AndroidHealthClinic

PC Hardware Topic

Bezoekers in dit topic

Moet binnenkort een laptop aanschaffen voor school. M'n vriendin heeft m'n pc perongeluk professioneel gesloopt, dus het liefst eentje waarop er ook een beetje lichtjes te gamen is. Enig idee of de prijzen van current-gen binnenkort dalen vanwege nieuwe hardware releases? Calyptus TheRay

Wat is 'een beetje gamen' en wat is je budget? Ik game op het moment op mn intel hd5500 van mn laptop omdat mn gameback naar de kloten is en toch te verouderd was om nog veel modern te draaien. Maar dan bedoel ik oudere games alla homm3, civ5, medieval 2 total war,...

Voor school zou ik altijd gaan voor een i3-laptop met integrated graphics gaan. Echt modern gamen gaat daar niet op maar it's something.

Dit vind ik al een heel mooi dingetje na even zoeken. Op de site van dell zelf geven ze soms stevige kortingen.

Tweakers
 
Laatst bewerkt:
Wat is 'een beetje gamen' en wat is je budget? Ik game op het moment op mn intel hd5500 van mn laptop omdat mn gameback naar de kloten is en toch te verouderd was om nog veel modern te draaien. Maar dan bedoel ik oudere games alla homm3, civ5, medieval 2 total war,...

Voor school zou ik altijd gaan voor een i3-laptop met integrated graphics gaan. Echt modern gamen gaat daar niet op maar it's something.

Dit vind ik al een heel mooi dingetje na even zoeken. Op de site van dell zelf geven ze soms stevige kortingen.

Tweakers
Tussen de 500 en 600 euro. Met gamen bedoel ik idd zulke low spec games. Rimworld, Terraria. Hebben toch al gauw een dualcore en gpu met 256+ mb nodig. Het gaat me meer om wat tijd doden dan wat anders.

Die dell heeft een mooie prijs/prestatie ratio. Zat net ook al op de vraag & aanbod sectie te kijken van Tweakers. Misschien dat een goed onderhouden tweedehandsje een goede keus is?
 
Tussen de 500 en 600 euro. Met gamen bedoel ik idd zulke low spec games. Rimworld, Terraria. Hebben toch al gauw een dualcore en gpu met 256+ mb nodig. Het gaat me meer om wat tijd doden dan wat anders.

Die dell heeft een mooie prijs/prestatie ratio. Zat net ook al op de vraag & aanbod sectie te kijken van Tweakers. Misschien dat een goed onderhouden tweedehandsje een goede keus is?

Terraria heb ik hieral op gespeeld. De enige lowspec game die ik niet (lang) aan de praat krijg op mijn ig-laptop is swtor. Skyrim, lol, wow,... lukt allemaal.

2de hands laptop ben ik geen fan van, maar dat moet jij beslissen.
 
Ik vind het een beetje meh qua gaming performance. Ik had toch zeker broadwell-performance verwacht en het is 'maar' haswell.

De prijsoorlog maakt de i7 7700k wel een koopje.
CEO van AMD liet nog horen dat het zooitje betere performance moet gaan leveren via patches. Iets met dat het een nieuwe architectuur is en ontwikkelaars er nog vertrouwd mee moeten worden. Ben benieuwd of dat ook echt wat uit gaat maken, heb wel vaker zulke kreten gehoord.
 
CEO van AMD liet nog horen dat het zooitje betere performance moet gaan leveren via patches. Iets met dat het een nieuwe architectuur is en ontwikkelaars er nog vertrouwd mee moeten worden. Ben benieuwd of dat ook echt wat uit gaat maken, heb wel vaker zulke kreten gehoord.

Ik denk het wel. SMT werkt anders dan hypertreading en loopt nu vooral in het 100 bij gaming. Hyperthreading gaf in de beginjaren ook een performanceverlies ipv boost.

Maar voor oudere games moet je er niet meer veel van verwachten en kan je het zelfs beter uitschakelen.

Sowieso is voor gamers de r5 mogelijk zelfs een betere optie door hogere clockspeed, en ik wil die r3 1100 pro, die zit mogelijk onder de 100 euro. Mn maatje krijgt zn r7 1700 niet eens boven de 3.8ghz zonder crashes in aida.
 
Aan het kijken of het zin heeft om van 2x HD7950 naar 1x1050 over te stappen... vanwege crossfire support in games maar ook voor Oculus Rift.
Heb nu 3 schermen staan voor Project cars maar vind het niet geweldig
 
Iemand al eens virtual gaming gedaan?

