- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Rustig rijden over onverharde ondergrond en stevig doorrijden in het terrein zijn 2 zeer verschillende dingen.Riep jij niet heel hard dat ik met straatbanden prima met een sportmotor over en helling van zand en losse stenen kon rijden
In Scotland deden mijn road 6 het oprecht best goed op gras en modder, een stuk beter dan de banden van mijn mederijder.
Op mijn Husqvarna 701 zaten Continental TKC80 rubbers die eruit zagen als motorcross banden maar zich gedroegen als straatbanden.
Met mijn Honda XR600R, een motor waarmee in het verleden wedstrijden werden gereden, begon ik in Afrika ook met die banden en lukte ook pas iets in het zand toen ik echte enduro banden ging gebruiken.
Mijn eerste enduro, een Kawa 250, had ik van alle overbodige onderdelen ontdaan en die woog toen net iets meer dan 100kg, die voelde haast aan als een mountainbike, maar in het terrein is dat ook nooit iets geworden omdat ik alleen ongeschikte banden had.
Zelfs op een mountainbike zijn banden doorslaggevend. Heb nog steeds last van een blessure die ik heb opgedaan met een slippende Racing Ray voorband, terwijl de huidige Nobby Nick voorband onder dezelfde omstandigheden wel goede grip levert.
Laatst bewerkt: