XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

:D

Heb je de o-rong van de nieuw ingesmeerd met een drupje olie en handvast gemonteerd?
Ja nu wel :roflol: ik gok de vorige niet. Maar er was ook helemaal geen washer gebruikt voor se carterplug, dat was ook gek.

Maar ik denk sowieso dat dit filter en deze olie echt van 2018 ofzo waren en dat het filter daardoor zo lastig los kwam.

Ik heb er twee, een met een fietsketting en een met een metalen band.

Of correctie ik had er twee, dit filter zat namelijk zo vast dat die met de metalen band nooit genoeg grip kon krijgen en die met de fietsketting de ketting brak..
Pak die met stoffen band. Heeft meer grip op het filter/klemt beter.
Als je pech heb trek je een keer het schroefdraad kapot van je blok op deze manier en dan heb je pas echt een uitdaging want het is je onderblok dus geen los carterdeel die je zo wisselt.

Pak die met stoffen band. Heeft meer grip op het filter/klemt beter.
Als je pech heb trek je een keer het schroefdraad kapot van je blok op deze manier en dan heb je pas echt een uitdaging want het is je onderblok dus geen los carterdeel die je zo wisselt.
Hmm misschien koop ik die ooit. Ik verwacht dit probleem de volgende keer niet meer te hebben omdat ik het jaarlijks ga doen, waarvan ik niet denk dat de vorige eigenaaren dit gedaan hebben.

Ik heb zitten googlen naar oplossingen toen die ketting brak en kwam uit bij 'sloop het filter helemaal van je blok af' maar daar was ik echt te bang om inderdaad het schroefdraad te beschadigen en praktisch mijn motor total loss te verklaren.

Laatst bewerkt:
Hmm misschien koop ik die ooit. Ik verwacht dit probleem de volgende keer niet meer te hebben omdat ik het jaarlijks ga doen, waarvan ik niet denk dat de vorige eigenaaren dit gedaan hebben.

Ik heb zitten googlen naar oplossingen toen die ketting brak en kwam uit bij 'sloot het filter helemaal van je blok af' maar daar was ik echt te bang om inderdaad het schroefdraad te beschadigen en praktisch mijn motor total loss te verklaren.
Ik zou het bij de eerstvolgende keer gelijk met die doen, je maakt er minder schade mee aan het filter en het klemt beter en je kan je kracht beter zetten zonder meteen deuken en scheuren te maken omdat die band nog indeukt maw je kracht word verdeeld. Het is die 10 euro echt niet waard . Een maat had het vroeger een keer voorgehad en dat werd gewoon een blokwissel voor die motor.

Zelfs na een jaar kunnen ze aardig vastzitten door de hitte en de positie waar ze zitten, vergis je niet. Te strak aandraaien en goed warm worden en blootgesteld aan vuil kan al een een hoop gevloek worden ( achter het voorwiel dus veel opgereden vuil)

Ik heb er twee, een met een fietsketting en een met een metalen band.

Of correctie ik had er twee, dit filter zat namelijk zo vast dat die met de metalen band nooit genoeg grip kon krijgen en die met de fietsketting de ketting brak..
Koop er 1 die dopvormig is en dus over het filter heengaat. Aanhaalmoment moet erg laag zijn, ook de aftapplug niet te strak aanhalen.

In een Haynes werkplaatshandboek of nog beter, het originele werkplaatshandboek, staan nog veel meer dergelijke tips.

Laatst bewerkt:
Nieuw speeltje
58B2B463-2850-4A41-BBD0-EA997B1D041D.jpeg

Toch gekocht, of is het een ander ?
Nice ride :thumb:

Na hoelang motorrijden is het oke om een R1 te kopen?

Terug
Naar boven