Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Vandaag mijn nieuwe speeltje opgehaald.. 186pk, 143NM, getuned bij Biggelaar..
82A1B4B9-D956-4171-BE93-41A8EF1C8BD0.jpeg

Wat een machine, eindeloos vermogen.

Mooi, maar stuurt dat ook nog een beetje?
Verrassend goed, maar heb dan ook wel een paar proefritten gedaan.
Gewicht valt eigenlijk wel mee, ca. 230kg. Z800 die ik hiervoor had was wel wendbaarder, maar sturen doet ‘ie zeker.

Lekker, diep, je merkt dat er een flink blok onder ligt. Zal eens een filmpje maken, vandaag de hele dag (helaas 😁) in de Efteling, dus rijden zit er vandaag niet in.
DB killers zitten er nog in (popnagels ook) en ik denk dat ik ‘t zo laat.

Lekker, diep, je merkt dat er een flink blok onder ligt. Zal eens een filmpje maken, vandaag de hele dag (helaas 😁) in de Efteling, dus rijden zit er vandaag niet in.
DB killers zitten er nog in (popnagels ook) en ik denk dat ik ‘t zo laat.
Als die db killers eraf gaan moet er weer een nieuwe tuning plaatsvinden.

Wat een apparaat! Mooi man

Net even getest want rustig op de weg en tren roid rage. Mn Versys 650 haalde 187 km/u. Misschien had ie nog net iets harder gekund.

Op de teller of echte KM?

Net even getest want rustig op de weg en tren roid rage. Mn Versys 650 haalde 187 km/u. Misschien had ie nog net iets harder gekund.
Jij hebt niet het juiste postuur (frontaal oppervlak door grote lengte en breedte; en enorm gewicht) om echt hard te gaan met een middenklasse blok. Mijn broer en ik (1m87, 100+kg, niet aerodynamische kleding) probeerden op de Autobahn de topsnelheid van zijn Triumph Street Triple (120pk) en mijn Triumph Speed Four (100pk) en we kwamen nauwelijks boven de 200...

Die dingen moeten eigenlijk 220-240 lopen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Teller
Jij hebt niet het juiste postuur (frontaal oppervlak door grote lengte en breedte; en enorm gewicht) om echt hard te gaan met een middenklasse blok. Mijn broer en ik (1m87, 100+kg, niet aerodynamische kleding) probeerden op de Autobahn de topsnelheid van zijn Triumph Street Triple (120pk) en mijn Triumph Speed Four (100pk) en we kwamen nauwelijks boven de 200...

Die dingen moeten eigenlijk 220-240 lopen.
Ik lees net dat ie 206 op de teller zou moeten kunnen (weet niet of dat ook mijn bouwjaar is),
En 187-190 in het echt.

Ik ben nu 110 kg, m'n Versys heeft een windscherm. Dus inderdaad, niet ideaal. Wel comfortabel.

Voor nu prima. In de toekomst zou ik een KTM Superduke 1290 willen. Indien budget geen issue is, zou ik meerdere motoren willen. Bijv. KTM Superduke 1290 GT + Kawasaki Ninja

Hmm dan valt die 187 me stiekem wel een beetje tegen.

Ik ben iets kleiner dan jij, maar ook niet enorm, en kreeg mijn fazer tot 240 op de teller en die had nog iets over(zo voelde het iig). Ook wel eens 227 heuvel op.

In Duitsland ofcourse.

• Like
Teller

Ik lees net dat ie 206 op de teller zou moeten kunnen (weet niet of dat ook mijn bouwjaar is),
En 187-190 in het echt.

Ik ben nu 110 kg, m'n Versys heeft een windscherm. Dus inderdaad, niet ideaal. Wel comfortabel.

Voor nu prima. In de toekomst zou ik een KTM Superduke 1290 willen. Indien budget geen issue is, zou ik meerdere motoren willen. Bijv. KTM Superduke 1290 GT + Kawasaki Ninja
Topsnelheid is volkomen onbelangrijk, mijn Speed Triple 1050 zou 250 kunnen, maar 230 is meer realistisch - who cares.

Ik had zelf zo'n Versys 650 als leenmotor gehad bij het grote onderhoud vanmijn 1050 Triumph triple en had niet gekeken wat het was. Dacht dat ie kapot was of een 250 (heb een KLR 250 gehad), toen ik ermee wegreed. Deze motor gaat nooit in de buurt komen van 200. Maar het is wel zo'n leuk ding dat ik er 1 ga kopen als mijn budget echt laag is. Op de achterafweggetjes waar ik mijn 1050 Triumph voor gekocht heb, is de kleine Versys superieur, op inferieure banden.

Hmm dan valt die 187 me stiekem wel een beetje tegen.

Ik ben iets kleiner dan jij, maar ook niet enorm, en kreeg mijn fazer tot 240 op de teller en die had nog iets over(zo voelde het iig). Ook wel eens 227 heuvel op.

In Duitsland ofcourse.
Die teller overdrijft enorm, met jouw forse postuur en gewicht haalt zo'n motor echt geen 200. Mijn broer (1m87, 95kg) had een Fazer 1000 en die liep ook maar 240 op de teller.

Die teller overdrijft enorm, met jouw forse postuur en gewicht haalt zo'n motor echt geen 200. Mijn broer (1m87, 95kg) had een Fazer 1000 en die liep ook maar 240 op de teller.
teller overdrijft volgens GPS(maps of flitsmeister) ongeveer 7% (107 op teller is 100 echte KM.

Dit was 227 op de teller (flitsmeister) 240 stond hij niet aan. Dus die 240 moet zo'n 225 echte KM zijn geweest. Uitgaande dat mijn GPS klopt.
Screenshot_20230819_220614_Flitsmeister.jpg

Laatst bewerkt:
teller overdrijft volgens GPS(maps of flitsmeister) ongeveer 7% (107 op teller is 100 echte KM.

Dit was 227 op de teller (flitsmeister) 240 stond hij niet aan. Dus die 240 moet zo'n 225 echte KM zijn geweest. Uitgaande dat mijn GPS klopt.
Screenshot_20230819_220614_Flitsmeister.jpg
Een 100pk motor zonder volle kuip met een forse en zware rijder haalt geen 225 echte kilometers. Mijn Speed Triple met 135pk haalt dat maar net.

Laatst bewerkt:
Topsnelheid is volkomen onbelangrijk, mijn Speed Triple 1050 zou 250 kunnen, maar 230 is meer realistisch - who cares.

Ik had zelf zo'n Versys 650 als leenmotor gehad bij het grote onderhoud vanmijn 1050 Triumph triple en had niet gekeken wat het was. Dacht dat ie kapot was of een 250 (heb een KLR 250 gehad), toen ik ermee wegreed. Deze motor gaat nooit in de buurt komen van 200. Maar het is wel zo'n leuk ding dat ik er 1 ga kopen als mijn budget echt laag is. Op de achterafweggetjes waar ik mijn 1050 Triumph voor gekocht heb, is de kleine Versys superieur, op inferieure banden.
Zo goedkoop is ie ook weer niet, budget was voor mij niet zo'n issue. Ik wilde gewoon een comfortabele motor, die nog leuk rijdt en er leuk uitziet. En een eerste motor, dus niet te gek doen. Zou immers zonde zijn als je er na een 3 maanden achterkomt dat het niet helemaal je ding is. Nu heb ik nog geen noodzaak iets anders te willen, ik rijdt vaak in de spits en hiermee ga je heerlijk tussen het verkeer door. Gebruik 'm ook niet dagelijks. Het is een beetje als met m'n tv. Toen ik (in 2015) een 55 inch kocht, dacht ik, dat is zeker groot genoeg. Na 2 maanden dacht ik, ik had ook wel 65 kunnen kopen.

Een 100pk motor zonder volle kuip met een forse en zware rijder haalt geen 225 echte kilometers. Mijn Speed Triple met 135pk haalt dat maar net.
Tja en toch haalde hij het best soepel :dunno:

Mischien dat mijn Fazer een remap gehad heeft ooit? Al denk ik dat niet. Maar 200 op de navi haalt hij echt met gemak. Dat kan overigens zelfs nog in de 4de versnelling geloof ik, dus dat maakt het nog makkelijker.

Misschien doet die halve kuip toch meer dan je denkt?

Het maakt verder ook weinig uit, topsnelheid is nou niet echt een heel belangrijke metric en de meeste rijders halen de topsnelheid uberhaupt nooit.

• Like
Terug
Naar boven