AndroidHealthClinic

Het zwarte kleren log

Nu ik hier toch een paar strongmen in mijn log heb (Dumba en Iron), kunnen jullie mij niet een paar tips geven voor mijn zoon van 18. Die is momenteel aan het trainen voor strongman.
Zijn programma ziet er als volgt uit:
Maandag:
Bench Press hele reps en halve reps (in power cage).
Incline bench hele en halve reps.

Woensdag:
Deadlift
Rack pulls.
Chins met wijde grip.

Vrijdag:
Squats en bench squats.
Hack squats.

Zaterdag
Military press en one arm dumbbell press.
Daarna doet hij oefeningen met verschillende soorten boomstammen.
Wheel flips (doet hij met een paar aan elkaar gebonden camionbanden).
Met zand gevulde zakken van 50 kg elk rondlopen.

Hij traint nu ongeveer een jaar. Wil werkelijk iets bereiken bij de strongman en doet er ook alles voor.
Zijn stats (toch degene die ik weet).
Bench 125 kg x 2.
Military press: 80 kg x 4 of 5.
Squats: 130 kg x 5.
Deadlift: 155 kg x 4.
Zijn gewicht is nu 88 kg.
Hij traint voorlopig nog naturel, moet ook van mij, want hij moet eerst zijn natuurlijke grens zoveel mogelijk verleggen.
Nog tips?

Goede stats Dressed; loop nu zelf met gewichten rond tussen de 100 en de 170kg:best heftig voelt dat in de beentjes.

Maar heb je geen bruikbare tips dumba, wat betreft zijn training voor strongman. Want hij wil dus echt ver komen.

Moet je eerst een beetje zijn grip testen. Hoe lang kan hij bepaalde gewichten vasthouden. Laat hem hercules holds doen = 2 zware dumbbells vanaf 50kg per stuk zo lang mogelijk vasthouden en dan daarna 3 minuten rust en dan die zelfde dumbbells zo ver mogelijk lopen.
Dan pakt hij 5 minuten later een stang in zijn nek van bijv.150kg en laat hem die een eind mee lopen.
Als laatste als je dat hebt een laadrace met bijv. een dumbbells van 70kg 20 meter verplaatsen, dan een stang van bijv.80kg 20 meter en dan dit nog een keertje.

Gewoon een voorbeeld van wat ik zelf nog wel eens doe ter voorbereiding.
Greetzzz:D;)

• Topic Starter Topic Starter
Moet je eerst een beetje zijn grip testen. Hoe lang kan hij bepaalde gewichten vasthouden. Laat hem hercules holds doen = 2 zware dumbbells vanaf 50kg per stuk zo lang mogelijk vasthouden en dan daarna 3 minuten rust en dan die zelfde dumbbells zo ver mogelijk lopen.
Dan pakt hij 5 minuten later een stang in zijn nek van bijv.150kg en laat hem die een eind mee lopen.
Als laatste als je dat hebt een laadrace met bijv. een dumbbells van 70kg 20 meter verplaatsen, dan een stang van bijv.80kg 20 meter en dan dit nog een keertje.

Bedankt dumba, ik zal het hem laten lezen!

Dressed,

Heb jij ook een voedingschema, zo ja zou je het dan svp kunnen posten in je log

Het stond er al in, hier nogmaals:
Voeding:
6u30: Shake met 3 dl chocomelk/1 banaan/3 soeplepels druivensuiker/7 soeplepels havermout/2 eieren/2 maatjes whey protein (samen 30 gram en dus 25 gram zuivere proteinen).
10u: Uitsmijter met eieren en ham of 2 cheeseburgers of Bruine boterhammen met gekookt spek.
12u30: 3 dagen in de week rijst met varkensvlees/ham of kip - 2 dagen puree met gebakken spek - 1 dag frieten met vlees en 1 dag pasta met tomatensaus en gehakt.
15u: zelfde shake als om 6u30.
18u: 2 dagen in de week pitta met stokbrood en 1/2 liter ananassap - 2 dagen hot dogs en ananassap - 1 dag gebakken aardappelen met vlees - 1 dag hamburgers met stokbrood en ananassap en 1 dag puree met vlees.
20u30: shake met 3 dl chocomelk/2 eieren en 25 gram zuivere proteinen.
23u: 5 ei eiwitten en 25 gram zuivere proteinen.
Ik drink zo'n 2 liter water per dag en als groenten eet ik vooral zoetzure augurken en veel ajuin.

Supplementen: Multi vitaminen/Vitaminen C en E/Ijzertabletten/Magnesium/Calcium/Ginseng.
Test 2 gram per week + Mesterolon (Proviron) 50 mg per dag.