Ik heb het onlangs gedaan en het is verdomd Nice en verslavend.

Wel vraagt VR een redelijke pc. Maar heb onlangs een deftige custom build laten maken.
Alles in een mini itx build, kleinste case op de markt
1 tb ssd pro series
I7 7700k
Gtx 1070, 8 gb
Z170 stinger moederbord
16 gb ram, 3200 mhz
 
Iemand al eens virtual gaming gedaan?

Ik heb het onlangs gedaan en het is verdomd Nice en verslavend.

Yep, ik blijf het een achterlijke gimmick vinden met een whoa-factor die zo'n 30 minuten duurt.
 
Iemand al eens virtual gaming gedaan?

Ik heb het onlangs gedaan en het is verdomd Nice en verslavend.

Wel vraagt VR een redelijke pc. Maar heb onlangs een deftige custom build laten maken.
Alles in een mini itx build, kleinste case op de markt
1 tb ssd pro series
I7 7700k
Gtx 1070, 8 gb
Z170 stinger moederbord
16 gb ram, 3200 mhz

Welke case heb je? Ik kom in mijn zoektocht zo ver tot de Osmi Case of de Dan Case (A4-SFX).
 
Tussen de 500 en 600 euro. Met gamen bedoel ik idd zulke low spec games. Rimworld, Terraria. Hebben toch al gauw een dualcore en gpu met 256+ mb nodig. Het gaat me meer om wat tijd doden dan wat anders.

Die dell heeft een mooie prijs/prestatie ratio. Zat net ook al op de vraag & aanbod sectie te kijken van Tweakers. Misschien dat een goed onderhouden tweedehandsje een goede keus is?
Rimworld? Kontlikwereld????
 
Welke case heb je? Ik kom in mijn zoektocht zo ver tot de Osmi Case of de Dan Case (A4-SFX).
De eerste, wel in het zwaar. En dan nog aanpassingen. Binnenkort een opening maken zodat de 1080 ti erin past, zodat ik op 4 k op ultra kan bij +60 fps
 
De eerste, wel in het zwaar. En dan nog aanpassingen. Binnenkort een opening maken zodat de 1080 ti erin past, zodat ik op 4 k op ultra kan bij +60 fps

Zit ie goed in elkaar mbt design en is ie goed stevig? En kreeg je het er allemaal een beetje goed/makkelijk in?
 
Zit ie goed in elkaar mbt design en is ie goed stevig? En kreeg je het er allemaal een beetje goed/makkelijk in?
Ik heb hem zelf niet in elkaar gestoken maar ik ken de persoon zelf persoonlijk. Montage bleek goed mee te vallen, en qua temperatuur ook zeer goed bij max stress. De custom fan control is subliem en custom windows draait razend snel en stabiel.
 
Ik heb hem zelf niet in elkaar gestoken maar ik ken de persoon zelf persoonlijk. Montage bleek goed mee te vallen, en qua temperatuur ook zeer goed bij max stress. De custom fan control is subliem en custom windows draait razend snel en stabiel.

Thanx for the info. Ik twijfel nog of ik een nieuwe PC ga kopen mocht dat het geval zijn dan wordt de case de Osmi.
 
185 euro verder ander moederbord erin en ik zit weer voor me pc :D Van me 15inch laptop naar 28 pc scherm is wel weer wennen. :D
 
Wat is 'een beetje gamen' en wat is je budget? Ik game op het moment op mn intel hd5500 van mn laptop omdat mn gameback naar de kloten is en toch te verouderd was om nog veel modern te draaien. Maar dan bedoel ik oudere games alla homm3, civ5, medieval 2 total war,...

Voor school zou ik altijd gaan voor een i3-laptop met integrated graphics gaan. Echt modern gamen gaat daar niet op maar it's something.

Dit vind ik al een heel mooi dingetje na even zoeken. Op de site van dell zelf geven ze soms stevige kortingen.

Tweakers
Heb maar even gewacht en heb zojuist deze besteld:

15,6 inch Clevo N850HK1 met GTX 1050 Ti in Laptop samenstellen - Circa 1-2 weken ( afhankelijk van configuratie) | Laptop Plus BV

Met 8gb RAM en een simpel 500gb 7200rpm schijfje. SSD en meer geheugen kan er altijd nog bij. Best een prikkie voor een 1050 ti laptop verder.
 
Back
Naar boven