Dressed Black
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 34
En hoe meer pijn het doet hoe beter, daar krijg je spieren van!

Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nu ik hier toch een paar strongmen in mijn log heb (Dumba en Iron), kunnen jullie mij niet een paar tips geven voor mijn zoon van 18. Die is momenteel aan het trainen voor strongman.
Zijn programma ziet er als volgt uit:
Maandag:
Bench Press hele reps en halve reps (in power cage).
Incline bench hele en halve reps.
Woensdag:
Deadlift
Rack pulls.
Chins met wijde grip.
Vrijdag:
Squats en bench squats.
Hack squats.
Zaterdag
Military press en one arm dumbbell press.
Daarna doet hij oefeningen met verschillende soorten boomstammen.
Wheel flips (doet hij met een paar aan elkaar gebonden camionbanden).
Met zand gevulde zakken van 50 kg elk rondlopen.
Hij traint nu ongeveer een jaar. Wil werkelijk iets bereiken bij de strongman en doet er ook alles voor.
Zijn stats (toch degene die ik weet).
Bench 125 kg x 2.
Military press: 80 kg x 4 of 5.
Squats: 130 kg x 5.
Deadlift: 155 kg x 4.
Zijn gewicht is nu 88 kg.
Hij traint voorlopig nog naturel, moet ook van mij, want hij moet eerst zijn natuurlijke grens zoveel mogelijk verleggen.
Nog tips?
Goede stats Dressed; loop nu zelf met gewichten rond tussen de 100 en de 170kg:best heftig voelt dat in de beentjes.
Maar heb je geen bruikbare tips dumba, wat betreft zijn training voor strongman. Want hij wil dus echt ver komen.

Moet je eerst een beetje zijn grip testen. Hoe lang kan hij bepaalde gewichten vasthouden. Laat hem hercules holds doen = 2 zware dumbbells vanaf 50kg per stuk zo lang mogelijk vasthouden en dan daarna 3 minuten rust en dan die zelfde dumbbells zo ver mogelijk lopen.
Dan pakt hij 5 minuten later een stang in zijn nek van bijv.150kg en laat hem die een eind mee lopen.
Als laatste als je dat hebt een laadrace met bijv. een dumbbells van 70kg 20 meter verplaatsen, dan een stang van bijv.80kg 20 meter en dan dit nog een keertje.
Gewoon een voorbeeld van wat ik zelf nog wel eens doe ter voorbereiding.
Greetzzz![]()
Yep 1979... hoe ging dat nummer ookal weer
.
Hippy!Yep 1979... hoe ging dat nummer ookal weer.
Hair Flow it, show it. Long as god can grow it my hair!![]()

Moet je eerst een beetje zijn grip testen. Hoe lang kan hij bepaalde gewichten vasthouden. Laat hem hercules holds doen = 2 zware dumbbells vanaf 50kg per stuk zo lang mogelijk vasthouden en dan daarna 3 minuten rust en dan die zelfde dumbbells zo ver mogelijk lopen.
Dan pakt hij 5 minuten later een stang in zijn nek van bijv.150kg en laat hem die een eind mee lopen.
Als laatste als je dat hebt een laadrace met bijv. een dumbbells van 70kg 20 meter verplaatsen, dan een stang van bijv.80kg 20 meter en dan dit nog een keertje.
Gewoon een voorbeeld van wat ik zelf nog wel eens doe ter voorbereiding.
Greetzzz![]()
met alle respect voor Dumba!en dit is echt niet om te bashen!
maar voor een strongman houd hij er nog al aparte trainingstechnieken op na!
(weet Marco ook zelf wel denk ik)
dus Dressed:ik zou je zoon laten kijken naar logjes van strongmen hier op DBB.
Bijvoorbeeld het log van Snoob,Locust..dan krijg je een goed beeld van wat sterke jongens doen voor hun training!

Hehehe, nu al spijt kerel. Ik doe ook de parallel, de quads parallel om precies te zijn. Voelt beter aan dan de ATG.

Ik vind deze discussie zeer interessant. Heeft iemand een filmpje of foto van de squat die jullie bedoelen bro`s?
Vast wel!Als zwartgekleed het ok vind, anders verwijder ik het wel.

Vandaag was dus rustdag, heb dit o.a. besteed aan het surfen over de juiste wijze van squatten. Nu is het zo dat iedereen, en zeker op dit forum, van mening is dat de full squat (ATG) het allerbeste is. Maar...mijn zoektocht op internet bracht toch aan het licht dat heel veel mensen geloven in een parallel squat of juist iets daaronder. O.a. de befaamde Dr. Squat (Hatfield) is van die mening. Ook de old school body builders deden het meestal zo, ik ga dus mijn squat terug parallel doen zoals ik eerst deed, zal mij in staat stellen om weer wat meer gewicht te pakken.
Heb al spijt dat ik mij laten overhalen heb om te veranderen naar ATG squat.