Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Dan nog kan je imo beter voor zo’n smeuïge viercilinder met veel topvermogen kiezen ipv zoiets als je vorige Husqvarna.
Die Husqvarna was een tamme motor, zelfs met de 80/20 noppenbanden brak die best moeilijk uit op asfalt. Mijn Triumph Speed Triple met slechts 135pk is echter al een grensgeval van rijden zonder TC. Meer dan 150 pk zonder TC is voor rijders met fluwelen gashandjes.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit met een motor met TC of gereden ben nooit echt "onder de indruk geweest" van iets met meer dan 2 cilinders, natuurlijk kan het veel vermogen hebben, maar het is met een beetje gevoel prima te doseren zeker als je wat lager in de toeren blijft. Een vriend van mijn kocht als eerste motor trouwens gewoon een Speed Triple (met ronde koplampen). Ik vind sommige 2 cilinders veel venijniger en zou een blok als de 1100CC lucht gekoelde Ducati wel afraden voor iemand met weinig ervaring.

Na hoelang motorrijden is het oke om een R1 te kopen?
Kocht na het halen van mn RBW meteen een 1000cc 45° twin sportmotor.

Eerste rotonde ging ik al bijna rechtdoor over de rotonde omdat ik de snelheid niet aangeremd kreeg. Maar zo leer je het wel snel af om overmoedig te zijn✌️

Eerste rotonde ging ik al bijna rechtdoor over de rotonde omdat ik de snelheid niet aangeremd kreeg. Maar zo leer je het wel snel af om overmoedig te zijn✌️
Een VTR toch? Dan kan je imo beter een R1 hebben met weinig ervaring.

Mt900 trazer is een prima motor om mee te leren rijden. 3 cilinder, prima koppel, stuurt makkelijk, rijdt prima.

Ik rij nu 14 jaar motor en moet zeggen dat die mt900 mij prima bevalt. Al zou ik wel wat meer power en koppel willen hebben maar dit is opzich prima.

Gisteren kleine 150km gereden in de schemeringn rip muggen.
20230607_091609.jpg

Is ook een ander verhaal! 180pk zonder TC of ABS staat garant voor ellende; tenzij je rustig opbouwt, dan zou een jaar ervaring misschien genoeg zijn.
heb even zitten kijken, die dingen kregen pas in 2012 ABS en 2015 TC :roflol:

Ik ben wel echt benieuwd naar hoe het is om een 1000cc supersport te rijden.
Dan nog kan je imo beter voor zo’n smeuïge viercilinder met veel topvermogen kiezen ipv zoiets als je vorige Husqvarna.
Kwa uitbreken bedoel je dan?
Ik heb nog nooit met een motor met TC of gereden ben nooit echt "onder de indruk geweest" van iets met meer dan 2 cilinders, natuurlijk kan het veel vermogen hebben, maar het is met een beetje gevoel prima te doseren zeker als je wat lager in de toeren blijft. Een vriend van mijn kocht als eerste motor trouwens gewoon een Speed Triple (met ronde koplampen). Ik vind sommige 2 cilinders veel venijniger en zou een blok als de 1100CC lucht gekoelde Ducati wel afraden voor iemand met weinig ervaring.
Niet onder de indruk van een 1000cc 4cyl?

Een motor die erg snatchy is op het gas kan ik me voorstellen dat het inderdaad best wel scary kan zijn, zeker met 1000+cc. Ik heb verder ook nooit een grote twin gereden dus geen idee. Alleen MT7 en SV650.

:roflol:

Alles of niks, meteen een 1000cc.
wat voor motor was dat?
Mt900 trazer is een prima motor om mee te leren rijden. 3 cilinder, prima koppel, stuurt makkelijk, rijdt prima.

Ik rij nu 14 jaar motor en moet zeggen dat die mt900 mij prima bevalt. Al zou ik wel wat meer power en koppel willen hebben maar dit is opzich prima.
Tracer 9 is een leuke motor inderdaad, rij ik ook wel eens op. Blok is echt fijn alleen ik vind het teveel touring kwa setup, het is niet een motor waarmij je flink plat over de invoegstrook gaat.

Als je rustig rijdt klopt dit, maar als je zonder TC met veel vermogen op de achterband een bocht wil uitaccelereren is het een ander verhaal.

Mijn broer heeft een MT-09 in retro styling (RD 350) en dat ding is een beest. In de open TC modus gaat die op het gas op het achterwiel. Slechts 120pk...

Bijlagen

• IMG-20220922-WA0000.jpg
    IMG-20220922-WA0000.jpg
    336,8 KB · Weergaven: 41
Een VTR toch? Dan kan je imo beter een R1 hebben met weinig ervaring.

Ja een vtr. Een vies venijnig ding als je weinig ervaring hebt. Komt in zn 1, 2 en 3 op het gas achterover maar als je hem eenmaal kent. Echt een knaller om mee te rijden

Ik heb voor nu geen motoren meer.

Instant regret🤡
Je kan niet alles tegelijkertijd (goed) doen. Ik heb zelf een lamme Guzzi gekocht om samen met mijn nieuwe vriendin een beetje te toeren. Voor het eerst in mijn leven ook een auto gekocht om met de fietsen wat verder op pad te kunnen gaan. Moet mijn Speed Triple nog opknappen, dan kan ik weer een beetje gassen.

Je kan niet alles tegelijkertijd (goed) doen. Ik heb zelf een lamme Guzzi gekocht om samen met mijn nieuwe vriendin een beetje te toeren. Voor het eerst in mijn leven ook een auto gekocht om met de fietsen wat verder op pad te kunnen gaan. Moet mijn Speed Triple nog opknappen, dan kan ik weer een beetje gassen.

Ik vermoed dat er komend seizoen er toch weer een blade staat. 1tje en daar hou ik het bij. Mis het toch meer als gedacht. Moet toch eerst mn pak vermaken, past amper rond de benen en schouders laatste half jaar.

Terug
Naar boven