AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Beurtje gegeven en koppelinghulpcilinder keerring vervangen. Voorvork olie heb ik 10w in gedaan en 550ml per poot. Hierdoor kan ik wat minder stijve instellingen hanteren en het voelde GE-WEL-DIG. Iets minder olie mag wel van mij, hij pakt niet de volledige veerweg nu. Denk dat ik 500/520ML ga proberen. Morgen kuipen er weer op en dan kunnen we binnekort een keer vlammen @Schwarzeneggertje .

Achterveer heb ik een Ohlins gevonden en besteld.

Screenshot_20241025_194608_Gallery.jpg

Voor tikt er soms iets,heel lichtjes. Is een floatertje ben ik achter. Kan geen kwaad maar ga de set wel vervangen.
Hee zo 1 heb ik ook nog op gereden..!
Heb hier nog een action pick met mijn oude pakšŸ™ˆ
5d18abe7-7de3-47bd-b376-55cfcf48f23b.jpeg

Aah ja dat lijkt mij ook gaaf om alle rijbewijzen bijv te hebben… en heb je ook een motor? šŸ™

Halve dag besteed bij MKC Moto on een broek te vinden.

Dik 20 broeken gepast, Rev-It, Dainesi, Richa, Alpinestars.

Eindstand niet ƩƩn die goed past, echt bizar.

Alpinestars lijkt de enige die niet alleen broeken voor dikke bierbuiken maakt alleen daarvan zijn de broekzakken zo strak dat je er niks meer dan een pinpasje in kan doen zonder oncomfortabele druk op je been te hebben.

Ik kwam daar oprecht binnen met het idee 'naja als het moet dan geef ik wel €500 uit aan een broek als het dan echt iets geweldigs is'

2 uur later stond ik met een broek van €550 te denken 'kan ik leven met het feit dat ik hiermee mijn portemonnee er niet goed in kwijt kan en dat de sluiting niet handig is?'

Needless to say met lege handen weggelopen.

Halve dag besteed bij MKC Moto on een broek te vinden.

Dik 20 broeken gepast, Rev-It, Dainesi, Richa, Alpinestars.

Eindstand niet ƩƩn die goed past, echt bizar.

Alpinestars lijkt de enige die niet alleen broeken voor dikke bierbuiken maakt alleen daarvan zijn de broekzakken zo strak dat je er niks meer dan een pinpasje in kan doen zonder oncomfortabele druk op je been te hebben.

Ik kwam daar oprecht binnen met het idee 'naja als het moet dan geef ik wel €500 uit aan een broek als het dan echt iets geweldigs is'

2 uur later stond ik met een broek van €550 te denken 'kan ik leven met het feit dat ik hiermee mijn portemonnee er niet goed in kwijt kan en dat de sluiting niet handig is?'

Needless to say met lege handen weggelopen.
In de vestiging Zoeterwoude-Rijndijk houden ze verbouwingsuitverkoop.

Zelf heb ik flinke benen en een smalle taille en draag ik Goretex Alpinestars broeken maat 3XL met bretels omdat de broek te ruim om mijn middel zit. 4XL jas anders passen mijn armen niet.

In de vestiging Zoeterwoude-Rijndijk houden ze verbouwingsuitverkoop.

Zelf heb ik flinke benen en een smalle taille en draag ik Goretex Alpinestars broeken maat 3XL met bretels omdat de broek te ruim om mijn middel zit. 4XL jas anders passen mijn armen niet.
Daar was ik inderdaad.

Uiteindelijk bij Biker Outfit wat Alpinestars gepast en die paste wel. Zowel jas als broek.

Nu even gaan nadenken of ik €1100 voor de set of alleen €500 voor de broek wil betalen.

Bretels zou een optie zijn maar is dat niet mega irritant bij dagelijks rijden?

Laatst bewerkt:
Daar was ik inderdaad.

Uiteindelijk bij Biker Outfit wat Alpinestars gepast en die paste wel. Zowel jas als broek.

Nu even gaan nadenken of ik €1100 voor de set of alleen €500 voor de broek wil betalen.

Bretels zou een optie zijn maar is dat niet mega irritant bij dagelijks rijden?
Ik vind bretels wel handig en merk bij het rijden niet dat ik ze aanheb. Mijn laatste Alpinistsrs Managua broek heeft zelfs. ingebouwde bretels. Bij motorkledingzaken verkopen ze vaak bretels.

https://www.youtube.com/watch?v=xdKk3I6JXcI

Nog steeds spijt dat ik deze heb weggedaan... Maar hier in de Bollenstreek zijn er maar 2 zandpaadjes en mijn vrouw zat niet goed achterop (ik half op de tank en zij half op het achterspatbord).

Ik vind bretels wel handig en merk bij het rijden niet dat ik ze aanheb. Mijn laatste Alpinistsrs Managua broek heeft zelfs. ingebouwde bretels. Bij motorkledingzaken verkopen ze vaak bretels.
Ik ben na wat overwegen en passen toch voor deze optie gezien, de bretels.

Zit uiteindelijk gewoon het beste, meteen het hele pak genomen.Flink pinnen maar dan heb je ook wat, Rev-It Neptune Gore-Tex met hun eigen bretels. Nu ben ik eindelijk een echte 'GS' rijder.

Net meteen een flinke regenbui meegepakt en zoals beloofd kurkdroog aangekomen.
20241117_170649.jpg

Zo'n echte GS rijder als ik net ik de file zag? Met twee grote zijkoffers waardoor hij niet tussen de stilstaande auto's kon doorrijden. :D
Ik heb de vario koffers, die zijn in hun niet uitgeschoven staat precies even breed als het stuur :D

Smaller dan mijn Fz6 was met koffers.

Ik ben na wat overwegen en passen toch voor deze optie gezien, de bretels.

Zit uiteindelijk gewoon het beste, meteen het hele pak genomen.Flink pinnen maar dan heb je ook wat, Rev-It Neptune Gore-Tex met hun eigen bretels. Nu ben ik eindelijk een echte 'GS' rijder.

Net meteen een flinke regenbui meegepakt en zoals beloofd kurkdroog aangekomen.
20241117_170649.jpg
Hebben die GSen tegenwoordig ook een achterklep? Ze hadden al een snavel aan de voorkant, dus het zou me niet verbazen.

Ik heb een jaar of 7 geleden op de oerversie gereden, de GS 800 met 50pk. Kreeg hem mee als leenfiets van Hans van het (zijn) bedrijf Savior, waar ik mijn Triumph Speed Four (voor de zoveelste keer) met elektrische problemen had gebracht die ik zelf niet kon oplossen.

Vanmiddag dacht ik, kan nog best even stukkie rijden maar als je nu naar buiten kijkt…

Lijkt me wel iets voor mij:

Als ik die gele koop, kan ik weer mijn Husqvarna 701 outfit aan zoals mijn gele handschoenen en witte crosslaarzen.

Terug
Naar boven