AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Na vorige winter bij elk stoplicht met mijn vingers tegen het motorblok aan te zitten nu toch maar een upgrade ingebouwd.
20230914_183707.jpg

Mooi tochtje gemaakt met moeder de vrouw achterop de Guzzi, Bij Vianen begonnen naar het W te rijden op de zuiddijk van de Lek tot het meet westelijke punt. Daar met de pont overgestoken en weer terug over de noorddijk naar Nieuwegein.

Laatst bewerkt:

• Like
Waarderingen: BB_
Nou ze zitten er op, meteen even flink ingereden vandaag, bewust hoop bochten, slalommen, in en uitvoegen, flink gas geven en doorremmen om te wennen aan de banden en eerste gladde KMers gehad te hebben.

Eerste wat ik echt meteen merkte is dat ze veel minder stabiel rechtdoor willen rijden. De motor 'valt' echt veel meer een bocht in dan met die andere banden. Dat was wel even wennen. Verder voelen deze wel meer 'grippy'. Al met al voelt het sportiever dan ik had verwacht.

Ook het rubber voelt zachter en ruwer, vooral als ze koud zijn, maar dat komt denk ik ook door de leeftijd van de oude banden.

20230701_143836.jpg
3 maanden en 7500km later.

Eigenlijk in alle aspecten betere banden, ze voelen koud beter aan dan de vorige warm, en ze worden ook snel warm.

Waar ik bij de vorige banden nog wel eens wat zoekgedrag voelde in de regen of bij flink sturen toch het idee had dat ze soms wat uitliepen heb ik dat nu echt totaal niet meer.

Slijtage is beter ook, ik denk dat ik nu 50% kwijt ben. Maar dat komt ook wel echt door honderden kilometers flink sportief rijden over ruwe wegen met 30-40kg bagage.

Als deze achterband op is komt er 100% weer een road 6 onder.
20231003_144101.jpg

3 maanden en 7500km later.

Eigenlijk in alle aspecten betere banden, ze voelen koud beter aan dan de vorige warm, en ze worden ook snel warm.

Waar ik bij de vorige banden nog wel eens wat zoekgedrag voelde in de regen of bij flink sturen toch het idee had dat ze soms wat uitliepen heb ik dat nu echt totaal niet meer.

Slijtage is beter ook, ik denk dat ik nu 50% kwijt ben. Maar dat komt ook wel echt door honderden kilometers flink sportief rijden over ruwe wegen met 30-40kg bagage.

Als deze achterband op is komt er 100% weer een road 6 onder.
20231003_144101.jpg
Denk je dat je de KM's overtreft die @Schwarzeneggertje aangaf ?

Denk je dat je de KM's overtreft die @Schwarzeneggertje aangaf ?
Hij gaf aan 5000km met deze banden geloof ik?

Daar zit ik dus al lang en breed overheen, waarvan 1500km onder zo'n beetje de meest slijtage heftige omstandigheden die je op de openbare weg kan hebben.

Ik ga de 20k+ van de claims niet halen denk ik, maar dat komt ook wel een beetje door rijstijl ben ik bang :roflol:

Maar met een beetje mazzel haalt achter iig de 15dkm, dat is toch zo'n 8-9 maanden voor mij, dan klaag ik niet.

Daar zit ik dus al lang en breed overheen, waarvan 1500km onder zo'n beetje de meest slijtage heftige omstandigheden die je op de openbare weg kan hebben.

Ik ga de 20k+ van de claims niet halen denk ik, maar dat komt ook wel een beetje door rijstijl ben ik bang :roflol:

Maar met een beetje mazzel haalt achter iig de 15dkm, dat is toch zo'n 8-9 maanden voor mij, dan klaag ik niet.
Daarom zei ik het ook :roflol:
5000km met een tourband is gewoon erg weinig

Die uitspraak over meest heftige omstandigheden zal je waarschijnlijk bijstellen als je eens met mij meerijdt.

Laatst bewerkt:
Mijn broer haalde ook maar 5k met de Road 5. Died is daarna op supersport banden gaan rijden en die gaan wat langer mee. Dat ligt aan het gebruik.
verkeerde bandenkeuze voor je gebruik. Dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is, en dat het aan de banden ligt. (zo kwam het op mij over)

Ik denk dat die road-6 een goede keuze was voor het type rijden wat ik doe.

Alleen beetje jammer van de prijs, mja verder is de motor cheap as fk tot nu toe.

verkeerde bandenkeuze voor je gebruik. Dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is, en dat het aan de banden ligt. (zo kwam het op mij over)
Ik had die Road 4 set in de winter en toen heb ik niet vaak sportief gereden. Was toen meteen genezen van toerbanden gebruik.

Hier mijn Fatboy 30th anniversary, zalig om mee te rijden. Hiervoor een Iron 833 bobberke gehad maar was niet zo comfy omdat we dikwijls met 2 up rijden.

Gebruik nu calimoto app om routes te krijgen, maar 1 ding dat me wat tegensteekt bij die app zijn die wegenwerken constant die niet worden aangegeven, wat wel ok is uiteindelijk en te verstaan, maar wanneer je om rijdt is dat de app je terug naar datzelfde punt stuurt om de route te hervatten in vele gevallen…

Iemand iets beter gevonden?

Jammer dat die apps geen integratie hebben met Waze ofzo.

IMG_4536.jpeg

Terug
Naar boven