MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Ik wou het eerst niet zeggen, maar jij hebt onlangs trots gemeld dat je van een dijk af bent gereden. Of was dat juist een slimme actie.
Het verschil is dat ik op een lege dijk besloot het gas open te trekken en talent te kort kwam, in plaats van bewust de hele route mijn rijvaardigheid aanzienlijk te beinvloeden.

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat drank geen invloed heeft gehad, kan jij dat straks ook, of moet je je gaan afvragen of je dat ongeluk nooit gehad had als je nuchter was?

Als je onder invloed bent kan je niet meer kiezen waar je risico neemt, het is altijd risico.

Het verschil is dat ik op een lege dijk besloot het gas open te trekken en talent te kort kwam, in plaats van bewust de hele route mijn rijvaardigheid aanzienlijk te beinvloeden.

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat drank geen invloed heeft gehad, kan jij dat straks ook, of moet je je gaan afvragen of je dat ongeluk nooit gehad had als je nuchter was?

Als je onder invloed bent kan je niet meer kiezen waar je risico neemt, het is altijd risico.
Maar jij maakt wel meteen een ongeluk (waar je behoorlijk trots op bent) en ik niet in 45 jaar motorrijden.

Maar jij maakt wel meteen een ongeluk (waar je behoorlijk trots op bent) en ik niet in 45 jaar motorrijden.
Meer geluk dan wijsheid als je met drank op achter het stuur gaat zitten, maar dat weet je zelf ook.

Je kan wel doorgaan over mijn 'ongeluk' en dat was natuurlijk ook wel te verwachten, alleen die twee zijn niet te vergelijken.

Drank en verkeer is gewoon een combi die je ten alle tijde moet vermijden, de cijfers liegen er niet om.

Meer geluk dan wijsheid als je met drank op achter het stuur gaat zitten, maar dat weet je zelf ook.

Je kan wel doorgaan over mijn 'ongeluk' en dat was natuurlijk ook wel te verwachten, alleen die twee zijn niet te vergelijken.

Drank en verkeer is gewoon een combi die je ten alle tijde moet vermijden, de cijfers liegen er niet om.
Inderdaad, ik rij meer dan een miljoen kilometer zonder brokken, bijna 1000x zoveel als jij.

Inderdaad, ik rij meer dan een miljoen kilometer zonder brokken, bijna 1000x zoveel als jij.

Ik denk dat je behoorlijk onderschat hoeveel KM ik maak en gemaakt heb, zowel op 2 als 4 wielen, maar prima :roflol:

De logica van: 'Ik rij met drank op maar heb geen ongeluk gemaakt en jij rijdt zonder drank op met 10kmh van een dijk af dus drank heeft geen effect op mij' is ook wel echt peak boomer.

Uit onderzoek blijkt dat bij GERICHTE controles 1.4% onder invloed rijdt. Het werkelijke percentage zal nog een stuk lager liggen.
Bij dodelijk verkeersongevallen is in 14-23% van de gevallen alcohol de grootste factor.

Dus zelfs als je alles conservatief pakt maakt drank je 900% gevaarlijker als verkeersdeelnemer. Als je meer realistisch kijkt zal het richting de 2000% gaan.

Maar het meest zorgelijke is vooral de mindset dat 'ik rij beter met drank op net als darters'. Het dus volledig niet begrijpen van de effecten van alcohol op jou als bestuurder.

Lekker boeiend hoeveel je rijdt. Alcohol en verkeer gaan gewoon niet samen, zeker niet op de motor.

En als het negatieve effect van `geen talent` nou eens groter is dan dat van ´met drank op`?

IMG-20230419-WA0027.jpg

Vliegbasis Eindhoven

Kwam net invoegen op de autosnelweg, twee rijstroken. Links reed een groep motorrijders uit Schotland. Ik wisselde van rijstrook naar links, maar bleek dus dat de groep nog veel groter was (en er op meerdere plekken gaten waren gevallen). Gebaarde die motorrijders dat ik op de rechterbaan moest rijden, aangezien ik nu dus middenin de groep reed. Op de rechterbaan reed men letterlijk 80-85 en veel vrachtverkeer. Is het normaal dat je als motorrijder moet wacht tot die hele kudde voorbij is en er dan achter gaat? Waarschijnlijk wel, maar het reed echt niet door en om nou rechts achter vrachtverkeer te zitten is kut. Gelukkig moest ik toen toch tanken. Na het tanken was er 2 km verder oponthoud en stonden de matrixborden op 50. Bleek te komen doordat die hele club motorrijders op de vluchtstrook stond :roflol:.

Kwam net invoegen op de autosnelweg, twee rijstroken. Links reed een groep motorrijders uit Schotland. Ik wisselde van rijstrook naar links, maar bleek dus dat de groep nog veel groter was (en er op meerdere plekken gaten waren gevallen). Gebaarde die motorrijders dat ik op de rechterbaan moest rijden, aangezien ik nu dus middenin de groep reed. Op de rechterbaan reed men letterlijk 80-85 en veel vrachtverkeer. Is het normaal dat je als motorrijder moet wacht tot die hele kudde voorbij is en er dan achter gaat? Waarschijnlijk wel, maar het reed echt niet door en om nou rechts achter vrachtverkeer te zitten is kut. Gelukkig moest ik toen toch tanken. Na het tanken was er 2 km verder oponthoud en stonden de matrixborden op 50. Bleek te komen doordat die hele club motorrijders op de vluchtstrook stond :roflol:.
In Schotland rijden ze ook hardnekkig links.

Wanneer ik naar rechts de bocht door rijdt hoor en voel ik soms een schrapend geluid. Een beetje wat je hebt wanneer je gaat fietsen en je vergeet je standaard in te klappen. Nu klapt de standaard van mijn motor gewoon altijd goed volledig in. Het is alleen naar rechts, dus dan zou het de middenbok moeten zijn, maar het lijkt er niet op dat m'n standaard niet goed is ingeklapt. Ik heb het vaak wanneer ik de oprit naar de snelweg neem en de rest van de rit niet meer. Ik ga helemaal niet heel schuin/hangend de bocht door, dus het zijn onmogelijk m'n pedalen.

Ik kan niets ontdekken wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee?

Terug
Naar boven