XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Wanneer ik naar rechts de bocht door rijdt hoor en voel ik soms een schrapend geluid. Een beetje wat je hebt wanneer je gaat fietsen en je vergeet je standaard in te klappen. Nu klapt de standaard van mijn motor gewoon altijd goed volledig in. Het is alleen naar rechts, dus dan zou het de middenbok moeten zijn, maar het lijkt er niet op dat m'n standaard niet goed is ingeklapt. Ik heb het vaak wanneer ik de oprit naar de snelweg neem en de rest van de rit niet meer. Ik ga helemaal niet heel schuin/hangend de bocht door, dus het zijn onmogelijk m'n pedalen.

Ik kan niets ontdekken wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee?
Gebruik ook je ogen eens bij je onderzoek...

Wanneer ik naar rechts de bocht door rijdt hoor en voel ik soms een schrapend geluid. Een beetje wat je hebt wanneer je gaat fietsen en je vergeet je standaard in te klappen. Nu klapt de standaard van mijn motor gewoon altijd goed volledig in. Het is alleen naar rechts, dus dan zou het de middenbok moeten zijn, maar het lijkt er niet op dat m'n standaard niet goed is ingeklapt. Ik heb het vaak wanneer ik de oprit naar de snelweg neem en de rest van de rit niet meer. Ik ga helemaal niet heel schuin/hangend de bocht door, dus het zijn onmogelijk m'n pedalen.

Denk dat je olie in de linkerkant blijft hangen

• Like
Waarderingen: BB_
Ik vind de T7 echt vet voor een ADV, niet zo log en breed als de grotere super ADV's die je ziet rijden.

Wat heb je hiervoor gereden en hoe bevalt deze?
Heb hiervoor een husqvarna 701 gehad enduro, die reed ook prima, maar deze t7 is echt een pareltje wel groter en zwaarder maar heb vandaag 300 km tet gereden hier in het noorden en het is echt magisch wat die motor kan en doet het voelt alsof je gereden wordt 🤣 je hoeft hem alleen rechtop te houden zo soepel en gemakkelijk, het is een echte allrounder dat is het gene wat mij over de streep trok, aangezien je hier in nl toch een hoop snelweg etc heb is dit voor mij de beste keuze ooit qua motor 💪🏼

Alleen linker bochten nemen

Heb hiervoor een husqvarna 701 gehad enduro, die reed ook prima, maar deze t7 is echt een pareltje wel groter en zwaarder maar heb vandaag 300 km tet gereden hier in het noorden en het is echt magisch wat die motor kan en doet het voelt alsof je gereden wordt 🤣 je hoeft hem alleen rechtop te houden zo soepel en gemakkelijk, het is een echte allrounder dat is het gene wat mij over de streep trok, aangezien je hier in nl toch een hoop snelweg etc heb is dit voor mij de beste keuze ooit qua motor 💪🏼
Ik vond de 701 al veel te zwaar en log voor off road rijden.

Kijk of er iets contact met het asfalt heeft gehad aan de hand van slijpsporen. Versys 650 heeft redelijke grondspeling, maar het scharnier van de middenbok moet je wel af en toe smeren om dat zo te houden.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Meest logische zou inderdaad zijn dat de bok of standaard niet helemaal lekker teruggaat naar de goede plek.

Verder kan er eigenlijk niet zo veel schrapen volgens mij.

Ik vond de 701 al veel te zwaar en log voor off road rijden.
Ligt er aan wat je offroad noemt hè 🤣 berg paadjes steil omhoog zie ik mezelf niet doen met de t7 en de 701 ook niet, maar over het algemeen is de tet ook goed te doen op de wat grotere machines, ligt aan je eigen kunde ook maar dat terzijde,

Ligt er aan wat je offroad noemt hè 🤣 berg paadjes steil omhoog zie ik mezelf niet doen met de t7 en de 701 ook niet, maar over het algemeen is de tet ook goed te doen op de wat grotere machines, ligt aan je eigen kunde ook maar dat terzijde,
Zelf nog nooit de TET gedaan helaas. Wel veel terreingereden in Zambia en Malawi, op een XR600R en een KLR250. Met die motoren viel ik wel erg veel, net als met een beetje avontuurlijk mountainbiken. Op mijn Guzzi V85 ga ik helemaal niet het terrein in, vind ik totaal ongeschikt.

Laatst bewerkt:
@Fallingout, schaar jij vallen met een motor ook onder eenzijdige ongevallen?

46795913_911533396816579_4951961444079068715_n-jpg.jpg

Bijlagen

• 346795913_911533396816579_4951961444079068715_n.jpg
    346795913_911533396816579_4951961444079068715_n.jpg
    178,5 KB · Weergaven: 45
6 weken niet rijden, sprintrace 2e startplek ,5e eindigen en de gewone race meedoen om het podium. En iedereen maar janken over hoe slecht de honda is.
Petje af Marc, jammer dat je het niet af kon maken❤️

Ff uitpuffen tijdens een kroegentochtje langs de kleine dorpjes in de Schermer, Purmer en Beemster.
IMG-20230520-WA0010.jpg

Bijlagen

• IMG-20230520-WA0009.jpg
    IMG-20230520-WA0009.jpg
    161,4 KB · Weergaven: 37
  • IMG-20230520-WA0019.jpg
    IMG-20230520-WA0019.jpg
    131,1 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20230520-WA0017.jpg
    IMG-20230520-WA0017.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20230520-WA0015.jpg
    IMG-20230520-WA0015.jpg
    165,9 KB · Weergaven: 38
De route is gepland, totaal doen we er 12 dagen over. In het echt wel nog wat meer kleine stukjes omrijden maar je kan niet eindeloos stops toevoegen op maps. Dit is wel in grote lijnen de route.

Wildkamperen en hotels, beetje 50/50.

Zin in!
20230522_142329.jpg

Straks een DJI mini 3 kopen, gaat waarschijnlijk ook mee.

Voor bagage een tanktas, 2 grote zijtassen zijn ook binnen en die passen (netaan) dan een bagagerol van 50 liter en alle andere 'shit' zoals tent en slaapzak gaan met spanbanden vastgemaakt worden.
IMG-20230517-WA0009.jpeg
IMG-20230517-WA0005.jpeg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven