XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Een Ducati ST3 of 4 of een Honda VFR800 zijn ook leuk.
 
Of een Suzuki TL1000(niet de R, de widowmaker☠) maar vind ze niet zo goed in mekaar zitten als de Honda's🐷
 
Tl1000
aeeea33e16c383f7f5fcd91fbfd7982a.jpg
download (7).jpeg
 
Honda cbr fireblade 900rr
€ 2.399,00

Fuck buitenlandse kleurstelling😍Zou hem zo ophalen
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Fazer 1000 als eerste motor, too much?
 
Fazer 1000 als eerste motor, too much?
Ligt aan de leeftijd, ervaring met scooters?, hoelang rijd je auto? Andere motorvoertuigen?

Mijn eerste was een Fazer 600, op m'n 20ste. Maar na een paar weken wilde ik al zwaarder. Verstandig is rustig beginnen, maar op een 600'er kan je jezelf ook kapot rijden.
 
27, rijbewijs vorig jaar gehaald.
En wanneer je autorijbewijs?

Opzich kan het prima hoor, ligt eraan hoe je jezelf in kan houden. Als je daar geen moeite mee hebt zie ik geen verschil tussen een 600 of 1000.

Het belangrijkste, in mijn optiek, is complete bewustheid van je omgeving. Het verkeer, het wegdek, etc. Zodat je constant aan het anticiperen bent op de omgeving. Daarbij is voertuig controle ook zeer belangrijk, bijv. weten wat je remweg is.

Ervaring is alles. Of je nou begint op een 600 of 1000, in het begin gewoon niet al te gekke domme dingen doen.

Sowieso eerst vertrouwt raken met je nieuwe stalen ros.
 
Laatst bewerkt:
En wanneer je autorijbewijs?

Opzich kan het prima hoor, ligt eraan hoe je jezelf in kan houden. Als je daar geen moeite mee hebt zie ik geen verschil tussen een 600 of 1000.

Het belangrijkste, in mijn optiek, is complete bewustheid van je omgeving. Het verkeer, het wegdek, etc. Zodat je constant aan het anticiperen bent op de omgeving. Daarbij is voertuig controle ook zeer belangrijk, bijv. weten wat je remweg is.

Ervaring is alles. Of je nou begint op een 600 of 1000, in het begin gewoon niet al te gekke domme dingen doen.

Sowieso eerst vertrouwt raken met je nieuwe stalen ros.

Deze maand 5 jaar auto, kleine 60dkm gereden denk ik, plus 12k scooter.

Ik denk dat ik me wel in kan houden? Maarja met een 600 kan je natuurlijk ook prima achtelijke snelheden behalen, geen 1000 voor nodig.

Bewustheid van verkeer en omgeving zit best oke. Ik heb recentelijk voor mijn werk een gevorderde rijopleiding gehad en dat ging best goed en kreeg ook te horen dat ik het beter oppakte dan de meeste.


Maarja ik hou ook wel van gas geven, doe ik met mijn auto soms al en die heeft net zo veel vermogen als die Fazer1000 :roflol:
 
Met een 1000 zou je nog wel eens wat rustiger kunnen rijden dan een 600 in de praktijk omdat die wat meer vermogen onderin heeft.
 
Ik denk dat ik me wel in kan houden? Maarja met een 600 kan je natuurlijk ook prima achtelijke snelheden behalen, geen 1000 voor nodig.
Jup. 220 of 300, beiden ben je fucked.

Misschien is het wel veiliger om zwaar te leren. Als je 5 jaar 600 rijdt en dan opeens 1000 gaat rijden, of van 600 4 cilinder naar 1000 3 cilinder gaat, moet je flink aanpassen aan de koppel en het toerengebied waarin je rijdt.


We houden allemaal van gas geven, maar neem geen domme risico's. Kheb mijn remweg nog wel eens onderschat toen ik net begon met rijden...
 
Fazer 1000 als eerste motor, too much?
Kan wel, maar begin rustig en probeer langzaam te wennen aan het vermogen en de snelheden die mogelijk zijn. Bij rijlessen leer je eigenlijk niks, denk niet dat je meteen alle situaties beheerst.

Zelf ben ik in het begin een bepaalde serie bochten bij mij in de buurt steeds sneller gaan nemen en ook op verschillende manieren. Daardoor kon ik later ook onbekende bochten goed inschatten.
 
Vandaag paar uurtjes met een Yamaha mt07, heel leuke Moto
Lekked koud wel een paar uur lang vandaag.

Ik vond de MT07 heel leuk, alleen de gasreactie als je van gas los weer op het gas gaat is echt ruk vanwege het hoge koppel en ik denk cutoff van injectie.
 
Lekked koud wel een paar uur lang vandaag.

Ik vond de MT07 heel leuk, alleen de gasreactie als je van gas los weer op het gas gaat is echt ruk vanwege het hoge koppel en ik denk cutoff van injectie.
Beter dan m’n diversion :p
 
Lekked koud wel een paar uur lang vandaag.

Ik vond de MT07 heel leuk, alleen de gasreactie als je van gas los weer op het gas gaat is echt ruk vanwege het hoge koppel en ik denk cutoff van injectie.
Ik heb op de T7 proefgereden, maar daar niets van gemerkt?
 
Back
Naar boven