Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

75kW, trok net zo snel naar 200 (ofzo) als de VTR1000 van Mike.
75kw is al wel Nice, heb vroeger bij motorshoplimburg de motors gepoetst, was toen Triumph en ducati dealer, zaten echt dikke tussen. Maar mijn droom toen bleef toch de Ducati :)
 
Als een VTR niet te sportief voor je is zou ik die serieus overwegen.
Hij staat oprecht op de shortlist. Een flinke twin lijkt me best wel leuk en ik vind het ook een mooie motor. Plus het feit dat je voor 2.5 ook best een mooie lijkt te hebben.
 
75kw is al wel Nice, heb vroeger bij motorshoplimburg de motors gepoetst, was toen Triumph en ducati dealer, zaten echt dikke tussen. Maar mijn droom toen bleef toch de Ducati :)
Ducati´s zijn tegenwoordig ook betrouwbaar.
 
Wat voor vermogen had die? Meer dan 45kw vermoed ik, wel een mooiere dan de diversion
1667692509163.png

De gele was van mij.
 
Hij staat oprecht op de shortlist. Een flinke twin lijkt me best wel leuk en ik vind het ook een mooie motor. Plus het feit dat je voor 2.5 ook best een mooie lijkt te hebben.
Klopt. Veel aftermarket te koop, veel 2e hands onderdelen te koop. Makkelijke techniek. Echt een beul van een motor, Trekt em vanaf zowat stationair rollend zo achterover in zn 1 en 2, vooral de eerste 4 versnellingen zijn echt hemels. Top max 240 maar deze bike rijdt je het liefst op de binnedoor wegen(zit niet veel top end in) Lijkt net of je op een oude superbike zit met die sound, was oprecht elke rit een dikke smile. Zitpositie sportief maar niet hypersportief, comfortabel zadel. Loopt altijd. Wel carburateurs maar met automatische choke en carbverwarming dus net zo betrouwbaar als inject! Startte met -5 en +30 altijd even goed!

Pak er 1 van na 2001,die hebben grotere tank en nog wat kleine upgrades💪 mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
 
Klopt. Veel aftermarket te koop, veel 2e hands onderdelen te koop. Makkelijke techniek. Echt een beul van een motor, Trekt em vanaf zowat stationair rollend zo achterover in zn 1 en 2, vooral de eerste 4 versnellingen zijn echt hemels. Top max 240 maar deze bike rijdt je het liefst op de binnedoor wegen(zit niet veel top end in) Lijkt net of je op een oude superbike zit met die sound, was oprecht elke rit een dikke smile. Zitpositie sportief maar niet hypersportief, comfortabel zadel. Loopt altijd. Wel carburateurs maar met automatische choke en carbverwarming dus net zo betrouwbaar als inject! Startte met -5 en +30 altijd even goed!

Pak er 1 van na 2001,die hebben grotere tank en nog wat kleine upgrades💪 mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Heb je het eigenlijk over de 1000F, of de SP1?

Edit:
Ik heb je filmpjes even bekeken, de 1000F dus.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het eigenlijk over de 1000F, of de SP1?

Edit:
Ik heb je filmpjes even bekeken, de 1000F dus.
Ja de F.
Sp1 is alles wat Fallingout niet zoekt denk ik. Hypersportief met bottom-end EN een dikke top-end power.
Veel te duur ook a 7000€ en de onderdelen zijn ook duur.
Langer als 45 min wil je niet zitten op het schuimplakje en spartaanse harde ophanging☠.
SP is al wat langer een verzamelaarsobject op de markt.
Zag er laatst 1 in de regen rondrijden, ja dan kan ik ze wel (figuurlijk) schieten eerlijk gezegd😅
 
Ja de F.
Sp1 is alles wat Fallingout niet zoekt denk ik. Hypersportief met bottom-end EN een dikke top-end power.
Veel te duur ook a 7000€ en de onderdelen zijn ook duur.
Langer als 45 min wil je niet zitten op het schuimplakje en spartaanse harde ophanging☠.
SP is al wat langer een verzamelaarsobject op de markt.
Zag er laatst 1 in de regen rondrijden, ja dan kan ik ze wel (figuurlijk) schieten eerlijk gezegd😅


Dit inderdaad, het wordt ook een eerste motor, dus ik wil ook niet too much kwa kosten en vermogen.

Ik kan hem helaas ook niet binnen zetten (behalve winterstalling ofcourse)
 
Ik schrik (ksrik in newspeak) van de prijzen van tweedehands. Zit ook teveel in Duitse bladen te lezen waar geen BVB van toepassing is. Aan de andere kant vond ik het weer bijna normaal dat ik na 3 jaar minder dan 3000 euro afschrijving had op mijn Husqvarna 701 en de winkel deze voor 1000 euro onder de nieuwprijs heeft verkocht. Horrorscenario voor starters.

Triumph Street Triple
Kawa Versys 650
Yamaha Diversion 900
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ben van plan ergens in 2023 mijn eerste motor te kopen, hebben jullie suggesties

Ik denk zelf aan een naked, mag ook semi sport of semi tour. Ik wil een beetje sportief rijden maar ook woonwerk en soms wat langere afstanden. Hoeft niet het circuit op of off road.

Wensen:

- A rijbewijs, wil wel 600 of groter.
- Liefst geen blok met alleen maar top end, wil mijn rijbewijs houden.
- Injected.
- ABS is een plus, maar geen must.
- Liever niet extreem lastig in onderhoud.
- Maximaal 20 jaar oud.

Budget 3000-4000.
Ik heb zelf een sporttour, Kawasaki Versys 650. Had een beetje dezelfde eisen als jij, alleen iets meer budget en het is dus geen naked. Wel ideaal als eerste motor en voor woon-werk comfortabel met toch een sportieve uitstraling.
 
Ik heb zelf een sporttour, Kawasaki Versys 650. Had een beetje dezelfde eisen als jij, alleen iets meer budget en het is dus geen naked. Wel ideaal als eerste motor en voor woon-werk comfortabel met toch een sportieve uitstraling.
Wat te duur inderdaad, ik zou dan bij de ER6N uitkomen of een oudere Versys. Maar ik wil ook net wat sportiever eigenlijk. En ik heb zelf les gehad op de z650 en vond die 650 stiekem wat aan de luie kant.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik heb zelf een sporttour, Kawasaki Versys 650. Had een beetje dezelfde eisen als jij, alleen iets meer budget en het is dus geen naked. Wel ideaal als eerste motor en voor woon-werk comfortabel met toch een sportieve uitstraling.
Dacht dat je een 1000 had. Ik kom ook steeds in de verleiding om een Versys 650 te kopen maar ik heb steeds teveel geld (relatief gesproken dan, motoren staan helemaal bovenaan mijn prioriteitenlijst) en koop dan iets wat duurder maar waarschijnlijk niet beter is. Heb ook nog met een Versys 1000 proefgereden, maar die vond ik te groot en te log.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Wat te duur inderdaad, ik zou dan bij de ER6N uitkomen of een oudere Versys. Maar ik wil ook net wat sportiever eigenlijk. En ik heb zelf les gehad op de z650 en vond die 650 stiekem wat aan de luie kant.
Zelf rijd ik op een Versys 650 harder op bochtige achteraf weggetjes dan op mijn Speed 1050. Je moet inderdaad wel de hoge toeren opzoeken om hard vooruit te komen op de rechte einden.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Als je die Honda VTR mooi vind zou je ook naar een Aprila SL1000 en een Suzuki SV1000 kunnen kijken, de Suzuki vind ik het mooist.
 
Back
Naar boven