Ziet erg lekker uit dat is een heerlijk bulkdieet.
Ik moet er ook maar eens over nadenken om meer te gaan bulken ipv zo schoon te vreten.
Die junkmaaltijd met vlees en frites lekker he...die hotdogs zijn ook altijd lekker.
Water stroomt langs mijn tanden vorige week sinds tijden een junkmaaltijd genomen;
een big mac menu met 2 fritessaus mmmm

met alle respect voor Dumba!en dit is echt niet om te bashen!
maar voor een strongman houd hij er nog al aparte trainingstechnieken op na!
(weet Marco ook zelf wel denk ik)
dus Dressed:ik zou je zoon laten kijken naar logjes van strongmen hier op DBB.
Bijvoorbeeld het log van Snoob,Locust..dan krijg je een goed beeld van wat sterke jongens doen voor hun training!

met alle respect voor Dumba!en dit is echt niet om te bashen!
maar voor een strongman houd hij er nog al aparte trainingstechnieken op na!
(weet Marco ook zelf wel denk ik)
dus Dressed:ik zou je zoon laten kijken naar logjes van strongmen hier op DBB.
Bijvoorbeeld het log van Snoob,Locust..dan krijg je een goed beeld van wat sterke jongens doen voor hun training!

Ik train vrij apart dat geef ik toe. Maar je praat natuurlijk wel over iemand van maar 85kg. Ik zag dat de zoon van Dressed daar aardig in de buurt zit met zijn 88kg. Vandaar dat ik eerst dacht aan deze 4 vaak terugkerende bij de Sterkste Man wedstrijden (timberwalk,hercules hold, Joke en laadrace);):D
En door ze in een hoog tempo achter elkaar te doen traint hij meteen voor wat allround conditie,maar ik kan er naast zitten.:o

Vandaag was dus rustdag, heb dit o.a. besteed aan het surfen over de juiste wijze van squatten. Nu is het zo dat iedereen, en zeker op dit forum, van mening is dat de full squat (ATG) het allerbeste is. Maar...mijn zoektocht op internet bracht toch aan het licht dat heel veel mensen geloven in een parallel squat of juist iets daaronder. O.a. de befaamde Dr. Squat (Hatfield) is van die mening. Ook de old school body builders deden het meestal zo, ik ga dus mijn squat terug parallel doen zoals ik eerst deed, zal mij in staat stellen om weer wat meer gewicht te pakken.
Heb al spijt dat ik mij laten overhalen heb om te veranderen naar ATG squat.

Hehehe, nu al spijt kerel. Ik doe ook de parallel, de quads parallel om precies te zijn. Voelt beter aan dan de ATG.

Hehehe, nu al spijt kerel. Ik doe ook de parallel, de quads parallel om precies te zijn. Voelt beter aan dan de ATG.

Ja, die ATS heeft mijn knieen te zwaar belast, de mening van velen op dit forum is dat de ATS juist de knieen minder belast, maar bij mij voelt het toch even anders aan.
Denk ook niet dat de ATG meer spiergroei zal veroorzaken dan de parallel, of het moet al in het achterwerk zijn maar daar kan ik spieren missen:D

Ik vind deze discussie zeer interessant. Heeft iemand een filmpje of foto van de squat die jullie bedoelen bro`s?

Vandaag was dus rustdag, heb dit o.a. besteed aan het surfen over de juiste wijze van squatten. Nu is het zo dat iedereen, en zeker op dit forum, van mening is dat de full squat (ATG) het allerbeste is. Maar...mijn zoektocht op internet bracht toch aan het licht dat heel veel mensen geloven in een parallel squat of juist iets daaronder. O.a. de befaamde Dr. Squat (Hatfield) is van die mening. Ook de old school body builders deden het meestal zo, ik ga dus mijn squat terug parallel doen zoals ik eerst deed, zal mij in staat stellen om weer wat meer gewicht te pakken.
Heb al spijt dat ik mij laten overhalen heb om te veranderen naar ATG squat.

Ik moet zeggen, sinds ik ATTG Squat heb ik geen last meer van mn knietjes..

atg

Wat een beesten zeg.
LoL ; ik deed al de pl squat en noemde hem altijd de atg squat.
Vergeef me bro`s maar zo diep squatten zoals die kerel (1e) doet lijkt mij ook niet goed. Zal het gelijk aanpassen in mijn log
De tweede voelt bij mij ook het beste aan zeker vanwege mijn lengte.

Thanks voor de nuttige info trasher/dressedblack/hummer/mc chick

Terug
Naar boven