AndroidHealthClinic

Het zwarte kleren log

Je bent wel een beest bro.
Pak je eigenlijk nog massa? Of is het meer behoud dan dat je echt nog vooruit gaat?

Had u in de tijd van gevechtssporten nog nikste maken gehad met de squat/DL?

• Topic Starter Topic Starter
Had u in de tijd van gevechtssporten nog nikste maken gehad met de squat/DL?

Tuurlijk wel maar de training met zware gewichten was niet mijn hoofddoel. Lichaamsgewicht moest ook veel lager blijven. En zeg maar je hoor Henk, of ik voel mij nog ouder!

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik een beroerde dag, zware training gehad gisteren terwijl de roids nog niet zijn ingekickt, dus de extra recuperatie is er nog niet. Ik voel mij nu zoals een man van mijn leeftijd zich eigenlijk altijd moet voelen denk ik.
Ik heb een kickstart genomen van 2,5 gram test dus ik ga morgen al de power of chemicals in mijn lijf voelen binnenstormen. Ik hoor sommigen op dit forum zeggen dat bij hen de test maar werkt na een paar weken, dat lijkt me vreemd want bij mij is dat al na 2-3 dagen, hoewel de echt grote werking ook bij mij maar eerst na ongeveer een week tot 10 dagen begint.

Vandaag heb ik een beroerde dag, zware training gehad gisteren terwijl de roids nog niet zijn ingekickt, dus de extra recuperatie is er nog niet. Ik voel mij nu zoals een man van mijn leeftijd zich eigenlijk altijd moet voelen denk ik.
Ik heb een kickstart genomen van 2,5 gram test dus ik ga morgen al de power of chemicals in mijn lijf voelen binnenstormen. Ik hoor sommigen op dit forum zeggen dat bij hen de test maar werkt na een paar weken, dat lijkt me vreemd want bij mij is dat al na 2-3 dagen, hoewel de echt grote werking ook bij mij maar eerst na ongeveer een week tot 10 dagen begint.
:D
Join the club!
Eindelijk... ;)
Komt weer goed man! :cool:

wist niet dat je cyclede!?maakt ook niets uit verder!impressive statts hoor!

De roids die je vroeger dus gebruikte was dat puur ter ondersteuning van de vechtsport dan?

Allee Hum 'join the club', en dat voor zo'n jonkie zoals jij!;)
Man, ik heb al geleefd voor een vent van 63!!! :laugh:
Dus eigenlijk valt het allemaal nog wel mee... :p
Ik weet nog wel van trainingsmaatje(s) van me, dat als ze "in de kuur" waren, geen last van blessures hadden.
Die merkten ze pas op als ze weer eens even stopten met "pakken"... :rolleyes:
Dat bedoelde ik eigenlijk meer. :D
Laatst klaagde m'n vrouw over spierpijn na het skieën... :sukkeltje:
Dan zou ze eens moeten kniebuigen! :laugh:

Try walking in my shoes for awhile and You know what I mean! :windup:

Nu ik hier toch een paar strongmen in mijn log heb (Dumba en Iron), kunnen jullie mij niet een paar tips geven voor mijn zoon van 18. Die is momenteel aan het trainen voor strongman.
Zijn programma ziet er als volgt uit:
Maandag:
Bench Press hele reps en halve reps (in power cage).
Incline bench hele en halve reps.

Woensdag:
Deadlift
Rack pulls.
Chins met wijde grip.

Vrijdag:
Squats en bench squats.
Hack squats.

Zaterdag
Military press en one arm dumbbell press.
Daarna doet hij oefeningen met verschillende soorten boomstammen.
Wheel flips (doet hij met een paar aan elkaar gebonden camionbanden).
Met zand gevulde zakken van 50 kg elk rondlopen.

