- Waardering
- 27.783
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 160kg
- Vetpercentage
- 50%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hell, pas in de jaren 70 werd de helm verplicht voor de motor.
Sommige regels waren achteraf misschien toch best wel goed, een hoop mensen kunnen hun leven nu wel danken aan de helmplicht.
Wat we soms ook wel vergeten is dat er wel strengere regels zijn, maar er ook wel veel meer mogelijk is. Dus meer regels ook logisch zijn.
In de jaren 70 haalde alleen de echte snelste motoren de 200 en als je 0 naar 100 in 6 seconden deed had je een snelle motor.
Nu koop je een moderne 1000cc of een Zx14R, haal je de begrenser er af en knal je dik over de 300 en zit je na 6 seconden dichterbij 200 dan 100.
Overigens ben ik het volledig eens dat de snelheidslimiten in Nederland vaak te laag zijn en ik rij op de motor echt altijd te hard
Ja niet alle regels zijn per definitie slecht, zie de riem in de auto.Sommige regels waren achteraf misschien toch best wel goed, een hoop mensen kunnen hun leven nu wel danken aan de helmplicht.
100km op de snelweg is gewoon absurd laag. In Frankrijk mag je gewoon 130 op minder goede wegen. 120 op de Nederlandse wegen was prima.ik vind niks mis met de limieten in ons overbevolkt en onoverzichtelijk landje.
Ja niet alle regels zijn per definitie slecht, zie de riem in de auto.
100km op de snelweg is gewoon absurd laag.
Stikstof

Maar als automobilist heb je daar weer geen last van.Maar als op een 80 weg ineens een konijn of hert oversteekt is die 80kmph toch te hard om het aangeremd te krijgen
Dat werkt alleen als iedereen een goed verkeersinzicht heeft, maar we hebben nu eenmaal ook bejaarden, vrouwen en Belgen op onze wegen.Veel belangrijker voor verkeersveiligheid is dat je snelheid dynamisch is en je aanpast aan de weg en omstandigheden. Met 120 op een lange rechte provinciale weg zonder zijweg is prima, maar als je bij een zijweg komt, verkeer is, wegomstandigeheden slecht zijn, ect, moet je je snelheid gaan aanpassen.
Ligt eraan, op een 5 baanse snelweg zou dit geen probleem moeten zijn.Veel belangrijker voor verkeersveiligheid is dat je snelheid dynamisch is en je aanpast aan de weg en omstandigheden. Met 120 op een lange rechte provinciale weg zonder zijweg is prima, maar als je bij een zijweg komt, verkeer is, wegomstandigeheden slecht zijn, ect, moet je je snelheid gaan aanpassen.
Op een 5baans snelweg heb je ook geen zijwegen.Ligt eraan, op een 5 baanse snelweg zou dit geen probleem moeten zijn.
Hoe bedoel je zijwegen? O wacht je had het over privinciale wegen nvm.Op een 5baans snelweg heb je ook geen zijwegen.
130-140 lijkt me een prima snelheid voor de snelweg, met een minimumsnelheid van 110kmh op de linkerbaan.
Met 100kmh heeft een fastlane weinig zin.Hoe bedoel je zijwegen? O wacht je had het over privinciale wegen nvm.
Is een fastlane op de linkerbaan idd geen idee? Zal wel weer lastig worden met flitsen en trajectcontrole.
De zin van een fastlane is te zien op 1:15!Met 100kmh heeft een fastlane weinig zin.
eigenlijk is de linkerbaan bij ons al een fastlane, alleen als je er een officieel minimum aan vastzet maak je het misschien iets duidelijker voor de mensen die nu met 95 op de teller vrachtwagens inhalen.
Ik kan eigenlijk niet goed zien wat je daar doet?![]()
Blijft 1 van mn favorieten