XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Een echte kombocht! Maar ik bedoel die doordraaiende oprit van het taluut naar beneden vanaf Halsteren de a4 op richting afslag Tholen eigenlijk.

De kombocht is niet met zulke snelheden te doen maar wel een fantastische met mooi asfalt.
Volgens mij denk ik ook aan die snelle oprit. Toen we de snelweg opgingen had ik toen nog bijna een aanrijding met 160 omdat een automobilist opeens de linkerbaan nam en mij niet zag aankomen.

Heeft er iemand ervaring met DIY anodiseren van onderdelen thuis?
Kan alle benodigdheden verkrijgen en het lijkt me eens leuk om zelf te doen. Ziet er allemaal niet zo spannend uit maar uit ervaring weet ik dat het dan meestal te mooi is om waar te zijn dat het zo makkelijk gaat als op het eerst gezicht lijkt🤣

Heeft er iemand ervaring met DIY anodiseren van onderdelen thuis?
Kan alle benodigdheden verkrijgen en het lijkt me eens leuk om zelf te doen. Ziet er allemaal niet zo spannend uit maar uit ervaring weet ik dat het dan meestal te mooi is om waar te zijn dat het zo makkelijk gaat als op het eerst gezicht lijkt🤣
Nee, maar het zou echt zo makkelijk moeten gaan.

Klusje afwerken onder scherp toezicht.
20241024_114817.jpg

Uurtje verder en we zijn weer "rijdbaar". Velgjes en klauwen meteen helemaal gereinigd en alle bouten in het kopervet bij het rijwielgedeelte.

Net de keerring hulpcilinder besteld bij de motorboer op het dorp (jaja die hebben we hier )dus terwijl we daarop wachten doen we het frame even met commandant 4 En bouwen we de bovenkuip erop en kunnen de US lights een keer pronken . Die demper moet ook nog af. Vorige week een mooi popnagelsetje een breed aluminium popnagelbandje gehaald dus dan is dat ook weer netjes. Gaat hard zo, lekker.
20241024_131247.jpg
20241024_131302.jpg

Uurtje verder en we zijn weer "rijdbaar". Velgjes en klauwen meteen helemaal gereinigd en alle bouten in het kopervet bij het rijwielgedeelte.

Net de keerring hulpcilinder besteld bij de motorboer op het dorp (jaja die hebben we hier )dus terwijl we daarop wachten doen we het frame even met commandant 4 En bouwen we de bovenkuip erop en kunnen de US lights een keer pronken . Die demper moet ook nog af. Vorige week een mooi popnagelsetje een breed aluminium popnagelbandje gehaald dus dan is dat ook weer netjes. Gaat hard zo, lekker.
20241024_131247.jpg
20241024_131302.jpg
Ik heb ook nog een Husqvarna 701 enduro gehad, met een Magura hulpcilinder die op weg naar huis na de 1000km beurt het opgaf.

Ik heb ook nog een Husqvarna 701 enduro gehad, met een Magura hulpcilinder die op weg naar huis na de 1000km beurt het opgaf.
Die van mij kleurt de vloeitstof in het reservoir zwart en drinkt em langzaam leeg. Typisch symptoom bij de Aprilia's dat de keerring(zwart) langzaam afbreekt in de vloeistof en dat daar dus ook vloeistof langs verbruikt wordt. Kan em wel elke keer gewoon bijvullen en gewoon verder rijden maar dat vind ik echt een beunmanier.

VInd de motorfiets trouwens technisch wel vele malen mooier ontwikkeld als bij de Honda terwijl het niet veel moeilijker sleutelen is. Met een hufterproef V2. Tis net een h**r, gemaakt om hard en ruw op te rijden, geeft geen kik. Topding

Morgen weer even opstarten en een rondje om het dorp 👌
20241024_175818.jpg
20241024_175845.jpg

Morgen laatste kans op een mooi weer ritje denk ik🤗!

Oei bliksem kon je hem niet schakelen?😓 gewoon de motor uit geremd?
Het stomme is dat ik lid ben van de ANWB pech service en dat ik van Husqvarna een mobiliteitsverzekering had. Maar ik ben nog uit de tijd dat ik ANWB mannen wegjoeg als ik langs de kant van de weg aan het sleutelen was aan mijn Honda CB 750. Wel een keer in zo'n situatie een goede tip van een motoragent gehad: met een omgekeerde schroevendraaier op de vlotterkamers tikken toen de motor niet meer wilde starten en ik zelf aan het zoeken was naar een electrisch defect.

Het stomme is dat ik lid ben van de ANWB pech service en dat ik van Husqvarna een mobiliteitsverzekering had. Maar ik ben nog uit de tijd dat ik ANWB mannen wegjoeg als ik langs de kant van de weg aan het sleutelen was aan mijn Honda CB 750. Wel een keer in zo'n situatie een goede tip van een motoragent gehad: met een omgekeerde schroevendraaier op de vlotterkamers tikken toen de motor niet meer wilde starten en ik zelf aan het zoeken was naar een electrisch defect.
Ja toen was alles nog niet digitaal🤣 en heeft dat tikken gewerkt?!🤭

Ik had laatst dat mijn rsv4 ineens gas begon te geven uit zichzelf, heel bizar… heb die storing er uit gekregen door de accu er even af te halen maar fijne ervaring was het niet.

Bij jou de kabel denk ik kapoet?

Ja toen was alles nog niet digitaal🤣 en heeft dat tikken gewerkt?!🤭

Ik had laatst dat mijn rsv4 ineens gas begon te geven uit zichzelf, heel bizar… heb die storing er uit gekregen door de accu er even af te halen maar fijne ervaring was het niet.

Bij jou de kabel denk ik kapoet?
Tikken werkte inderdaad, de vlotters zaten vast door vuil in de vlotterkamers. Injectie zorgde later ook voor problemen door opgehoopte afzettingen uit de (normale) benzine. Ben met een Triumph Speed Four na starten in de versnelling en een poging om daarna meteen een draai van 180 graden te maken bij het wegrijden een keer achterovergeslagen toen het gas bleef hangen. Later liep de motor niet meer stationair en deed de choke functie het niet meer. Na tanken met benzine met octaangetal 101 en bijvoegen van Wyns injectorcleaner waren de problemen opgelost. Omdat ik toen 2 mogelijke verbeteringen aanbracht weet ik niet welke de oplossing gaf...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven