Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Ben ik nu echt oud, of vindt ik het fijner om te toeren met oude bike ?
Dat jagen op de DE snelweg etc heb ik al vaak gedaan, is ook steeds minder mogelijk. dijkjes in NL hebben motoren vaak geen toegang meer. echt gas d'r op kan amper meer. Vroeger kon je nog van dijkje af, een dorp in en ff lostrekken, maar daar liggen nu rotondes en drempels/heuveltjes. Ik ben sinds corona ook niet meer op een circuit wezen rijden.

Klopt, maar dat is dan toch een keuze, en die keuze vond ik bij een zware viercilinder makkelijker dan bij een zware twin.

Dikke twin vraagt om een hele zachte hand maar toch een hoop ballen hebben, meer heb je niet nodig. Oja en een gear indicator , als je per ongeluk in zn 2 zit en jij denkt 3 en je geeft gas alsof je in zn 3 zit....good luck with that. Heb al wat zwiepertjes gemaakt op die manier.

Dat jagen op de DE snelweg etc heb ik al vaak gedaan, is ook steeds minder mogelijk. dijkjes in NL hebben motoren vaak geen toegang meer. echt gas d'r op kan amper meer. Vroeger kon je nog van dijkje af, een dorp in en ff lostrekken, maar daar liggen nu rotondes en drempels/heuveltjes. Ik ben sinds corona ook niet meer op een circuit wezen rijden.
Op- en afritten, kleine bochtige weggetjes met goed wegdek zijn overal te vinden. Verder weg de Ardennen en de Eifel, en de Alpenpassen.

Of doe eens een knee en elbow down cursus bij mij.

Laatst bewerkt:

Blijft 1 van mn favorieten

Dikke twin vraagt om een hele zachte hand maar toch een hoop ballen hebben, meer heb je niet nodig. Oja en een gear indicator , als je per ongeluk in zn 2 zit en jij denkt 3 en je geeft gas alsof je in zn 3 zit....good luck with that. Heb al wat zwiepertjes gemaakt op die manier.
Dus moet je alles wel een beetje in het juiste perspectief bekijken een R1 met 180pk laten staan, maar wel een Ducati Monster/Hypermotard 1100 met maar de helft van het vermogen aanschaffen kan wel eens een verkeerde keuze zijn.

Dus moet je alles wel een beetje in het juiste perspectief bekijken een R1 met 180pk laten staan, maar wel een Ducati Monster/Hypermotard 1100 met maar de helft van het vermogen aanschaffen kan wel eens een verkeerde keuze zijn.

Ooit weleens gehoord van de suzuki TL1000R vtwin. Die heeft de alom bekende nickname " the widowmaker" en die naam zou ik niet te licht opvatten. Ik heb er een keer op gereden maar daar moet je echt niet overmoedig op zijn

Suzuki_TL1000R.jpg

Ooit weleens gehoord van de suzuki TL1000R vtwin. Die heeft de alom bekende nickname " the widowmaker" en die naam zou ik niet te licht opvatten. Ik heb er een keer op gereden maar daar moet je echt niet overmoedig op zijn

Suzuki_TL1000R.jpg
Nooit op gereden, wel langere tijd een KTM SD 990 gehad, en lang getwijfeld en dus een paar keer gereden op een Moto Morini Corsaro 1200 en een Ducati Hypermotard 1100 EVO SP.

Lijkt me de leukste uit het rijtje
Die had het meeste sherpe/speelse karakter maar miste toch wel wat vermogen bovenin, het blok van de Moto Moroni vond ik persoonlijk het lekkerst van alles waar ik ooit op gereden heb, maar de KTM vond ik overall een heel fijne motor. Maar als men als onervaren rijder aan mijn advies zou vragen over zware motoren en dergelijke motoren overwegen of een 1000cc viercilinder zou ik ze minder waarschuwen voor de laatste categorie.

Hangt af van wat je opentrekken noemt?
Ik zou hypothetisch gezien eergisteren in een verlaten tunnel mijn motor gemaxed kunnen hebben op 240kmh, maar dat is voor legal reasons was dat allemaal hypothetisch.

Ik ken inmiddels echt wel wat dijken en provinciale wegen waar je echt wel flink sportief kan rijden.

Maar lostrekken in een dorp moet je sowieso niet willen? Alleen maar terecht dat daar rotondes en heuvels liggen, in bebouwde stukken moet je niet hard willen rijden.

Maar niks mis met touren op een oude motor toch? In de autowereld is er ook een hele grote groep die liever een oudere analoge auto heeft dan een gloednieuwe.

Hypothetisch gelul

Gewoon lekker rijden en minder zeuren, het is eindelijk lekker weer.

Vroeger had je al motorrijder veel meer mogelijkheden, dat is nu niet meer. je had toen ook geen radarcontroles en al die shit. Het gaat niet om zeuren, het is de waarheid, dus niet hypothetisch.
neem aan dat @Schwarzeneggertje ook al wat langer zijn rijbewijs heeft en weet wat ik bedoel. Als je wat zegt is het niet gelijk klagen of zeuren.
Gewoon niet zeuren wanneer je snelle bike moeten kopen na je fazer 6 @Fallingout :p

Vroeger had je al motorrijder veel meer mogelijkheden, dat is nu niet meer. je had toen ook geen radarcontroles en al die shit. Het gaat niet om zeuren, het is de waarheid, dus niet hypothetisch.
neem aan dat @Schwarzeneggertje ook al wat langer zijn rijbewijs heeft en weet wat ik bedoel. Als je wat zegt is het niet gelijk klagen of zeuren.
Gewoon niet zeuren wanneer je snelle bike moeten kopen na je fazer 6 @Fallingout :p
Het was ook veel rustiger op de weg.

Ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik met dat hypothetisch bedoelde :roflol:

Toen had je ook geen flitsmeister. Ja tussen Amsterdam en Utrecht kan je nu inderdaad weinig meer doen, maar je weet nu wel precies waar de camera's staan als je even lekker gaat blazen over de buitenwegen.

Ik geloof helemaal dat er vroeger meer kon, dat is met alles en dat zal zo blijven. Groeiende bevolking en technologie en is krimpende vrijheid, dat kan niet anders.

Die snellere bike komt er sowieso ooit wel ;) ik denk dit jaar nog niet, maar er komt sowieso ooit iets van een R1 of een Panigale.

Dat stukje over niet zeuren is gewoon om te zeggen dat er genoeg redenen zijn om nog wel te rijden, zoals het heerlijke weer de afgelopen weken ipv die ellendige April en eerste weken van Mei.

Toen zat zondag in elk dorp de kerk vol
Dats wel heel erg vroeger toch?

M'n pa (66) rijdt al vanaf z'n 18e motor. Hij zei dat het vroeger veel relaxter was op de weg. Ook geen flitsers en ander gedoe. Boetes waren ook verhoudingsgewijs VEEL lager dan tegenwoordig. Alles was gemoedelijker met minder regels.

Hell, pas in de jaren 70 werd de helm verplicht voor de motor.

Suzuki_TL1000R.jpg

Deze had ook stabiliteitsproblemen toch, waar de naam widowmaker ook vooral vandaan kwam?

Schijnt wel echt een kanon te zijn als ik de mensen mag geloven.

Terug
Naar boven