief voor mijn huidige Guzzi V85tt, voor toeren met 2 personen.
 
Ik ben van plan ergens in 2023 mijn eerste motor te kopen, hebben jullie suggesties

Ik denk zelf aan een naked, mag ook semi sport of semi tour. Ik wil een beetje sportief rijden maar ook woonwerk en soms wat langere afstanden. Hoeft niet het circuit op of off road.

Wensen:

- A rijbewijs, wil wel 600 of groter.
- Liefst geen blok met alleen maar top end, wil mijn rijbewijs houden.
- Injected.
- ABS is een plus, maar geen must.
- Liever niet extreem lastig in onderhoud.
- Maximaal 20 jaar oud.

Budget 3000-4000.
 
Ik ben van plan ergens in 2023 mijn eerste motor te kopen, hebben jullie suggesties

Ik denk zelf aan een naked, mag ook semi sport of semi tour. Ik wil een beetje sportief rijden maar ook woonwerk en soms wat langere afstanden. Hoeft niet het circuit op of off road.

Wensen:

- A rijbewijs, wil wel 600 of groter.
- Liefst geen blok met alleen maar top end, wil mijn rijbewijs houden.
- Injected.
- ABS is een plus, maar geen must.
- Liever niet extreem lastig in onderhoud.
- Maximaal 20 jaar oud.

Budget 3000-4000.
Het zal kwa buget lastig worden, maar een Aprilia Shiver 750 is wel leuk.

Anders een Suzuki SV650 of een Kawasaki ER6N.
 
Sorry Schwarzeneggertje, deze tamme kale dikke mannen motor is het geworden, ben er nog eigenaar van geweest in mijn jongere jaren.

Voor 100e wel een koopje

479F0F3D-827D-4E9B-8753-B60B1811BC04.jpeg
 
Ik ben van plan ergens in 2023 mijn eerste motor te kopen, hebben jullie suggesties

Ik denk zelf aan een naked, mag ook semi sport of semi tour. Ik wil een beetje sportief rijden maar ook woonwerk en soms wat langere afstanden. Hoeft niet het circuit op of off road.

Wensen:

- A rijbewijs, wil wel 600 of groter.
- Liefst geen blok met alleen maar top end, wil mijn rijbewijs houden.
- Injected.
- ABS is een plus, maar geen must.
- Liever niet extreem lastig in onderhoud.
- Maximaal 20 jaar oud.

Budget 3000-4000.
Honda Vtr1000 . Bergen koppel. Super rijdend. 1000vtwin dus leuk koppelspeelgoed. Kost geen drol , ook kwa onderhoud
 

Mijn oude firestorm met devil carbon pijpen
 
Het zal kwa buget lastig worden, maar een Aprilia Shiver 750 is wel leuk.

Anders een Suzuki SV650 of een Kawasaki ER6N.

Valt me wel tegen wat een relatief 'goedkope' motor nog kost na 15 jaar.
Honda Vtr1000 . Bergen koppel. Super rijdend. 1000vtwin dus leuk koppelspeelgoed. Kost geen drol , ook kwa onderhoud

Serieus goede suggestie dit, kende ik helemaal nog niet ook! Prijs valt me mee.
Dikke V-twin lijkt me heel vet rijden ook, ik heb een Honda Hornet 600 gereden maar vond het koppel erg tegenvallen TOV de twins die ik gereden heb(Sv650, Z650, Mt07.)
 
Valt me wel tegen wat een relatief 'goedkope' motor nog kost na 15 jaar.

Serieus goede suggestie dit, kende ik helemaal nog niet ook! Prijs valt me mee.
Oer betrouwbaar ook!

Weinig zwakke plekken. Enkel nokkenaskettingspanner kan soms kloten.
Maar een setje Ape spanners erin(90€) en monteren(klein werkje)en je hebt een motor die tot 100.000km zonder problemen.
 
Suzuki gsxr zijn over het algemeen ook wel leuke begin motoren prijs valt ook binnen je budget
 
Suzuki gsxr zijn over het algemeen ook wel leuke begin motoren prijs valt ook binnen je budget

GSXR is wel echt een supersport, dat is net wat ik liever niet wil.
 
GSXR is wel echt een supersport, dat is net wat ik liever niet wil.
Denk dat een firestorm dicht bij je wensen komt.
Onderin veel koppel , sportief(let op hij gooit je zo achterover ) veel onderdelen te krijgen(ook aftermarket) mooi design. Hemels geluid en een allemansvriend.
Maargoed ik ben niet objectief als Honda-religieus persoon😝

Maar met stip 1 van mn leukste bike tot nu toe en denk er soms over eentje erbij te nemen.
Maar tis nu even een "gekke professor" status hier.
20221104_230836.jpg
 
Ik ben van plan ergens in 2023 mijn eerste motor te kopen, hebben jullie suggesties

Ik denk zelf aan een naked, mag ook semi sport of semi tour. Ik wil een beetje sportief rijden maar ook woonwerk en soms wat langere afstanden. Hoeft niet het circuit op of off road.

Wensen:

- A rijbewijs, wil wel 600 of groter.
- Liefst geen blok met alleen maar top end, wil mijn rijbewijs houden.
- Injected.
- ABS is een plus, maar geen must.
- Liever niet extreem lastig in onderhoud.
- Maximaal 20 jaar oud.

Budget 3000-4000.
Verzin er nog wel een paar, deze denk ik meteen aan:

Triumph Speed Triple
Kawa Z800
Yamaha fazer 600
 
Mijn vorige was een 600cc Speed Four van Triumph en daar heb ik bijna 10 jaar mee gereden.
Wat voor vermogen had die? Meer dan 45kw vermoed ik, wel een mooiere dan de diversion
 
Back
Naar boven