Hij traint nu ongeveer een jaar. Wil werkelijk iets bereiken bij de strongman en doet er ook alles voor.
Zijn stats (toch degene die ik weet).
Bench 125 kg x 2.
Military press: 80 kg x 4 of 5.
Squats: 130 kg x 5.
Deadlift: 155 kg x 4.
Zijn gewicht is nu 88 kg.
Hij traint voorlopig nog naturel, moet ook van mij, want hij moet eerst zijn natuurlijke grens zoveel mogelijk verleggen.
Nog tips?

De roids die je vroeger dus gebruikte was dat puur ter ondersteuning van de vechtsport dan?

Was inderdaad meer op kracht en hardheid gefixeerd, we spreken dus voornamelijk van stanozolol (nu vooral bekend als winstrol maar vroeger als stromba). Maar ik heb ook periodes gehad dat ik sustanon en testosteron undecanoaat (nu vooral bekend als andriol maar toen nog undestor) en deca durabolin gebruikte.
Maar ik ben vroeger dus nooit boven de 90 kg lichaamsgewicht gegaan, iets wat natuurlijk vooral met de voeding te maken heeft.

voor je zoon:

een sterke overhead is erg belangrijk voor een strongman!
Push press/strict press
een goede core is ook erg belangrijk
Ik zou ook zker boxsquats en pinsquats toevoegen aan het schema.
Smalbankdrukken is ook belangrijker dan gewoon bankdrukken
en uiteraard ook de deadlift!

ik zou zelf de hacksquats er uithalen en daarvoor in de plaats frontsquats!

voor je zoon:

een sterke overhead is erg belangrijk voor een strongman!
Push press/strict press
een goede core is ook erg belangrijk
Ik zou ook zker boxsquats en pinsquats toevoegen aan het schema.
Smalbankdrukken is ook belangrijker dan gewoon bankdrukken
en uiteraard ook de deadlift!

ik zou zelf de hacksquats er uithalen en daarvoor in de plaats frontsquats!

Bedankt voor de hulp Iron, ik zal het hem laten lezen.

Wel leuk dat je zoon ook aan kracht training doet. Trainen jullie ook samen?

Wel leuk dat je zoon ook aan kracht training doet. Trainen jullie ook samen?

Neen hij heeft een andere manier van trainen, en traint ook met minder rust tussen de sets aan een tempo dat mij fataal zou worden. Maar ja hij is natuurlijk ook 35 jaar jonger nietwaar, dat steek je niet weg natuurlijk.

Zo benen training zit er op, had eigenlijk lunges gepland maar heb ze al geschrapt voor ik er aan begonnen ben.

Squats (full):
1e set: 100 kg x 10.
2e set: 130 kg x 5.
3e set: 150 kg x 2.
1e werkset: 175 kg x 8.
2e werkset: 165 kg x 9.
3e werkset: 150 kg x 10.
4e werkset: 140 x 12.
5e werkset: 140 x 10.
6e werkset: 100 x 18.
7e werkset: 80 x 21.

Wankelend naar mijn zetel, benen waren op en mijn adem gierde door mijn keel (vooral die hoge reps sets op het laatste maken mij kapot), maar ik voel me top nu, recuperatie is al veel beter.

Zo benen training zit er op, had eigenlijk lunges gepland maar heb ze al geschrapt voor ik er aan begonnen ben.

Squats (full):
1e set: 100 kg x 10.
2e set: 130 kg x 5.
3e set: 150 kg x 2.
1e werkset: 175 kg x 8.
2e werkset: 165 kg x 9.
3e werkset: 150 kg x 10.
4e werkset: 140 x 12.
5e werkset: 140 x 10.
6e werkset: 100 x 18.
7e werkset: 80 x 21.

Wankelend naar mijn zetel, benen waren op en mijn adem gierde door mijn keel (vooral die hoge reps sets op het laatste maken mij kapot), maar ik voel me top nu, recuperatie is al veel beter.

Nu wel, maar wacht maar eens tot morgen :D

Niets dan respect trouwens dat je nog 21 reps op het einde van zo'n training
eruit krijgt geperst.

Terug
Naar boven